انتظار داشتیم احکام مربوط به گردشگری و منطقه ها آزاد در برنامه هفتم متقن تر از برنامه های قبلی باشد

به گزارش مجله آیرخ، ایسنا/ براساس اخبار منتشر شده، انتظار داشتیم احکام مربوط به گردشگری و منطقه ها آزاد در برنامه هفتم متقن تر از برنامه های قبلی باشد.

انتظار داشتیم احکام مربوط به گردشگری و منطقه ها آزاد در برنامه هفتم متقن تر از برنامه های قبلی باشد

محمد فرزاد میرزایی قلعه در کنگره گردشگری برنامه توسعه هفتم در گردشگری و منطقه ها آزاد که به همت سازمان جهاد دانشگاهی و با همکاری دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد و انجمن متخصصین گردشگری در دانشگاه علم و فرهنگ تهران برگزار گردید، با برشمردن ظرفیتهای گردشگری بین المللی منطقه ها آزاد اظهار کرد: انتظار می رفت احکام سیاستی این برنامه متقن تر از برنامه های قبلی باشد، بویژه در زمینه جذب گردشگران خارجی در بستر منطقه ها آزاد.

او در ادامه مدیریت پنل تخصصی گردشگری منطقه ها آزاد، از سیاه نمایی های حاکم بر فضای گفتمانی سیاستی کشور انتقاد کرد و اضافه نمود: فضای کشور در مسیر رشد و تعالی است و البته طبیعی است در مسیر رقابت میان گفتمان های جهانی همیشه سیاه نمایی هایی صورت گیرد، اما دوستان دغدغه مند ضروری است در کرسی انصاف نشسته و در تبیین دستاوردهای کشور هم صدا با امیدآفرینان نقش شایسته ای داشته باشند.

مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد گفت: کشور در حال فراوری ابزارهای قدرت مختلفی است که همیشه بتواند در رقابت و البته استفاده از ظرفیتهای خود دست برتر را داشته باشد. یکی از این ابزارها گردشگری است که می تواند ضمن فراوری ثروت کلان به نفع جامعه محلی سبب فراوری قدرت نرم برای کشور گردد، از این رو ضروری است در دستورالعمل های ذیل سیاست های برنامه توسعه هفتم بر این وجه گردشگری به عنوان لبه جدال تمدنی ایران اسلامی تاکید بیشتری گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 2 دی 1402 بروزرسانی: 2 دی 1402 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2479

به "انتظار داشتیم احکام مربوط به گردشگری و منطقه ها آزاد در برنامه هفتم متقن تر از برنامه های قبلی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظار داشتیم احکام مربوط به گردشگری و منطقه ها آزاد در برنامه هفتم متقن تر از برنامه های قبلی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید