راهکار نانویی برای تقویت محصولات صنعتی پلی اتیلن با چگالی بالا

به گزارش مجله آیرخ، شرکت فرست گرافن (First Graphene) قرارداد همکاری برای تولید محصولات پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) امضا می کند.

راهکار نانویی برای تقویت محصولات صنعتی پلی اتیلن با چگالی بالا

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت فرست گرافن یک قرارداد همکاری با DSP مستقر در مالزی امضا می کند، شرکتی که تولیدکننده اکستروژن ورق پلی اتیلن با چگالی بالا است. این همکاری بر روی توسعه ورق های HDPE و سیم جوش تقویت شده تمرکز دارد. قرار است از گرافن PureGRAPH برای افزایش دوام و مقاومت در برابر سایش ورق پلی اتیلن با چگالی بالا استفاده شود. قرارداد همکاری اولیه یک ساله است و ممکن است در انتها دوره تمدید شود.

PureGRAPH پودر گرافنی است که می تواند عملکرد طیف گسترده ای از مواد را افزایش دهد. ورق پلی اتیلن با چگالی بالا را می توان به عنوان یک ماده جایگزین در حوزه های مختلف استفاده کرد و مزایایی مانند مقاومت در برابر ضربه بالا، مقاومت در برابر خوردگی، خواص ضدرسوب و کاهش ردپای کربن را به همراه دارد.

پس از ارزیابی ورق پلی اتیلن با چگالی بالا که با گرافن تقویت شده، این نانوکامپوزیت به عنوان یک خط تولید محصول نو راه اندازی شده که از طریق DSP و شرکت فرست گرافن به بازار عرضه می شود. شرکت فرست گرافن در حال حاضر تعدادی مشتری حاضر و مشتریان بالقوه دارد که مشتاق این آزمایش نو هستند. PureGRAPH می تواند دامنه استفاده از مواد HDPE را افزایش داده به طوری که بتوان از آن ها در حوزه های مختلف از جمله در صنایع دفاعی و دریایی استفاده کرد.

مایکل بل، مدیرعامل شرکت فرست گرافن، گفت: این نمونه دیگری از تشخیص مشکل از طریق فرست گرافن و شرکای آن است که مسائل شناخته شده ای که در صنایع وجود دارد را شناسایی کرده و راه حل هایی برای رفع آن ها ارائه می دهند.

فرست گرافن دارای خط تولید قدرتمندی بوده که توانایی تولید صد ها تن محصولات گرافنی در سال را دارد. همچنین این شرکت پیروز به دریافت تاییدیه ها و گواهینامه های مربوط به فروش محصولات خود در اروپا و استرالیا شده است؛ در نتیجه می تواند ده ها تن از محصولات گرافنی را به این دو منطقه صادر کند. چندی پیش کنسرسیوم REACH به این شرکت اجازه داد تا 10 تن از محصولات خود را در اروپا و انگلستان به فروش برساند. REACH کنسرسیومی است که وظیفه ارزیابی و صدور مجوز برای فروش مواد شیمیایی در اروپا را به عهده دارد. این سازمان نقش مهمی را در محافظت از سلامت انسان و محیط زیست در اروپا داشته که این کار با شناسایی و بررسی خواص و مواد شیمیایی انجام می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2096

به "راهکار نانویی برای تقویت محصولات صنعتی پلی اتیلن با چگالی بالا" امتیاز دهید

861 کاربر به "راهکار نانویی برای تقویت محصولات صنعتی پلی اتیلن با چگالی بالا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکار نانویی برای تقویت محصولات صنعتی پلی اتیلن با چگالی بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید