کمک 3 هزار میلیاردی خیرین مدرسه ساز در سال گذشته

به گزارش مجله آیرخ، تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: خیرین سال گذشته با تمام نوسانات و مسائل اقتصادی سه هزار میلیارد تومان برای مدرسه سازی اهدا کردند.

کمک 3 هزار میلیاردی خیرین مدرسه ساز در سال گذشته

فاطمه مهاجرانی عصر امروز در همایش ملی بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت: دولتی ها می آیند و می فرایند، آمدن و رفتن رسم واقعی دنیاست اما آنچه باقی می ماند کار نیکو است.

وی ادامه داد: خیرین وقتی صحبت از رنج کودک و نداشتن می شود راحت و بی ریا اشک می ریزند، این یعنی لطف خداوند در حق افرادی که دل آن ها مانند آیینه است.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: خیرین کسانی هستند که برخی از اشعار را معنا کرده اند، جنس خیرین از رضای خداوند و بزرگواری است.

مهاجرانی گفت: خیرین به معنای واقعی به دل سفر کردن، عاشقی را معنا کرده اند. اگر یک نفر به اعتماد ایران و ایرانی لطمه می زند، خیرین این اعتماد را بر می گردانند.

وی با بیان اینکه خیرین کلاس های اعتماد و آگاهی می سازند، یادآور شد: در اغلب استان ها مانند خوزستان، گلستان، ایلام و زنجان اقدامات خوبی به کمک خیرین بزرگوار صورت گرفت، خیرینی که فقط به دانش آموزان این آب و خاک فکر می کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان تاکید کرد خیرین سال گذشته با تمام نوسانات و مسائل مالی سه هزار میلیارد تومان برای مدرسه سازی اهدا کردند.

خیرین داشته خود را برای بهره مندی جامعه هزینه می کنند

عباس مصلی نژاد در ادامه این مراسم اظهار کرد: خیرین افرادی هستند که در انجام عمل خیر خودشان نفع مالی ندارند و از عمر و داشته ها برای بهره مندی جامعه هزینه می کنند.

وی اضافه کرد: یونسکو سطوحی را برای با سواد بودن افراد اعلام کرده که اولین مرحله تعریف سواد خواندن و نوشتن است، باگذر زمان سپس زبان خارجی و استفاده از رایانه هم به سطح باسوادی اضافه شد.

این خیر نیک اندیش ادامه داد: باگذشت زمان تعریف جدیدی از سواد مطرح شد، باسوادی به فردی اطلاق می شد که سواد عاطفی، ارتباطی، عددی، رسانه، آموزش و پرورش، سواد استفاده از رایانه و فضای مجازی، سواد سلامت، قومی و نژادی، محیط زیست و انرژی، سواد تحلیلی و سواد علمی را بیان نمود.

مصلی نژاد همچنین در ادامه گفت: سواد علمی این توانایی را ایجاد می کند که علم و عمل هماهنگ شود.

به گزارش پانا، بیست و سومین دوره جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور 17 آبان ماه سال 1400 به صورت مجازی و همزمان در استان ها برگزار گشت. این جشنواره هر سال در راستای تکریم خیرین نیک اندیش و به شکرانه سخاوت آنان در انجام کارهای خیر به عنوان یک افتخار ملی برگزار می شود.

اجرای این جشنواره ملی- استانی به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برنامه ریزی شده است. این همایش ملی در محل سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی و همزمان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2058

به "کمک 3 هزار میلیاردی خیرین مدرسه ساز در سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمک 3 هزار میلیاردی خیرین مدرسه ساز در سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید