تخصیص سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری جهت استفاده از سامانه شهروند سپاریآرمان تبریز-
به گزارش مجله آیرخ، خبرگزاری خبرنگاران-کارکنان حوزه شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 9، با هدف تکریم ارباب رجوع، و با تخصیص سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری مختص شهروندان، و بمنظور تسهیل در اجرای درخواست ها و تشکیل پرونده ها توسط خود متقاضیان، اقدام به آموزش شهروندان جهت استفاده از سامانه شهروند سپاری نموده اند.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛بهرام نسیانی شهردار این منطقه گفت: امروزه بهره گیری از روش های خدمات و فناوریهای نوین خدمات رسانی به شکل خدمات الکترونیک شهری، در تعاملات و تراکنش های میان شهروندان و شهرداری، بعنوان راهکاری اثر بخش و کارآمد به شمار می رود.
شهردار منطقه 9 اضافه نمود: با آماده سازی بسترهای لازم، شهروندان در بعضی امورات مربوط به خدمات شهرسازی منطقه 9 مشارکت می نمایند و در جریان شرایط پرونده های خود به وسیله بستر وب قرار می گیرند که این امر موجب اعتمادسازی و شفاف سازی عملکرد شهرداری برای شهروندان محترم تبریزی می گردد.
نسیانی خاطر نشان کرد: با سیستمی شدن فعالیت های شهرداری منطقه 9 و بارگذاری اطلاعات بر روی سیستم یکپارچه شهرسازی، بخشی از احتیاجمندیهای شهروندان از قبیل ثبت درخواست، استعلامات الکترونیکی و... که تخصصی نمی باشد، بدون مراجعه شهروندان به شهرداری و به وسیله اینترنت قابل اجرا است.
وی اظهار اشت: بدین منظور شهروندان میتوانند با مراجعه به سامانه شهروند سپاری و ثبت درخواست خود مراحل مربوطه را پیگیری و طی نمایند.
نسیانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با اجرای سامانه شهروند سپاری خدمات شهرسازی در شهرداری منطقه 9، همکاران حوزه شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 9 با هدف تسهیل دراجرای درخواست های اربابان رجوع و تشکیل پرونده توسط خود متقاضیان در سامانه مذکور، با تخصیص سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری مختص شهروندان، اقدام به آموزش شهروندان جهت استفاده از سیستم مذکور نموده اند.
شهردار منطقه 9 توضیح داد: درصد قابل توجهی از مراجعات شهروندان در حوزه شهرسازی و معماری برای ثبت درخواست و اخذ پاسخ استعلامات صورت می گیرد که با اجرای این طرح، ضمن کاهش قابل توجه مراجعات حضوری شهروندان، کاهش هزینه های شهروندان و مدیران، ارائه خدمات بصورت 24 ساعته و نا محدود، کاهش زمان پاسخگوئی به درخواست ها، کاهش ترافیک و حوادث درون شهری و همچنین تسهیل و تسریع درانجام خدمات رسانی به شهروندان را شاهد خواهیم بود.
سامانه شهروندسپاری شهرداری تبریز با رویکرد هوشمند سازی و ایجاد بستر و خدمات مناسب به شهروندان، برای اولین بار به صورت پایلوت در شهرداری منطقه 9 راه اندازی و عملیاتی شده و شهروندان محترم به منظور تشکیل پرونده و دریافت خدمات شهرسازی در شهرک خاوران، دیگر احتیاجی به حضور در این منطقه نداشته و به وسیله بستر وب و بدون واسطه، می توانند به تمام اطلاعات مورد احتیاج در این حوزه دسترسی داشته باشند.
منبع: خبرگزاری آریا