بزرگترین پردیس هوش مصنوعی کشور در شاهرود افتتاح می گردد

به گزارش مجله آیرخ، به گزارش خبرنگاران، محسن نظری ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کار استان سمنان در دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان سمنان در بین 52 پارک علم و فناوری کشور توانست سطح یک را به دست بیاورد، بیان داشت :400 شرکت فناور در استان سمنان تحت پوشش پارک علم و فناوری است.

بزرگترین پردیس هوش مصنوعی کشور در شاهرود افتتاح می گردد

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان و خلاق تحت پوشش پارک بالغ بر 120 شرکت هستند، اضافه کرد: و یکی از اهداف راهبردی ما توسعه این شرکت ها و اثرگذاری مالی آنها در تمام شهرستان های استان سمنان است که امیدواریم با برنامه های راهبردی که داریم به آن دست پیدا کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: یکی از برنامه های ویژه و راهبردی که سال جاری به وسیله پارک دنبال شده و جز برنامه های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و وزارت علوم نیز محسوب می شد، توسعه پردیس های تخصصی است.

نظری با بیان اینکه در کل کشور 32 پردیس تخصصی علم و فناوری مجوز داده شده که در استان سمنان و در شهرستان شاهرود سه پردیس تخصصی مجوز گرفته است، تاکید نمود: 10 درصد از کل پردیس های کشور در شاهرود هستند.

وی با بیان اینکه پردیس کشاورزی، سلامت و پردیس ویژه هوش مصنوعی و دیجیتال که بزرگترین پردیس نیز محسوب می گردد، در زمره پردیس های مستقر در شاهرود است، تاکید نمود: سال جاری شاهد افتتاح پردیس هوش مصنوعی و فناوری های آن در شهرستان شاهرود خواهیم بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه مجوز این مرکز اخذ و اعتبارات آن نیز جذب شده است، ابراز کرد: امیدواریم به زودی بتوانیم شاهد افتتاح این مجموعه مهم علمی و فناوری باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 بهمن 1401 بروزرسانی: 25 بهمن 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2386

به "بزرگترین پردیس هوش مصنوعی کشور در شاهرود افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین پردیس هوش مصنوعی کشور در شاهرود افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید