بازدید از پانتئون پولی می گردد

به گزارش مجله آیرخ، مقام های رم اعلام کردند که بازدید از پانتئون ، یکی از قدیمی ترین و پربازدیدترین بناهای تاریخی رم دیگر رایگان نخواهد بود و دریافت هزینه ورودی از بازدیدکنندگان به زودی شروع خواهد شد.

بازدید از پانتئون پولی می گردد

هزینه ورودی هنوز معین نشده است، اما بیشتر از 5 یورو نیز نخواهد بود. البته بچه ها و شهروندان رم از پرداخت این هزینه معاف خواهند شد.

این ساختمان 2000ساله اکنون به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار می گیرد و بخشی از عواید حاصل از فروش بلیت ها به اسقف نشین رم اختصاص خواهد یافت.

بخش اعظمی از سود حاصل از فروش بلیت ها، یعنی 70 درصد به وزارت فرهنگ اختصاص پیدا می نماید که مسوولیت نظافت و نگهداری از این مکان را برعهده دارد.

معین هزینه ورودی برای پانتئون، واکنش های متفاوت بازدیدکنندگان را در پی داشت. بعضی از بازدیدکنندگان مشارکت در پرداخت هزینه برای حفاظت از این مکان را منطقی عنوان کردند و بعضی دیگر معتقد بودند که پانتئون و سایر بناهای تاریخی باید به روی همه مردم باز باشند.

بازدید از سایر کلیساهای مهم رماز جمله کلیسای سن پیترو رایگان است، اما بازدید از موزه ها و سایر بناهای تاریخی از جمله کولوسئوم مستلزم تهیه بلیت است.

پانتئون که یکی از سالم ترین بناهای به جای مانده از رم باستان است، بیشتر برای گنبدی به قطر 43 متر معروفیت دارد. این بنا در قرن اول پیش از میلاد به عنوان معبد ساخته شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 اسفند 1401 بروزرسانی: 27 اسفند 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2398

به "بازدید از پانتئون پولی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از پانتئون پولی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید