راه های توسعه صادرات به اندونزی از زبان رایزن ایران

به گزارش مجله آیرخ، رایزن بازرگانی ایران در اندونزی با بیان اینکه فراوری یک محصول و بازاریابی آن کاری مرقوم به صرفه نیست، گفت: برای صادرات محصولات ایرانی به اندونزی ضروری است تا در مرحله نخست ذائقه مردم این کشور در نظر گرفته شده و سپس فراوری یک محصول شروع گردد.

راه های توسعه صادرات به اندونزی از زبان رایزن ایران

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

محسن فراجی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در اصفهان با بیان اینکه توسعه صادرات در دستور کار رایزنان بازرگانی قرار گرفته است، گفت: 85 درصد مردم کشور اندونزی سنی مذهب هستند و این کشور به عنوان یک کشور 100 درصد مصرف نماینده محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه اندونزی دومین کشور با رشد مالی بالا در جهان پس از چین به شمار می رود، اضافه نمود: چشم و هم چشمی در این کشور بسیار رواج دارد و مردم متمایل هستند کالاهایی را داشته باشند که دیگران ندارند، باید دانست که رفاه عمومی مردم این کشور متوسط به بالا و بسیاری از مردم به حضور در تورهای گردشگری خارجی تمایل دارند.

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی با اشاره به ظرفیت بسیار مناسب گردشگری و جذب توریست در اصفهان بیان نمود: مردم اندونزی به واسطه تشابهات فرهنگی با ایران، اروپا را مقصدی مناسب برای گردشگری نمی دانند و ایران به ویژه شهر اصفهان فرصتی مناسب برای جذب توریست از کشور اندونزی است چراکه در این کشور شرکت هایی وجود دارد که برای شرکت مردم در تورهای گردشگری بدون هیچ سودی به آنان وام می دهند.

وی توضیح داد: برای صادرات کالا به این کشور در ابتدا باید ذائقه مردم این کشور را سنجیده گردد و بر اساس خواسته های مردم این کشور محصولات فراوری گردد چراکه فراوری محصول و سپس بازاریابی کردن برای محصول زمان بر و هزینه بردار است.

فراجی با بیان اینکه شرکت در نمایشگاه ها و حضور در نمایشگاه های اختصاصی و مصرفی اندونزی راهی برای سنجش ذائقه مردم این کشور برای تجار ایرانی است، گفت: مردم این کشور سنگ های ساختمانی را در کف و تزئینات استفاده می نمایند و در حال حاضر به واسطه ساخت و سازها زیاد در این کشور مصرف ورق و میلگرد در حد بالایی قرار گرفته است.

وی اعلام نمود: برای صادرات صنایع دستی در ابتدا ضروری است با سفیر ایران در اندونزی هماهنگی گردد تا به وسیله سفیر ایران با مسئولان اندونزی ارتباط برقرار شده و سپس به بازار صنایع دستی وارد شوید.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 487

به "راه های توسعه صادرات به اندونزی از زبان رایزن ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های توسعه صادرات به اندونزی از زبان رایزن ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید