خبرنگاران درگذشت 73 مبتلای دیگر به کرونا در ترکیه تایید شد

به گزارش مجله آیرخ، تهران - خبرنگاران - فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه یکشنبه شب اعلام نمود، در 24 ساعت گذشته 73 ترکیه ای بر اثر ابتلا به کرونای جدید موسوم به کووید-19 جان خود را از دست دادند.

خبرنگاران درگذشت 73 مبتلای دیگر به کرونا در ترکیه تایید شد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کوجا اضافه نمود با جان باختن این افراد، شمار فوت شدگان مبتلا به کرونا در ترکیه به 574 نفر رسیده است.

همچنین براساس این گزارش، با مثبت اعلام شدن تست سه هزار و 135نفر دیگر در ترکیه، مجموع مبتلایان به کووید-19 در این کشور از مرز 27 هزار نفر گذشت.

آنکارا برای مهار کرونا دست به سلسله اقدامات پیشگیرانه زده است، در همین ارتباط رجب طیب اردوغان دو هفته پیش برای مقابله با کرونا، دستور توقف تمام پروازهای بین المللی در ترکیه را صادر کرد.

پیش از این نیز رفت و آمد شهروندان بالای 65 سال و مبتلایان به بیماری های مزمن در ترکیه ممنوع اعلام شد.

رییس جمهوری ترکیه سه هفته پیش نیز از مردم این کشور خواست تا برای مهار کرونا در خانه بمانند و از تردد خودداری نمایند.

ترکیه همچنین برای مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع کرونا، یک بسته 6 میلیارد لیری برای حمایت از حقوق کارمندان بخش بهداشت اختصاص داده است.

دولت اردوغان همچنین یکهزار لیره را به عنوان یاری های نقدی به 2 میلیون خانواده ترک که در برنامه یاری های اجتماعی ثبت نام نموده اند، پرداخت خواهد نمود و موعد پرداخت اعتبارات سه ماه آینده بازرگانان و صنعتگران بدون بهره و به موعد دیگری موکول شده است.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت دنیای، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به یک میلیون و 253 هزار و 66 نفر رسید. از این تعداد 68 هزار و 154 نفر جان باخته و 257 هزار و 155 نفر بهبود پیدا نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1091

به "خبرنگاران درگذشت 73 مبتلای دیگر به کرونا در ترکیه تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درگذشت 73 مبتلای دیگر به کرونا در ترکیه تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید