ربات پزشک بیماران را احیا می نماید

به گزارش مجله آیرخ، برای نخستین بار از یک پزشک ربات برای انجام فشارهای قفسه سینه بر روی بیماران در آمبولانس استفاده می گردد تا تمرکز تیم اورژانس را برای انجام سایر درمان های حیاتی مهیا کند.

ربات پزشک بیماران را احیا می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، برای نخستین بار از یک پزشک ربات برای انجام فشارهای قفسه سینه بر روی بیماران در آمبولانس استفاده می گردد تا تیم اورژانس را برای انجام سایر درمان های حیاتی آزاد کند.

پیراپزشکان ربات برای اولین بار در انگلیس برای انجام فشارهای قفسه سینه بر روی بیماران در آمبولانس استفاده می شوند.

دستگاه موسوم به لوکاس 3 (LUCAS 3)، یک ماشین مکانیکی است که می تواند در مواقع ضرروی CPR را انجام دهد؛ این دستگاه از بلوتوث برای معین میزان فشار به قفسه سینه و هشدارهای مربوط به دستورالعمل های نجات بیمار استفاده می نماید.همچنین می تواند داده هایی را جمع آوری کند که قابل آنالیز و اشتراک با سایر پزشکان است. خیریه آمبولانس جنوب مرکزی 28 دستگاه را برای پشتیبانی از خدمه در سراسر آکسفوردشایر برکشایر، باکینگهام شایر و همپشایربه کار گرفته است.

سرویس آمبولانس جنوب مرکزی (SCAS) انگلیس اولین مرکز در کشور است که از جدیدترین فناوری موسوم به LUCAS 3 استفاده می نماید.

این دستگاه یک سیستم مکانیکی است که می تواند فشرده سازی قفسه سینه با کیفیت بالا و احیای قلبی ریوی (CPR) را از لحظه رسیدن خدمه در صحنه و در طول سفر بیمار به بیمارستان بدون وقفه انجام دهد؛ CPR برای حفظ جریان خون و اکسیژن بدن در حالی که فرد بیهوش است و نفس نمی کشد لازم است.

جان بلک، مدیر پزشکی در SCAS گفت: ما می دانیم که انجام فشار به قفسه سینه با کیفیت بالا و بدون وقفه هنگام ایست قلبی یکی از عوامل اصلی معین کننده بقا است، اما به دلایلی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و این ربات می تواند بع امدادگران یاری شایانی کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1866

به "ربات پزشک بیماران را احیا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات پزشک بیماران را احیا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید