فرایند کرونا در استان های کشور ، 833 فوتی در هفته چهارم آبان

به گزارش مجله آیرخ، در چهارمین هفته آبان ماه، فرایند بستری و فوت ناشی از کووید 19 در عمده استان های کشور یا کاهشی بوده یا در شرایط ایستا قرار گرفته است. با این حال همچنان مقدار شناسایی کرونا مثبت ها طی هفته اخیر پنج رقمی بوده و صعودهایی نیز در فوت و بستری چند استان گزارش شده است.

فرایند کرونا در استان های کشور ، 833 فوتی در هفته چهارم آبان

به گزارش خبرنگاران، هرچند که در هفته اخیر مصادف با هفته چهارم آبان ماه، فرایند بستری و فوت ناشی از کووید 19 در عمده استان های کشور نزولی شده یا در شرایطی ایستا، واقع شده است، اما با توجه به گزارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت، در استان گیلانمقدار بروز موارد بستری در بالاترین مقدار نسبت به میانه کشور بوده است. بعلاوه در استان کرمان افزایش موارد بستری برای دومین هفته متوالی و افزایش شاخص موارد فوت گزارش شده است. در اردبیل نیز افزایش شاخص موارد فوت در هفته اخیر گزارش شده است.

در عین حال بنابر اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، در هفته چهارم آبان ماه در استان هایی مانند خراسان جنوبی، خراسان رضوی، البرز، قزوین، هرمزگان و بوشهر افزایش هایی در مقدار فوت گزارش شده است.

در هفته اخیر مصادف با هفته 91 اپیدمی کرونا در کشور، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، 41195 نفر، تعداد موارد بستری نو 7289 نفر و تعداد موارد فوتی نو در کشور 833 نفر بوده است.

تهران

در استان تهران تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، در هفته چهارم آبان ماه، 1555 نفر، تعداد موارد بستری نو 934 نفر و تعداد فوتی های نو 106 نفر بوده است.

بعلاوه در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت استان تهران کاهش نشان می دهد. بروز موارد بستری و مقدار مرگ ومیر نیز از میانه کشور کمتر است.

ایلام

در این هفته فرایند بستری و موارد فوت استان کاهش یافته است. مقدار بروز موارد بستری همچنان در بالاترین مقدار نسبت به میانه کشور بوده و مقدار مرگ ومیر استان با تنزل، معادل میانه کشور شده است.

آذربایجان غربی

در هفته اخیر، موارد بستری و موارد فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی استان از میانه کشور بیشتر است.

کردستان

در هفته اخیر موارد بستری و فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری بالاتر از میانه کشور بوده، اما مورتالیتی استان از میانه کشور کمتر شده است.

یزد

در هفته اخیر موارد بستری و فوت کاهش یافته است. مقدار موارد بستری ومقدار مرگ ومیر استان از میانه کشور بیشتر است.

خراسان جنوبی

در هفته اخیر موارد بستری کاهش، اما موارد فوت استان افزایش یافته است. بروز موارد بستری از میانه کشور بالاتر بوده و مقدار مرگ ومیر هم از میانه کشور پیشی گرفته است.

سمنان

فرایند بستری و فوت کاهش یافته است. مقدار بروز موارد بستری بالاتر از میانه کشور بوده و مقدار مرگ و میر استان معادل میانه کشور است.

کرمان

در هفته اخیر موارد بستری برای دومین هفته متوالی افزایش و موارد فوت استان افزایش شاخص نشان می دهد. بروز موارد بستری از میانه کشور بیشتر و مقدار مرگ ومیر از میانه کشور پیشی گرفته است.

چهارمحال بختیاری

فرایند بستری و فوت کاهش یافته است. مقدار بروز موارد بستری و مقدار مرگ ومیر از میانه کشور بالاتر است.

کرمانشاه

در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی استان از میانه کشور بالاتر است.

همدان

در هفته اخیر موارد بستری و فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری از میانه کشور بیشتر و مقدار مرگ ومیر به حد میانه کشور رسیده است.

کهگیلویه و بویر احمد

در هفته اخیر کاهش فرایند بستری و موارد فوت استان مشاهده می گردد. بروز موارد بستری از میانه کشور بیشتر و مقدار مرگ و میر در حد میانه کشور است.

قزوین

موارد بستری استان کاهش، اما فوت افزایش یافته است. بروز موارد بستری از میانه کشور بالاتر و مورتالیتی نیز از حد میانه کشور بیشتر شده است.

لرستان

موارد بستری فرایند نزولی داشته و موارد فوت استان نیز ایستا بوده است. بروز موارد بستری از میانه کشور بیشتر و مقدار مرگ و میر استان از میانه کشور کمتر است.

زنجان

در هفته اخیر ایستایی فرایند بستری و موارد فوت استان مشاهده می گردد. مقدار بروز موارد بستری از میانه کشور بالاتر رفته و مقدار مرگ و میر در حد میانه کشور است.

اردبیل

در هفته اخیر فرایند بستری ایستا و موارد فوت استان، افزایش شاخص نشان می دهد. مقدار بروز، کمی بیش از میانه کشور شده و مقدار مرگ و میر استان با صعود هفته اخیر از میانه کشور پیشی گرفته است.

خراسان شمالی

در هفته اخیر فرایند بستری و موارد فوت کاهش یافته است. مقدار بروز موارد بستری معادل میانه کشور و مقدار مرگ و میر استان از میانه کشور پایین تر رفته است.

مرکزی

فرایند بستری و موارد فوت استان در هفته اخیر کاهش نشان می دهند. بروز موارد بستری معادل میانه کشور شده و مقدار مرگ و میر استان از میانه کشور بالاتر رفته است.

آذربایجان شرقی

در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت استان فرایندی نزولی داشته است. بروز موارد بستری و مقدار مرگ ومیر از میانه کشور بیشتر است.

اصفهان

فرایند بستری و فوت استان در این هفته نزولی بوده است. بروز موارد بستری از میانه کشور کمتر شده، اما مقدار مرگ و میر هنوز از میانه کشور بیشتر است.

البرز

در هفته اخیر کاهش فرایند بستری و افزایش موارد فوت استان مشاهده می گردد. بروز موارد بستری مختصری کمتر از میانه کشور شده و مقدار مرگ و میر در حد میانه کشور است.

مازندران

در هفته اخیر برای چندمین هفته متوالی ایستایی فرایند بستری و موارد فوت استان مشاهده می گردد. مقدار بروز موارد بستری و مقدار مرگ ومیر استان از میانه کشور کمتر است.

خراسان رضوی

فرایند بستری چندین هفته ایستا بوده و موارد فوت افزایش نشان می دهد. بروز موارد بستری استان از حد میانه کشور کمتر بوده و مقدار مرگ و میر با صعود به میانه کشور رسیده است.

گیلان

درهفته اخیر فرایند بستری ایستا و موارد فوت استان کاهش یافته است. بروز موارد بستری ومقدار مرگ و میر از میانه کشور کمتر است.

قم

در هفته اخیر کاهش موارد بستری و فوت استان مشاهده می گردد. بروز موارد بستری کمی پایین تر از میانه کشور و مقدار مرگ ومیر استان معادل میانه کشور است.

فارس

در این هفته موارد بستری فرایندی ایستا داشته است و در موارد فوت هم فرایند نزولی مشاهده می گردد. مقدار بروز موارد بستری از حد میانه کشور کمتر و مقدار مورتالیتی از میانه کشور بالاتر است.

گلستان

فرایند بستری و فوت به مدت چندین هفته ایستا بوده است. مقدار بروز بستری و مورتالیتی استان از میانه کشور کمتر است.

خوزستان

موارد بستری استان در این هفته افزایش یافته و موارد فوت فرایندی ایستا نشان می دهد. بروز موارد بستری و مقدار مرگ و میر استان از میانه کشور کمتر است.

هرمزگان

موارد بستری و موارد فوت استان در هفته اخیر افزایش مختصری نشان می دهند. مقدار بروز موارد بستری و مقدار مرگ و میر از میانه کشور کمتر است.

سیستان و بلوچستان

در هفته اخیر، موارد بستری استان کاهش یافته و موارد فوت ایستا بوده است. مقدار بستری و مورتالیتی از میانه کشور کمتر است.

بوشهر

فرایند موارد بستری کاهش و موارد فوت استان افزایش یافته است. مقدار بروز موارد بستری و مقدار مرگ و میر از میانه کشور کمتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2083

به "فرایند کرونا در استان های کشور ، 833 فوتی در هفته چهارم آبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند کرونا در استان های کشور ، 833 فوتی در هفته چهارم آبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید