ساخت فونت با هوش مصنوعی؛ 8 برنامه رایگان با قابلیت های متنوع!

به گزارش مجله آیرخ، جالب است بدانید ساخت فونت با هوش مصنوعی اصلا کار سختی نیست چون ابزارهای مختلفی در حال حاضر تحت قالب هوش مصنوعی برای این امر وجود دارد. در این مطلب برترین ابزارهای ساخت فونت را با هوش مصنوعی معرفی می کنیم.

ساخت فونت با هوش مصنوعی؛ 8 برنامه رایگان با قابلیت های متنوع!

در زمانه ای که تغییر صدا با هوش مصنوعی یک رویا نیست، ساخت فونت با هوش مصنوعی هم به راحتی قابل انجام خواهد بود! چه بخواهید فونت های منحصر به فرد را از ابتدا طراحی کنید، فونت های موجود را متناسب با پروژه های خود بسازید، یا انواع فونت های مختلف را برای تایپوگرافی بهینه هماهنگ کنید، فراورینماینده های فونت رایگان مبتنی بر هوش مصنوعی موجود در این مطلب، ابزار عالی هستند که به شکوفایی خلاقیت شما یاری می نمایند. در ادامه یاد می گیرید که ساخت فونت با هوش مصنوعی فرایند ای است که تنها به چند کلیک ساده احتیاج دارد!

1. برنامه Calligrapher.ai

برنامه Calligrapher.ai متخصص در ایجاد دست خط کامپیوتری واقعی محسوب می گردد. این هوش مصنوعی در واقع از یک شبکه عصبی بازگشتی برای تبدیل متن تایپ شده به سبک های مختلف دست خط استفاده می نماید که می تواند از نظر خوانایی، اندازه ضخامت حروف و بعلاوه سرعت نوشتن سفارشی گردد.

این ابزار به راحتی فونت های دست ساز را در قالب فایل های SVG مقیاس پذیر برای دانلود ارائه می دهد؛ به همین علت می توان به راحتی از فونت های ساخته شده در داخل سایر برنامه های ویرایش تصویر مثل فتوشاپ و افتر افکت استفاده کرد.

2. برنامه Fontjoy

برای کاربرهایی که در پی ترکیب یکپارچه فونت ها هستند، برنامه Fontjoy یک راهکار هوشمند را ارائه می دهد. این ابزار از الگوریتم های یادگیری عمیق برای پیشنهاد جفت های فونت استفاده می نماید که کنتراست و هارمونی را متعادل می نماید، در نتیجه خوانایی و مجذوب کنندهیت زیبایی شناختی هر پروژه را افزایش می دهد.

Fontjoy برای طراحانی که در پی یافتن سریع تایپ فیس های مکمل برای چیدمان های وب و چاپ هستند بسیار ارزشمند بوده و اطمینان حاصل می نماید که همه عناصر متنی مجذوب کننده و کاربردی هستند.

3. برنامه Typogram

برای ساخت فونت با هوش مصنوعی می توان از برنامه Typogram هم بهره برداری کرد که یک ابزار رایگان تلقی می گردد و برای یاری به طراحان در استفاده و سفارشی سازی فونت ها و حروفی که هویت برندشان را منعکس می نماید، طراحی شده است. این برنامه یک فرآیند ساده و تعاملی را ارائه می نماید که در آن می توانید سبک ها، وزن ها و تزیینات مختلف را انتخاب کنید تا فونت هایی را بسازید که خوب به نظر برسند و با شخصیت برندتان مطابقت داشته باشند.

رویکرد طراحی گام به گام تایپوگرام استفاده از آن را برای هر کسی آسان می نماید؛ حتی اگر اهل تایپوگرافی یا طراحی نباشید. این برنامه بسیار ساده باعث می گردد که صاحبان مشاغل کوچک و طراحانی که می خواهند فونت های منحصر به فرد و به یاد ماندنی را برای محصولات خود بسازند بدون هیچ دشواری و هزینه این کار را انجام دهند.

4. برنامه AI Create

برنامه AI Create به شما امکان می دهد با استفاده از هوش مصنوعی فونت های خود را بسازید. این پلتفرم گزینه های زیادی را برای سفارشی سازی فراهم می نماید و به شما امکان می دهد سبک ها، وزن ها و سایر عناصر طراحی را تنظیم کنید. پس از ساخت فونت خود، می توانید آن را به عنوان یک فایل TTF دانلود کنید، که می تواند در پلتفرم های مختلف دیجیتال و چاپ استفاده گردد.

این ابزار فونت، برای طراحانی که به انواع خاصی از فونت ها برای پروژه های خاص احتیاج دارند، ایده آل به نظر می رسد و راهی مستقیم برای برآورده کردن الزامات طراحی را ارائه می نماید و در عین حال به خلاقیت بهتر افراد یاری می نماید.

5. برنامه Page GPT

برنامه PageGPT یک رویکرد مناسب برای ایجاد تایپوگرافی پیچیده را معرفی می نماید. کاربران می توانند اولویت های طراحی خود را وارد نمایند و هوش مصنوعی از این پارامترها برای ایجاد فونت هایی استفاده می نماید که با سبک ها و زمینه های معین شده هماهنگ هستند. این ابزار در حقیقت فرآیند طراحی را ساده تر، سریع تر و کارآمدتر می نماید و به شما اجازه می دهد با دید به مراتب بهتر و قوی تر فونت های خود را طراحی کنید. چه برای یک کسب وکار خاص قصد فراوری فونت را دارید و چه صرفا برای برند شخصی خود قصد دارید فونت منحصر به فرد داشته باشید، با برنامه Page GPT ساخت فونت با هوش مصنوعی به شدت آسان خواهد بود.

6. برنامه AI Font Generator

برای کاربرانی که در پی یک رویکرد تجربی تر برای ساخت فونت با هوش مصنوعی هستند، برنامه AI Font Generator بستری برای بازی با هوش مصنوعی در فراوری فونت هایی را فراهم می نماید که به راحتی می توان آنها را کپی و در پست بعدی رسانه اجتماعی خود جای گذاری یا همان Paste کرد.

این ابزار به ویژه برای ایجاد فونت های تزئینی یا موضوعی مناسب برای پروژه ها یا کمپین های خاص مؤثر واقع می گردد و روشی سرگرم نماینده و خلاقانه برای آزمایش تایپوگرافی در سایت های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و یوتیوب ارائه می دهد.

7. برنامه Brandmark.io Font Generator

برنامه Brandmark.io بر یاری به افراد برای حفظ هویت بصری ثابت در تمام مواد بازاریابی خود تمرکز دارد. به همین علت این برنامه از هوش مصنوعی برای پیشنهاد فونت هایی استفاده می نماید که نه تنها با هویت برند مطابقت دارند، بلکه خوانایی و مجذوب کنندهیت ارتباطات بازاریابی را نیز افزایش می دهند.

چه برای پست های رسانه های اجتماعی یک فونت خاص می خواهید و چه برای تبلیغات یا اسناد رسمی، برنامه Brandmark.io تضمین می نماید که هر قطعه متن با استراتژی کلی برند مطابقت دارد و ظاهری یکپارچه را ارائه می دهد.

8. برنامه SpinBots AI Font Generator

مولد فونت هوش مصنوعی SpinBot برای کسانی طراحی شده که به تازگی وارد عرصه طراحی شده اند یا سادگی را ترجیح می دهند. این برنامه یک راه ساده برای ایجاد فونت های متمایز است که می تواند به اسناد یا وب سایت های شما شخصیت بیافزاید. برنامه AI Font Generator شبیه به مابقی هوش های مصنوعی بوده و شما می توانید به سادگی فونت را کپی و در متن مورد نظر خود جای گذاری کنید.

این ابزار به ویژه برای افرادی که تجربه زیادی در طراحی گرافیکی ندارند و هنوز هم می خواهند متن خود را از نظر بصری مجذوب کننده نمایند بسیار مناسب به شمار میرود.

ساخت فونت با هوش مصنوعی تنها با چند کلیک!

هر کدام از این مولدهای فونت هوش مصنوعی نقاط قوت و کاربردهای منحصر به فرد خود را دارند، از تقویت هویت برند با تایپوگرافی ثابت گرفته تا ایجاد یادداشت های دست نویس سفارشی. این ابزارها راه های جدیدی را برای علاقه مندان به ابراز خلاقیت و طراحان حرفه ای که در پی ساده سازی جریان کار خود هستند، باز می نماید. چه برای استفاده شخصی و چه حرفه ای، این ابزارها تایپوگرافی منحصر به فرد را در دسترس همه قرار می دهند. به همین علت، برای ساخت فونت با هوش مصنوعی هیچ الزامی وجود ندارد که حتما یک فرد طراح یا گرافیست را استخدام کنید!

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 خرداد 1403 بروزرسانی: 19 خرداد 1403 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2486

به "ساخت فونت با هوش مصنوعی؛ 8 برنامه رایگان با قابلیت های متنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت فونت با هوش مصنوعی؛ 8 برنامه رایگان با قابلیت های متنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید