بالندگی معلم و بهبود تدریس با درس کاوی و درس پژوهی

به گزارش مجله آیرخ، تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش، درس پژوهی را باعث رشد یادگیری و بالندگی معلم دانست و گفت این امر نهایتا بهبود شرایط آموزشی را در پی دارد.

بالندگی معلم و بهبود تدریس با درس کاوی و درس پژوهی

محمود امانی طهرانی در اولین نشست تخصصی درس پژوهی ایران، در شیراز اظهار کرد: درس کاوی و درس پژوهی از یافته های اخیر نظام دنیا، برای بهسازی آموزشی می باشد که برای یادگیری عمیق تر، تدریس و جزئیات آن موردآنالیز قرار می گیرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش اضافه کرد: حدود هفت ماه است که حرکت جدیدی با موضوع بهبود شرایط تدریس معلمی در کشور ایجاد شده است، در این راستا، جلسات هفتگی مطالعه و هم اندیشی اساتید درباره درس پژوهی تشکیل می شد.

وی اعلام نمود: ضبط و ثبت فرایند تدریس و سپس بازبینی، آنالیز و اصلاح آن ها براساس نظریه های علمی و تربیتی باعث افزایش یادگیری و بالندگی معلم می گردد که نهایتا بهبود شرایط آموزشی را در پی دارد، چراکه در صحنه تدریس، معلم به صورت مستمر و مداوم با آن روبرو می گردد.

امانی ادامه داد: در جریان درس کا وی، اشتباهات، نوع عمل، تعامل و رفتار دانش آموز با معلم، کتاب، کلاس و همکلاسی هایش مورد توجه قرار می گیرد.

این نشست به میزبانی اداره کل آموزش وپرورش استان فارس به صورت حضوری و مجازی به وسیله پخش در شبکه شاد، آپارات و اسکای روم برگزار گردید و طی آن، دکتر محمدرضا سرکار آرانی، استاد پداگوژی دانشگاه ناگویا ژاپن و دکتر رحمت الهی مرزوقی، استاد تمام مدیریت و برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه شیراز و دیگر اساتید حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2302

به "بالندگی معلم و بهبود تدریس با درس کاوی و درس پژوهی" امتیاز دهید

2 کاربر به "بالندگی معلم و بهبود تدریس با درس کاوی و درس پژوهی" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالندگی معلم و بهبود تدریس با درس کاوی و درس پژوهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید