راهنمای سایز کفش بچگانه به همراه جداول سایزبندی بر اساس سن

به گزارش مجله آیرخ، برای بسیاری از والدین، پدربزرگ ها، مادربزرگ ها و سایر بزرگسالان، همگام شدن با سایز کفش بچه هایی که به سرعت در حال رشد هستند، نه تنها ممکن است پرهزینه باشد، بلکه احتمالاً گیج کننده به نظر می رسد. تطبیق پای نوزاد یا کودک با مقدار های درج شده در جداول راهنمای سایز کفش بچگانه و زبان هماهنگی که به وسیله برندها و فروشندگان برای توصیف کفش بچه ها استفاده می گردد، ممکن است تشخیص سایز کفش های مورد احتیاج کودک شما را سخت کند. در این مقاله، با نگاهی دقیق به مقدار کفش های بچه گانه، همه چیز را روشن می کنیم و چندین نکته مفید برای نحوه انتخاب کفش مناسب برای کودک ارائه می دهیم.

راهنمای سایز کفش بچگانه به همراه جداول سایزبندی بر اساس سن

چرا باید راهنمای سایز کفش بچه ها را بدانیم

هنگام خرید کفش بچه ها باید هدایت شبیه به راهنمای سایز کفش زنانه و مردانه را خوانده باشید و درباره آن اطلاعاتی داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که بیش از نیمی از بچه ها دنیا کفش هایی با سایز یا مدل اشتباهی می پوشند. در حالی که پوشیدن کفش های نامناسب برای افراد در هر سنی توصیه نمی گردد، به ویژه برای پاهای کوچک بچه ها پوشیدن کفش مناسب و متناسب با احتیاجهای فردی آن ها بسیار مهم است اما چرا کفش ها باید متناسب با مقدار پای بچه ها انتخاب شوند؟

استخوان های پای بچه ها به علت اینکه از غضروف های نرم و اسفنجی تشکیل شده بسیار انعطاف پذیر هستند و تا سنین 16 تا 19 سالگی کاملاً استخوانی نمی شوند. کفش ها و جوراب های تنگ بچه ها یا نوزادان در حال رشد بر رشد استخوان و سلامت کلی پاهای آن ها تأثیر می گذارند و بعلاوه باعث ایجاد بسیاری از مسائل کوتاه مدت و بلندمدت پا برای آن ها می شوند. در واقع، فشرده شدن پاهای کوچک در کفش هایی که بسیار تنگ هستند یا پوشیدن کفش های گشاد با فضای زیاد و تکیه گاه کم برای پای کودک می تواند بر رشد پای او تأثیر بگذارد و ممکن است خطرات مختلفی برای سلامتی پاهای او در پی داشته باشد. بعضی از این خطرات عبارت اند از:

  • تاول، بریدگی، تحریک پوست و سایر بیماری های جزئی اما ناراحت نماینده پا
  • ناخن های فرو رفته پا
  • انگشت چکشی، پینه، میخچه، انحراف شست پا و سایر ناهنجاری های پا
  • آسیب عصبی که باعث بی حسی، سوزن سوزن شدن، ضعف عضلانی یا درد غیرعادی می گردد
  • استفاده طولانی مدت از کفش های نامناسب و غیرقابل حمایت می تواند خطر ابتلا به آرتریت یا درد مفاصل را در آینده برای بچه ها افزایش دهد.

بچه ها چه نوع کفشی باید بپوشند؟

برای خرید کفش برای نوزادان و بچه ها نوپا باید نکات خرید اولین کفش نوزاد را بدانید. آن ها قبل از راه رفتن فقط به چکمه یا جوراب نرم احتیاج دارند. کفش های سفت و تنگ ممکن است مانع از توانایی کودک در کشش پاهای خود و احساس سطوح مختلف مورد احتیاج برای رشد حسی مناسب شوند.

بچه ها نوپا وقتی در خانه هستند، باید با پای برهنه راه بروند زیرا این کار باعث تقویت عضلات اطراف مچ پا و ایجاد قوس مناسب کف پا برای آن ها می گردد. وقتی بچه ها نوپا در خارج از منزل هستند، باید کفش های سبک وزن با کفی انعطاف پذیر و نرم بپوشند که حرکت طبیعی پا را تشویق می نمایند.

کفش های بچه ها بالای 4 سال نیز باید حمایت نماینده پا باشند و در قسمت میانی و پاشنه پا مناسب باشند. در عین حال فضای زیادی نیز در اطراف انگشتان پا ایجاد نمایند. بین بخش انتهای جلویی کفش و بیرونی ترین نوک انگشتان پا باید فاصله ای حدود 1.25 سانتی متری وجود داشته باشد. کفش های آن ها نیز باید از مواد قابل تنفس مانند چرم، جیر و پارچه ساخته شوند تا امکان گردش هوا برای پاهای آن ها فراهم گردد.

راهنمای معین سایز کفش بچه گانه

قبل از خرید کفش برای فرزندتان باید سایز پای او را مقدار بگیرید. روش معین سایز کفش بچه گانه نیز بسیار ساده است. برای معین شدن سایز پای کفش بچه گانه به یک تکه کاغذ، یک متر پارچه ای یا خط کش، یک مداد و نوار چسب احتیاج دارید. این وسایل را آماده و مراحل زیر را طی کنید:

  • کاغذ را با نوار چسب روی زمین بچسبانید.
  • پای فرزندتان را روی آن قرار دهید و به آرامی به سمت پایین فشار دهید تا صاف گردد و مطمئن شوید که هیچ یک از انگشتانش خم نشده است.
  • یک خط کوچک در پشت پاشنه و یک خط دیگر در جلوی بلندترین انگشت پا بکشید. فاصله بین این دو نقطه طول پای فرزند شما را نشان می دهد.
  • بعد از آن، شما آماده اید! برای پیدا کردن سایز پای فرزندتان آن را با جدول راهنمای سایز کفش بچگانه تطبیق دهید.

برای مقدار گیری بهتر سایز کفش کودک، باید نکات مهمی را نیز در نظر بگیرید که عبارت اند از:

  • به پاها کمی فضا برای چرخش بدهید: برترین کار این است که هنگام مقدار گیری سایز پای کودک، با اضافه کردن یک فضای اضافی به مقدار یک انگشت، فضای خم شدن انگشتان او در کفش را نیز در نظر بگیرید. اگر قرار است فرزندتان کفش ها را با جوراب بپوشد، مطمئن شوید که در حین مقدار گیری پاها، او جوراب هایش را می پوشد.
  • مقدار گیری پای دیگر کودک را از قلم نیاندازید: معمولاً یک پای بسیاری از مردم کمی بزرگتر از دیگری است. بنابراین باید مطمئن شوید که هر دو پای کودک را مقدار گرفته اید. از مقدار پای بزرگتر برای پیدا کردن کفش مناسب بهره ببرید.

علاوه براین، هنگام مقدار گیری پای کودک باید هم طول و هم عرض آن را در نظر بگیرید. عرض پا فقط مقدار گیری از یک طرف به سمت دیگر نیست. عمق و دور پا را هم در بر می گیرد. کفش فروش ها یا سازندگان حرفه ای کفش از یک نوار مقدار گیری انعطاف پذیر برای معین عرض پا استفاده می نمایند.

راهنمای سایز کفش بچه گانه خارجی

اگر قصد خرید کفش بچه گانه از برندهای مطرح فراوری کفش را دارید، باید سایزهای کفش بچه ها در کشورهای دیگر و تبدیل سایز کفش بچه گانه را بدانید. معمولاً سایز کفش اسپرت بچه گانه ساخته شده به وسیله برندهای انگلیسی یک سایز کوچکتر از سایزهای مشابه آمریکایی است. تبدیل سایز کفش بچه گانه از سایزهای فراورینمایندگان کفش اتحادیه اروپا نیز ممکن است کمی مشکل باشد، به ویژه اگر قصد خرید آنلاین کفش های بچه گانه را داشته باشید. به همین علت و برای پیشگیری از اشتباهات مربوط به مقدار گیری سایز کفش بچه ها باید جدول راهنمای سایز کفش بچگانه انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا را خوانده باشید.

جدول سایزبندی کفش بچه گانه بر اساس سن به سانتی متر

برای مقدار گیری پای کودک خود و معین سایز کفش او باید جدول سایز کفش بچه گانه را در نظر داشته باشید. با اینکه ممکن است برندهای مختلف سایزهای کفش با مقدار های مختلف داشته باشند، این مقدار ها معمولاً در یک حدود هستند. در ادامه، جدول سایزبندی کفش بچه ها بر اساس سن به سانتی متر را می خوانید. در صورتی که فرزند شما در هر یک از این سنین واقع شده است و سایز پای او که مقدار گرفته اید با یکی از این مقدار ها مطابقت دارد می توان گفت که سایز پای او چقدر است. به عنوان مثال اگر مقدار پا یا کفش فرزند شما 7.5 سانتی متر است سایز کفش او از کفش های فراوری شده در برندهای آمریکایی و انگلیسی صفر و در برندهای اتحادیه اروپا 15 خواهد بود.

جدول سایز کفش بچه گانه تا 12 ماهگی

سایز کفش در آمریکاسایز کفش در اتحادیه اروپاسایز کفش در انگلیسمقدار کفش به سانتی متر
01507.5
0.5160.58.3
1160.58.9
1.51719.2
21719.5
2.5181.510.2
318210.5
3.5192.510.8
419311.4

جدول سایز کفش بچه گانه 12 ماهگی تا یک سالگی

سایز کفش در آمریکاسایز کفش در اتحادیه اروپاسایز کفش در انگلیسمقدار کفش به سانتی متر
4.5203.511.7
520412.1
5.5214.512.7
622513
6.5225.513.3
723614

جدول سایز کفش بچه گانه 2 تا 4 سال

سایز کفش در آمریکاسایز کفش در اتحادیه اروپاسایز کفش در انگلیسمقدار کفش به سانتی متر
7.5246.514.3
824714.6
8.5257.515.2
925815.6
9.5268.515.9
1027916.5
10.5279.516.8
11281017.1
11.52910.517.8
12301118.1

جدول سایز کفش بچه گانه برای بچه ها خردسال 4 تا 8 سال

سایز کفش در آمریکاسایز کفش در اتحادیه اروپاسایز کفش در انگلیسمقدار کفش به سانتی متر
12.53011.518.4
13311219.1
13.53112.519.4
1321319.7
1.533120.6
233120.6
2.5341.521
334221.6

جدول سایز کفش بچه گانه برای بچه ها بزرگتر 8 تا 12 سال

سایز کفش در آمریکاسایز کفش در اتحادیه اروپاسایز کفش در انگلیسمقدار کفش به سانتی متر
3.5352.521.9
436322.2
4.536322.9
537423.2
5.5374.523.5
638524.1
6.5385.524.4
739624.8

علاوه براین، ممکن است هنگام خواندن راهنمای سایز کفش بچگانه مربوط به برند فراوری کفش مورد نظرتان با عباراتی روبرو شوید که عرض کفش کودک را نشان می دهند. این عبارات به این ترتیب هستند:

  • عبارات B، C و N: برای کفش هایی با عرض باریکتر
  • عبارات D و M: برای کفش هایی با عرض میانه
  • عبارات E و W: برای کفش هایی با عرض پهن تر
  • عبارات EE، WW و XW: برای کفش هایی با عرض بسیار پهن تر

توجه به راهنمای سایز کفش کودک طول و عرض کفش ها می تواند به شما در خرید کفش با مقدار مناسب پای فرزندتان یاری کند.

نکات مهم برای خرید کفش بچه گانه

برای خرید کفش دخترانه بچه گانه یا پسرانه بچه گانه باید نکات مهم مربوط به آن را نیز در نظر بگیرید. بیشتر فروشگاه های کفش بچه گانه خدمات مناسب و حرفه ای را به عنوان راهنمای سایز کفش بچگانه ارائه می دهند که باید از آن بهره ببرید. در صورتی که تصمیم گرفته اید تا بدون یاری حرفه ای ها کفش مناسب کودک خود را پیدا کنید، باید این نکات مهم را در نظر داشته باشید:

  • کفش را بر اساس مقدار پای بزرگتر بخرید. هر دو پای بچه ها به ندرت به یک مقدار است. در واقع، اختلاف مقدار این دو پا تا حدود یک سانتی متر طبیعی قلمداد می گردد. هنگام خرید کفش، همواره پاهای بزرگتر را در نظر داشته باشید.
  • به برچسب مقدار کفش ها تکیه نکنید. هیچ استاندارد صنعتی اجباری برای مقدار کفش وجود ندارد. بنابراین ممکن است مقدار کفش در برندهای مختلف متفاوت باشد و کفش ها را باید همواره پیش از خرید امتحان کرد.
  • فضایی برای اطراف انگشتان پا باقی بگذارید. وجود حداقل 1.5 سانتی متر فضای اضافی برای کفش ایده آل است. وجود این فاصله تضمین می نماید که انگشت پا به داخل فشرده نمی شوند و امکان حرکت مناسب پا را فراهم می نماید.
  • به کودک جوراب مناسب بپوشانید. بچه ها باید جوراب مناسب بپوشند، به خصوص هنگام خرید کفش ورزشی.
  • کفش ها را مرتباً مقدار گیری نموده و دوباره به کودک بپوشانید. مقدار رشد هر کودک با دیگری تفاوت دارد. بنابراین بهتر است هر 3 ماه یکبار طول پای در حال رشد او را مقدار گیری کنید و مرتباً در پی نشانه هایی از تنگ شدن کفش های کودکتان باشید.

کلام آخر

سایز کفش کودک در راحتی پاهای در حال رشد او اهمیت بسیاری دارد و می تواند پاهای او را به صورت سالم یا بیمارگونه رشد دهد. فراورینمایندگان کفش کودک نیز این نکته را به خوبی می دانند. به همین علت، هر یک از آن ها راهنمای سایز کفش بچه گانه مخصوص خود را دارند. بهتر است پای کودک خود را مقدار بگیرید و با جدول سایز کفش بچه گانه هر برند مطابقت دهید تا کفشی متناسب با مقدار پای کودک بخرید.

منابع: walkingclinicpodiatrist , nordstrom , shoezone

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 شهریور 1403 بروزرسانی: 17 شهریور 1403 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2499

به "راهنمای سایز کفش بچگانه به همراه جداول سایزبندی بر اساس سن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سایز کفش بچگانه به همراه جداول سایزبندی بر اساس سن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید