البرز در ردیف محرومترین استان های کشور در سرانه آموزشی است

به گزارش مجله آیرخ، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز گفت: محرومیت پنهان این استان که در ردیف کم برخوردار ترین استان های کشور به لحاظ سرانه فضای آموزشی است، دیده گردد.

البرز در ردیف محرومترین استان های کشور در سرانه آموزشی است

محسن پورگلیان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز با اشاره به این که این استان با داشتن جاذبه های فراوان به لحاظ اشتغال، فراوری کالا و سرمایه با حجم وسیعی از مهاجرت ها روبرو است ، اضافه کرد: جاذبه های البرز موجب شده که این استان بالاترین اندازه مهاجرت پذیری در کشور داشته باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز اضافه کرد: کلاس های درس این استان نیز جزو متراکم ترین کلاس های درس در کشور است و تعداد مدارس 2 نوبتی البرز در سطح کشور بالا است.

پورگلیان گفت : دراین عین حال با یاری خیرین تعدادی زمین مناسب برای احداث فضاهای آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است .

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز می گوید: تکمیل طرح های در دست مطالعه و اجرای مقاوم سازی مدارس احتیاجمند تامین اعتبار در البرز است.

پورگلیان اضافه کرد: سالانه معادل 2 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدرسه سازی در البرز احتیاج است که کمتر از 20 درصد این اعتبار تامین می گردد.

خبرنگاران البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 مهر 1401 بروزرسانی: 11 مهر 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2323

به "البرز در ردیف محرومترین استان های کشور در سرانه آموزشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "البرز در ردیف محرومترین استان های کشور در سرانه آموزشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید