سقوط آواتار، خانه تکانی در دی سی و بازگشت گلادیاتور

به گزارش مجله آیرخ، این هفته آواتار: راه آب صدر جدول فروش را از دست داد و آثار تازه ای از راه رسیدند، اما این باعث نشده که جیمز کامرون بی خیال گردد؛ او خود را برای اکران مجدد تایتانیک و آغاز فیلمبرداری قسمت های بعدی آواتار آماده می نماید. البته او تنها فیلمساز سرشناس نیست که این روز ها برای پروژه های جاه طلبانه دورخیز نموده و به نظر می رسد که باید منتظر سالی شلوغ و هیجان انگیز باشیم.

سقوط آواتار، خانه تکانی در دی سی و بازگشت گلادیاتور

به گزارش روزنامه هفته صبح، شاید باورتان نشود، اما بالاخره و بعد از هشت هفته، آواتار: راه آب از صدر جدول فروش در آمریکای شمالی پایین کشیده شد. عجیب تر اینکه چنین اتفاقی را فیلمی رقم زده که کارگردانش ام. نایت شیامالان است و ستاره اش دیو باتیستا! در شرایطی که فروش هفتگی قسمت دوم آواتار به 10 میلیون دلار رسید، دو فیلم در کلبه را بزن با 14.2 و 80 برای برادی با 12.5 میلیون دلار در رده های اول و دوم باکس آفیس قرار گرفتند تا رکوردشکنی های جیمز کامرون رو به خاموشی بگذارد.

در کلبه را بزن فیلم ترسناک تازه ام. نایت شیامالان، همان ایده و الگو های همیشگی این فیلمساز را دارد؛ چیز های عجیب و چرخش های غریب داستانی. تصور کنید برای تعطیلات رفته اید به کلبه ای بیرون از شهر که ناگهان سروکله گروهی از افراد ناشناس پیدا می شود. غریبه ها دست و پایتان را می بندند و می گویند باید یکی از اعضای خانواده خود را قربانی کنید تا جلوی وقوع آخرالزمان گرفته شود! فیلم بر اساس رمان کلبه ای در آخر دنیا ساخته شده.

رمان پل ترمبلی سال 2018 منتشر شد و واکنش های تحسین برانگیزی را از سوی منتقدان و حتی چهره هایی، چون استیون کینگ به همراه داشت و جایزه برترین داستان ترسناک سال (جایزه برام استوکر) را برنده شد. ایده داستان به قدری عجیب است که هم می تواند به ساخت یک فیلم شاهکار منجر شود و هم فاجعه ای مضحک. طبق معمول ام. نایت شیامالان در میانه این طیف ایستاده. از نظر منتقد ها در کلبه را بزن فیلم بدی از کار درنیامده و تماشاگران هم ناراضی نبودند

هرچند نه در حد و میزان ای که کسی از بازگشت شیامالان به روز های اوجش یا این چیز ها حرف بزند. دیگر فیلم به نمایش درآمده در هفته گذشته هم داستان سفر چهار خانم مسن و بامزه برای تماشای یک بازی هاکی است. ترکیب بازیگران 80 برای برادی شامل لیلی تاملین، جین فوندا، ریتا مورنو و سالی فیلد به میزان کافی مجذوب نماینده به نظر می رسد و با فرمول پیروز چند سال اخیر، یعنی جمع کردن ستاره های حرفه ای برای یک ماجراجویی تازه، جور در می آید، فقط این بار نسخه زنانه اش را شاهد هستیم.

اگر فکر می کنید که فتح گیشه به وسیله دیو باتیستا و خانم های مسن اوقات جیمز کامرون را تلخ نموده، سخت در اشتباهید. کامرون این روز ها علاوه بر کار کردن روی قسمت های بعدی آواتار خود را برای اکران مجدد تایتانیک در 25سالگی فیلم آماده می نماید و به نظر می رسد میخواهد تا باز هم آمار فروش فیلم های خود در گیشه را ارتقا دهد. علاوه بر این، کامرون به مناسبت اکران تایتانیک با ایده ای جالب به شبکه نشنال جئوگرافیک می آید تا به یکی از سوال های همیشگی مخاطبان سینما جواب بدهد؟

آیا جک و رز در انتهای داستان جفت شان نمی توانستند روی در چوبی شناور دوام بیاورند؟ کامرون در قالب یک مستند علمی قرار است تمام حالت های ممکن برای قرار گرفتن کاراکتر ها روی در را آنالیز کند و با رسیدن به جواب قطعی، خودش را از دست شوخی های بی انتها تماشاگران فیلم نجات دهد. به غیر از این، هفته گذشته اعلام شد که اونا چاپلین (نوه چارلی چاپلین که به واسطه حضور در آثاری، چون سریال بازی تاج و تخت چهره ای شناخته شده است) در قسمت سوم نقش مهمی را ایفا می نماید.

در آواتار 3 قرار است با قبیله ای دیگر از ناوی ها (ساکنان پاندورا) آشنا شویم که فرهنگ شان حول آتش شکل گرفته و به مردمان خاکستر معروف اند. چاپلین نقش رهبر این قبیله را ایفا نموده. بعلاوه معین شده که در انتها قسمت سوم، داستان با یک جهش زمانی طولانی به قسمت چهارم می رسد و با گذشت زمان خیلی چیز ها تغییر می نماید. فیلمبرداری قسمت چهارم و پنجم هنوز آغاز نشده است.

به غیر از کامرون، فیلمسازان سرشناس دیگری هم مشغول ساخت آثار تازه هستند. یکی از پروژه های هیجان انگیز، گلادیاتور 2 است که ریدلی اسکات خستگی ناپذیر به زودی ساخت آن را برای استودیوی پارامونت آغاز می نماید تا پاییز 2024 برای نمایش آماده شود. پل مسکل ستاره ایرلندی و جوان فیلم افترسان که سال جاری به نامزدی اسکار هم رسیده، قرار است نقش اصلی فیلم را ایفا نماید. داستان سال ها پس از فیلم اول اتفاق می افتد و هنوز معلوم نیست که چطور به نبرد ماکسیموس و کمودوس ربط پیدا می نماید.

رابرت زمه کیس هم که سال جاری بدترین فیلم سال و شاید بدترین فیلم کارنامه اش را با نسخه لایواکشن پینوکیو تجربه کرد، باز هم به سراغ پروژه ای پر از ریسک رفته. قرار است در اینجا زوج اصلی فارست گامپ یعنی تام هنکس و رابین رایت کنار هم قرار بگیرند و به صورت دیجیتالی جوانسازی شوند، مشابه کاری که اسکورسیزی در ایرلندی انجام داده بود. داستان بر اساس یک رمان مصور نوشته شده و درباره دو شخصیت است که تمام عمر خود را کنار هم و در یک اتاق سپری می نمایند.

به همین علت، فناوری دیجیتالی مدنظر زمه کیس جزء جدایی ناپذیر فیلم خواهد بود و اگر به نتیجه نرسد، احتمالا پروژه با شکستی سنگین روبرو می شود. دیگر سینماگر حرفه ای خبرساز در هفته گذشته هم مایکل مان بود که اولین تصویر از فیلم تازهش فراری با نقش آفرینی آدام درایور منتشر شد. تاریخ اکران فراری در انگلستان سال 2023 معین شده و هنوز خبری از تاریخ دقیق اکران آمریکا در دست نیست. مان سال گذشته با کارگردانی اپیزود اول از توکیو وایس بازگشتی شکوهمندانه را به عالم فیلمسازی تجربه کرد و برای همین خیلی ها منتظر پروژه ای هستند که سال ها طول کشید تا بالاخره جلوی دوربین برود.

سری هم بزنیم به دنیای تلویزیون و پروژه های کنجکاوی برانگیزی که هفته گذشته معرفی شدند. در سال های اخیر، اچ بی او و سایر شبکه های کابلی و سرویس های استریم معتبر تبدیل شده اند به خانه ای امن برای بازیگران میانسال، مخصوصا زنان. چرا که فرمت تولیدی مینی سریال اجازه می دهد تا بازیگران فارغ از جنجال های گیشه، همچنان برای گرفتن نقش های درست و حسابی فرصت داشته باشند. نمونه شاخص نیکول کیدمن است که در سال های اخیر پای ثابت اچ بی او بوده و بعد از پیروزیت دروغ های کوچک بزرگ راه را برای سایرین هم باز نموده.

حالا نوبت کیت وینسلت است که به ستاره تازه مینی سریال های اچ بی او تبدیل شود. بعد از میلردد پیرس که حدودا یک دهه قبل منتشر شد و میر از ایست تاون که سال 2021 با استقبال همراه بود، وینسلت اواخر سال میلادی جاری با قصر دوباره به قاب کوچک برمی شود. مینی سریالی تازه از نویسندگان جانشینی که کارگردانی آن را استیون فریرز بر عهده دارد و داستان درباره یک حکومت استبدادی خیالی است که با بحران روبرو می شود.

هنوز اطلاعات بیشتری از قصر منتشر نشده، ولی به نظر می رسد یکی از برگ های برنده اچ بی او در پاییز آینده خواهد بود؛ و در انتها می رسیم به چهره خبرساز هفته یعنی جیمز گان که به عنوان مسئول تازه استودیوی دی سی، خانه تکانی اش را رسما بیان کرد. فیلم های ابرقهرمانی فعلی دی سی، یعنی آکوامن، واندروومن و…، به کار خود انتها خواهند داد و بعد از نمایش فلش در سال آینده همه چیز ریبوت می شود و دنیای خیالی دی سی از نو و مانند مارول به صورت یکپارچه ساخته خواهد شد. در این میان آثاری، چون قسمت دوم بتمن و جوکر، به عنوان محصولات خارج از دنیا خیالی دی سی به کار خود ادامه می دهند و ربطی به بقیه فیلم ها پیدا نمی نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2384

به "سقوط آواتار، خانه تکانی در دی سی و بازگشت گلادیاتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط آواتار، خانه تکانی در دی سی و بازگشت گلادیاتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید