اسلامی: حذف 3 بازیکن بالای 30 سال، جوانگرایی نیست، تیم ملی از پیش باخته به ایتالیا رفت

به گزارش مجله آیرخ، سرمربی فصل گذشته نیروی زمینی گفت: حذف 3 بازیکن بالای 30 سال از تیم ملی، پایین آوردن میانگین سنی تیم است و نه جوانگرایی.

اسلامی: حذف 3 بازیکن بالای 30 سال، جوانگرایی نیست، تیم ملی از پیش باخته به ایتالیا رفت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

محمدرضا اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص نتایج و عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک 2016 در ایتالیا گفت: بازی با یونان چندان دلچسب نبود و بازیکنان و کادر فنی هم از نتیجه و نوع بازی تیم، رضایت نداشتند. یونان تیم قدرتمندی است ولی بازی با آنها برای تیم ایران، رضایتمند نبود.

اسلامی ادامه داد: بازی با مکزیک اما خوب بود و می توانستیم برنده باشیم، البته چون از قبل گفته شده بود که تیم ملی ایران، امیدی برای صعود ندارد، بازیکنان با همین ذهنیت به ایتالیا رفتند و از پیش باخته بودند. با این حال همه در این تورنمنت سخت، کوشش کردند و جنگیدند.

سرمربی فصل گذشته تیم نیروی زمینی گفت: تغییرات تیم ملی چه خوب و چه بد، چه زود و چه دیر باعث ایجاد تغییرات فنی در تیم ملی شد. حالا سرمربی تا سال 2019 فرصت دارد تا تیمی را آماده کند که بتواند سهمیه المپیک بگیرد. باوئرمن، شناخت خوبی از بسکتبال روز اروپا و دنیا دارد. چلنج کاپ که شهریور ماه برگزار خواهد شد نیز محک خوبی برای تیم ملی خواهد بود.

او توضیح داد: من به تازگی کلمه جوانگرایی را زیاد در خصوص تیم ملی می شنوم. حذف 3 بازیکن بالای 30 سال از تیم، پایین آوردن میانگین سنی تیم است و نه جوانگرایی. الآن 19 ساله ها قهرمان المپیک می شوند و ورزشکاران 23 و 24 ساله دیگر جوان به حساب نمی آیند. علاوه بر این، جوانگرایی یک پروسه است و در طول زمان تعریف می گردد. جوانگرایی بعد از هر المپیک شروع می گردد و باید به صورت مرتب بعد از المپیک تکرار گردد و متوقف نگردد.

اسلامی گفت: البته بازیکنانی که از تیم حذف شدند، نخبه های بسکتبال ایران هستند که همچنان بهترین باشگاه های آسیا خواستار به خدمت دریافت آنها هستند.

وی درباره آینده خود در لیگ برتر گفت: نیروی زمین در حال تکمیل یک سالن مجهز و خواستار همکازی با من است. در چند سال اخیر من با تیم های کار کردم که منابع اقتصادی محدودی داشتند و کار کردن با آنها سخت بوده است. به همین خاطر منتظر یک پیشنهاد بهتر هستم تا بتوانم تفکراتم را با بازیکنان مورد نظرم در زمین پیاده کنم.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 719

به "اسلامی: حذف 3 بازیکن بالای 30 سال، جوانگرایی نیست، تیم ملی از پیش باخته به ایتالیا رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: حذف 3 بازیکن بالای 30 سال، جوانگرایی نیست، تیم ملی از پیش باخته به ایتالیا رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید