اپل برای پیشی دریافت در زمینه فناوری 6G نیرو استخدام می نماید

به گزارش مجله آیرخ، با وجود اینکه فناوری 5G هنوز در شروع راه است و بسیاری از پتانسیل های آن هنوز نمایان نشده و حتی در بسیاری از مناطق دسترسی به آن همچنان ممکن نیست، اما برخی از کمپانی های عظیم از مدتی قبل به نسل بعدی، یعنی 6G فکر می نمایند و ظاهرا اپل هم یکی از آن هاست.

اپل برای پیشی دریافت در زمینه فناوری 6G نیرو استخدام می نماید

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی بلومبرگ منتشر شده است، اپل در کوشش است تا زمانی که نسل بعدی شبکه های ارتباطی بی سیم به میدان آمد، یکی از رهبران این حوزه باشد.

این کمپانی تا به حال همواره در عرضه آیفون های پشتیبانی نماینده از جدیدترین شبکه های ارتباطی تاخیر داشته است. برای مثال، در سال 2007 و زمانی که اولین آیفون رونمایی شد، این گوشی با اتکا به شبکه Edge اپراتور AT&T کار می کرد، در حالیکه 3G از مدت ها قبل در دسترس بود. در نهایت سال بعد، آیفون 3G معرفی گردید.

در سال 2010 شبکه 4G LTE در آمریکا راه اندازی شد، اما آیفون ها همچنان از نسل قبلی پشتیبانی می کردند و برای اولین بار، آیفون 5 در سال 2013 پشتیبانی از LTE را به اکوسیستم اپل آورد. سال گذشته نیز شاهد آن بودیم که خانواده آیفون 12 با تاخیر وارد حوزه رقابت با گوشی های 5G شدند، در حالیکه در دنیای اندروید حتی برخی از کمپانی ها از میان رده های مبتنی بر 5G نیز رونمایی نموده بودند.

بسیاری از تحلیل گران حوزه فناوری های بی سیم معتقدند شبکه 6G تا سال 2030 در دسترس قرار نخواهد گرفت. اما بلومبرگ مدعی شده اپل با انتشار اطلاعیه ای به دنبال استخدام مهندسان محقق در حوزه سیستم های بی سیم است تا روی نسل فعلی و آینده شبکه های بی سیم کار نمایند.

در اطلاعیه های این شرکت به سن دیگو و سیلیکون ولی به عنوان محل کار اشاره شده است و می دانیم که کوپرتینویی ها در این محل ها به توسعه چیپ ها و ارتقا تجهیزات وایرلس مشغول هستند. همچنین، اپل به طور معین به 6G نیز اشاره نموده است و اعلام نموده افرادی که در صندلی شغلی مذکور استخدام می شوند، به تحقیق درباره نسل بعدی شبکه های وایرلس و دسترسی به امواج رادیویی و طراحی آن ها مشغول خواهند شد.

همچنین، در این اطلاعیه ها از اهمیت این شغل نیز صحبت شده و اعلام شده افرادی که استخدام شوند موقعیتی منحصر به فرد و استثنائی در اختیار خواهند داشت تا نسل آینده فناوری بی سیم را توسعه دهند که تاثیر عمیقی در آینده محصولات اپل خواهد داشت و در مرکز یک گروه تحقیقاتی به روز و حرفه ای قرار می گیرند که مسئول توسعه نسل بعدی تکنولوژی های دسترسی به امواج رادیویی در دهه آینده است.

این کمپانی در کوشش است تا بسیاری از اجزای مهم این صنعت را خودش فراوری کند. در حالیکه این شرکت فراوری چیپست های خود را به TSMC که از عظیمترین فعالان این صنعت است سپرده، طراحی چیپ ها را خودش به عهده دارد. همچنین، به تازگی از چیپست M1 رونمایی نموده است تا استفاده از پردازنده های اینتل را کنار بگذارد و رایانه های مک را نیز مانند آیفون و آیپد به چیپ های اختصاصی خودش مجهز کند.

در ماه جولای این شرکت پس از یک دعوای حقوقی طولانی، بالاخره با کوالکام سازش کرد تا بتواند از نسل جدید مودم های 5G این کمپانی استفاده کند. اما اپل به همین حد قانع نشد و بخش مودم های اینتل را به مبلغ 1 میلیارد دلار خرید تا بتواند مودم های اختصاصی خودش را نیز فراوری کند.

شبکه 5G میزان تاخیر بسیار کمتری نسبت به نسل قبلی دارد و دانلود محتوا با سرعتی 10 تا 100 برابر شبکه 4G LTE را ارائه می نماید. این یعنی می توان ویدیوهایی که دانلود آن ها تا به حال چندین دقیقه زمان احتیاج داشت را در عرض چند ثانیه دریافت کرد. به لطف همین سرعت بالا و تاخیر بسیار کم، در آینده نزدیک این شبکه ظرفیت های بسیاری را در صنایع و فناوری های فعلی ایجاد خواهد نمود؛ در عین حال می تواند باعث ایجاد صنایع و فناوری های جدیدی گردد که تا به حال وجود نداشته اند.

شاید هنوز برای آنالیز ظرفیت های شبکه 6G باشد، حتی کمپانی های عظیم حوزه تکنولوژی هم باید دور یک میز جمع شوند و تصمیم بگیرند که این شبکه قرار است چه استانداردهایی را ارائه کند و در چه بسترهایی به کار گرفته گردد. اما آن طور که از اقدامات اخیر اپل معین است، این شرکت یکی از حاضرین اصلی جلسات مذکور خواهد بود.

طبق پیش بینی های اعلام شده، سرعت دانلود در بستر شبکه 6G می تواند بیش از 100 برابر از شبکه های 5G بیشتر باشد.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1698

به "اپل برای پیشی دریافت در زمینه فناوری 6G نیرو استخدام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل برای پیشی دریافت در زمینه فناوری 6G نیرو استخدام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید