خبرنگاران جدال وعده ها در انتخابات کانادا

به گزارش مجله آیرخ، تهران - خبرنگاران - 28 روز مانده به شروع انتخابات عمومی کانادا، نامزدها از احزاب مختلف، تبلیغات خود را با وعده های گوناگون همچون کاهش هزینه های دانشجویی، اختصاص یارانه های سبز، کاهش هزینه های موبایل و .. شدت بخشیده اند.

خبرنگاران جدال وعده ها در انتخابات کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

مردم کانادا 21 اکتبر سال جاری (29 مهر ماه) برای انتخاب اعضای مجلس عوام به پای صندوق های رای می فرایند تا چهل و سومین انتخابات عمومی در این کشور را برگزار نمایند.

در نتیجه انتخابات فدرال سال 2015 حزب لیبرال کانادا به رهبری جاستین ترودو اکثریت را به دست آورد و استیون هارپر از حزب محافظه کار به عنوان اپوزیسیون، استعفای خود را از رهبری حزب بیان کرد.

وعده های کاهش هزینه های آموزشی

در روزهای اخیر، اخبار مختلفی از سخنرانی نامزدهای مختلف انتخابات فدرال کانادا منتشر شده که در میان آنها، شعارها و وعده های مختلفی برای جلب توجه و نظر مردم وجود دارد.

بعضی در میان قشرهای دانشجویی، وعده ها و قول هایی برای کاهش هزینه دانشجویی داده و بعضی نیز توجه خود را به مسائل زیست محیطی معطوف نموده اند.

دولت لیبرال جاستین ترودو در جدیدترین کارزار تبلیغاتی خود در میان دانشجویان در تورنتو، از برنامه های دولت آینده برای دانشجویان صحبت کرد و گفت که اگر دوباره دولت لیبرال انتخاب گردد، یاری های دانشجویی را 40 درصد افزایش می دهد تا هزینه های آنها کاهش یابد.

وی همچنین اضافه نمود که به دانش آموختگان برای تسویه حساب وام های دانشجویی، یک توقف 2 ساله می دهد تا بعد از این مدت، بدهی خود را پرداخت نمایند. اکنون این مدت 6 ماه است.

ترودو برای جلب توجه دانشجویان حضور یافته در محل سخنرانی خود گفت: زمانی که به کالج ها و دانشگاه ها در سراسر کانادا سر می زنم، موضوعی که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، هزینه های تحصیل و بدهی های حاصل از آن است.

وی وعده داد، دانش آموختگان جدید دیگر مجبور نخواهند بود که بازپرداخت وام های دانشجویی را که اکنون 25 هزار دلار است سریع بپردازند. البته ترودو گفت که این وام ها را به 35 هزار دلار افزایش خواهد داد.

طبق اعلام دولت لیبرال، مجموع هزینه این اقدامات 280 میلیون دلار تا سال 2021 خواهد بود و این مبلغ برای سال های 2023 تا 2024 به 1.4 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

ترودو در حالی بحث افزایش بودجه آموزش دانشجویان را مطرح نموده که دولت انتاریو اعلام نموده در پنج سال آینده، 10 هزار فرصت شغلی معلمان را حذف خواهد نمود.

براساس اعلام مجلس انتاریو، با بزرگتر ساختن اندازه کلاس ها و برگزاری دوره های آموزشی اجباری آنلاین، قرار است حدود یک هزار فرصت شغلی معلمان ابتدایی و 9 هزار فرصت شغلی معلمان متوسطه در این مدت حذف گردد.

این مساله با واکنش هایی همچون اعتراض های کارکنان بخش آموزش روبرو شده زیرا لغو دوره های تحصیلی و بیکاری آنها را به همراه دارد؛ اکنون مقام های محلی انتاریو در حال چانه زنی با معلمان و کارکنان بخش آموزش درباره قراردادهای جدید هستند.

گزارش ها از بدهی های دانشجویی و دانش آموزی بیانگر آن است که در سال 2018، نیمی از دانشجویان مقطع متوسطه با توسط بدهی 28 هزاردلاری فارغ التحصیل شده اند.

اندرو شیر رهبر حزب محافظه کار کانادا نیز در این زمینه قول داده یاری های اقتصادی متناسب با برنامه های آموزشی را افزایش دهد. همچنین گفته برای اقشار با درآمد پایین، اقتصادیات را کاهش خواهد داد.

جاگمیت سینگ از حزب چپگرای ان دی پی (NDP) که والدینش مهاجرانی از هند بودند و اکنون رهبر حزب دموکرات های جدید است، قول داده یاری های اقتصادی برای تحصیلات بعد از متوسطه را افزایش دهد و با استان ها همکاری کند تا شهریه تحصیلات دانشگاهی را به صفر برسانند.

الیزابت مِی (Elizabeth May) رهبر حزب سبزها نیز اعلام نموده که شهریه پس از دوره متوسطه را به طور کامل به صفر خواهد رساند و همه بدهی های وام دانشجویی را که توسط دولت فدرال نگهداشته شده است، خواهد بخشید.

وعده های حمایتی در حوزه محیط زیستی

در بخش انرژی سبز نیز رهبران محافظه کار و لیبرال در پویش های تبلیغاتی خود وعده دادند که در صورت پیروزی در انتخابات، به صاحب خانه ها برای استفاده از انرژی سبز یارانه(سوبسید) می دهند.

ترودو وعده داده در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو، تا سال 2050 میلادی میزان انتشار دی اکسیدکربن را در این کشور به صفر خواهد رساند و در این زمینه، 2 میلیارد درخت در طول یک دهه کاشته خواهد شد.

شیر نیز درباره برنامه های حمایتی از انرژی سبز گفته، برای این کار 20 درصد برگشت اقتصادیات بین یک هزار تا 20 هزار دلار پرداخت خواهد شد اما ترود وعده داده برای این کار تا سقف 40 هزار دلار وام بدون بهره پرداخت می گردد.

از دیگر وعده های ترودو، اجرای برنامه هایی برای کاهش دوباره اقتصادیات خانواده های طبقه متوسط است.

کانادا از جمله کشورهایی است که استفاده از موبایل هزینه بالایی دارد؛ این مساله سبب رقابت بین نامزدها برای جلب نظر مردم به وسیله دادن وعده کاهش هزینه در این بخش شده است.

حزب دموکرات جدید، وعده داده که در صورت پیروزی در انتخابات، هزینه موبایل را تا 10 دلار برای هر نفر کاهش می دهد. ترودو نیز گفته در صورت انتخاب مجدد، طرحی دارد که باعث کاهش هزینه موبایل می گردد.

وعده های دارو و درمانی

بعد از آنکه فدراسیون اتحادیه های پرستاران کانادا تحقیقی را منتشر کرد که طبق آن از هر 10 کانادایی، 9 نفر خواستار اجرایی شدن طرح حمایت ملی دارویی هستند این مساله به موضوع های داغ این روزها در رقابت های انتخاباتی تبدیل شده است.

تا به امروز جاستین ترودو و جاگمیت سینگ رهبران احزاب لیبرال و ان دی پی وعده داده اند که در صورت پیروزی این طرح را اجرا می نمایند.

اندرو شیر رهبر محافظه کاران نیز اعلام نموده که در صورت پیروزی، 1.5 میلیارد دلار برای کاهش زمان انتظار پروسه درمانی هزینه خواهد نمود.

طبق اعلام سی بی سی نیوز، استفان هارپر رهبر پیشین محافظه کاران در انتخابات سال 2006 نیز گفته بود در صورت پیروزی، 700 میلیون دلار برای این کار هزینه می نماید اما این وعده هیچگاه عملی نشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1016

به "خبرنگاران جدال وعده ها در انتخابات کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جدال وعده ها در انتخابات کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید