ایران باید در قانون گذاری جهانی نقش داشته باشد

به گزارش مجله آیرخ، دبیرکل کمیسیون یونسکو در ایران گفت که کشور باید در قانونگذاری جهانی نقش داشته باشد.

ایران باید در قانون گذاری جهانی نقش داشته باشد

دکتر سعداله نصیری قیداری دوشنبه 31 مرداد در آیین افتتاحیه اتاق فکر تاب آوری شهرداری همدان، با بیان اینکه دانش گردشگری ما متناسب با ظرفیت های شهریمان نیست، گفت که استان همدان ظرفیت گردشگری بالایی دارد و باید مسئولان این شهر با برنامه های خوب نسبت به معرفی این شهر به دنیا تلاش کنند.

او با اشاره به اینکه گردشگری فقط وجه اقتصادی نداشته و صلح پایدار در توسعه کشوری را در پی دارد،گفت که به بحث گردشگری در این استان باید توجه تخصصی شود.

به گفته نصیری قیداری، ایران 12 هزار سال تمدن دارد و همدان دارای سابقه تاریخی و فرهنگی بالایی است بنابراین مسئولان باید این شهر را به سطح بین المللی برسانند تا دنیا سهم همدان را در تمدن دنیا بداند.

نصیری قیدار گفت:

نام گذاری سال ها در همدان به عنوان افرادی از مشاهیر این استان، کار بسیار خوبی است و می خواهیم این کار فرهنگی را روی سایت یونسکو قرار دهیم تا همه دنیا از این کار فاخر مطلع شوند.

وی در ادامه گفت:

مکلف هستیم در آموزش شهروندان، سیاستگذاران و تصمیم گیران تلاش کنیم چراکه اگر جامعه ای از سطح علمی بالایی برخوردار نباشد نمی تواند هر تصمیمی را گیرد.

آموزش شعار دینی ما است که می توان نقش آن را به راحتی در کشورهای پیشرفته مشاهده کرد بنابراین باید در این مورد تلاش کنیم چراکه قرار نیست کشورهایی مثل آمریکا، چین و ژاپن قوانین بین المللی بنویسند و ما فقط آن را به مجلس برده و تصویب و اجرا کنیم بنابراین ایران باید در قانونگذاری دنیای نقش داشته باشد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2168

به "ایران باید در قانون گذاری جهانی نقش داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران باید در قانون گذاری جهانی نقش داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید