تنها مربی ایرانی در فوتبال ایتالیا، باز هم قهرمان شد

به گزارش مجله آیرخ، پس از موفقیت علی عابدی با تیم بزرگسالان زنان رم، حالا او دستاورد جدیدی را در فوتبال بانوان ایتالیا کسب نموده که در نوع خود جالب توجه است، جایی که او با تیم زیر 17 ساله های جالوروسی نیز به قهرمانی دست یافت.

تنها مربی ایرانی در فوتبال ایتالیا، باز هم قهرمان شد

یک ماه پیش بود که تیم فوتبال زنان رم توانست در این فصل از رقابت های سری آ ایتالیا، به پنج سال سلطه یوونتوس بر این رقابت ها خاتمه داده و برای نخستین بار در تاریخ خود، در بالاترین سطح از مسابقات باشگاهی فوتبال زنان این کشور، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

علی عابدی که به عنوان تنها مربی ایرانی در فوتبال ایتالیا شاغل است، به عنوان آنالیزور در تیم زنان رم حضور داشت و توانست با این تیم عنوان قهرمانی رقابت های سری آ ایتالیا را به دست آورد.

نکته جالب اینکه عابدی در طول فصل گذشته به صورت همزمان با تیم بزرگسالان و زیر 17 ساله های رم همکاری می کرد. به این صورت که او صبح ها در تمرینات بزرگسالان جالوروسی به عنوان آنالیزور و دستیار تاکتیکی مشغول فعالیت بود و بعد از ظهر ها نیز به عنوان سرمربی تیم زیر 17 ساله های رم فعالیت می کرد.

حالا و یک ماه پس از قهرمانی با تیم اصلی زنان رم، این بار عابدی توانست در کسوت مربیگری و با دختران زیر 17 سال رم عنوان قهرمانی ایتالیا را به دست بیاورد. آن ها در ملاقات خاتمهی و به لطف پیروزی در ضربات پنالتی برابر میلان، برای نخستین بار در تاریخ خود، بر سکوی نخست ایستادند.

وب سایت calcioa5live نیز به تمجید از عملکرد این مربی ایرانی پرداخت و اشاره نمود که او ظرف مدت زمان کوتاهی توانسته است تیم بزرگسالان و زیر 17 ساله های رم را به قهرمانی ایتالیا برساند. این دستاورد زمانی ارزش بیشتری پیدا می نماید که بفهمیم جالوروسی برای نخستین بار در تاریخ خود توانسته است در این دو رده قهرمان گردد.

گفتنی است که عابدی برای همکاری با تیم های لیگ برتر فوتبال ایران نیز به عنوان مربی، 2 پیشنهاد دریافت نموده، ولی وی در حال حاضر ترجیح می دهد به حضور در فوتبال ایتالیا ادامه دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 تیر 1402 بروزرسانی: 9 تیر 1402 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2440

به "تنها مربی ایرانی در فوتبال ایتالیا، باز هم قهرمان شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "تنها مربی ایرانی در فوتبال ایتالیا، باز هم قهرمان شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها مربی ایرانی در فوتبال ایتالیا، باز هم قهرمان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید