بودجه صداوسیما بیشتر می شود

به گزارش مجله آیرخ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ورود کمیسیون برای عملیاتی کردن بودجه کشور، اظهار کرد: رسانه ها و صدا و سیما زبان گویای مردم هستند لذا در تلاش هستیم اعتبارات آنها را در بودجه سال بعد افزایش دهیم تا شرایط بهتری داشته باشند.

بودجه صداوسیما بیشتر می شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ورود کمیسیون برای عملیاتی کردن بودجه کشور، اظهار کرد: رسانه ها و صدا و سیما زبان گویای مردم هستند لذا در تلاش هستیم اعتبارات آنها را در بودجه سال بعد افزایش دهیم تا شرایط بهتری داشته باشند.

رجب رحمانی در خصوص افزایش بودجه حوزه فرهنگ، گفت: بودجه کشور نیاز به اصلاحات داشته و ضروری است که در تخصیص اعتبارات تغییراتی صورت بگیرد و حوزه فرهنگی استثناء از این تغییرات بودجه ای نیست؛ به عنوان مثال وزیر ارشاد، آموزش و پرورش و مسوولین صدا و سیما در کمیسیون حضور یافتند و مطالباتی داشتند و امیدواریم با وضعیتی که از نظر منابع وجود دارد بتوانیم این امر را محقق کنیم.

او درادامه افزود: بودجه کشور از درآمدهای حاصل از اقتصادیات، گمرکات و فروش نفت تامین می شد لذا امیدوارم با لایحه ای دولت و فعالیت های فنی و تخصصی که کمیسیون های اقتصادی مجلس انجام خواهند داد، بتوانیم همین بودجه موجود کشور را به گونه ای توزیع کنیم که رسانه ها، صدا و سیما و در کل حوزه فرهنگی کشور، شرایط بهتری داشته باشند.

رحمانی شرح داد: رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی باید تقویت شوند چراکه زبان گویای مردم بوده و مسائل مردم، خدمات نظام و نقایص را منعکس کرده و باعث می شوند مسوولین در تصمیم گیری هایشان تجدید نظر کنند؛ بنابراین باید تصمیمات ویژه برای آنها داشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در پایان گفت: دربودجه ای 1400 با دید مثبتی در صدد حل مسائل حوزه فرهنگ و رسانه گام خواهیم برداشت؛ بودجه کشور نقایص دیرینه ای دارد و بایستی عملیاتی شده و به تدریج به سمت منسوخ کردن سیستم قدیم پیش برویم؛ الان کمیته ای تحت عنوان کمیته اصلاح ساختار بودجه تاسیس کردیم که باید با توجه به کناررفتن نفت و وجود تحریم ها بودجه ای عملیاتی بر اساس اولویت ها و نیازهای کشور پایه ریزی شود.

منبع: شفقنا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1413

به "بودجه صداوسیما بیشتر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه صداوسیما بیشتر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید