صعود خفیف بورس های آسیایی

به گزارش مجله آیرخ، نگرانی از وضعیت اقتصاد جهانی باعث صعود کم رمق بورس های آسیایی شد.

صعود خفیف بورس های آسیایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از ریزش سنگین دیروز بورس های آسیایی، در معاملات امروز بیشتر شاخص ها توانستند صعود کم رمقی را تجربه نمایند. به نظر می رسد نگرانی از چشم انداز تیره و تار اقتصاد دنیای کماکان در بین معامله گران بالاست و معاملات را از رونق انداخته است.

نگاه ها اکنون به لندن دوخته شده است؛ جایی که نمایندگان مجلس انگلیس رأی به گرفته شدن سکان راهنمایی مذاکرات برگزیت از دولت و تفویض آن به مجلس دادند. اکنون مجلس انگلیس در حال آنالیز گزینه های مختلف چگونگی تعامل با اتحادیه اروپا است و این پیشنهادات را به زودی به رأی خواهد گذاشت.

یکی از اصلی ترین دلایل نگرانی معامله گران مربوط به پیشی دریافت بازدهی اوراق کوتاه مدت وزارت خزانه داری آمریکا از اوراق بلند مدت بود که نگرانی ها نسبت به وقوع رکود اقتصادی در بزرگ ترین اقتصاد دنیا را افزایش داده است. ادوارد مویا - تحلیل گر بازارهای اقتصادی در مؤسسه اواندا - گفت: نگرانی از رکود مربوط به آمریکاست اما سیگنال های منفی آن به بسیاری از نقاط دنیا کشیده شده است.

در معاملات امروز بورس های آسیایی، بورس توکیو رهبری جریان صعودی را بر عهده داشت و 1.8 درصد افزایش یافت. در هنگ کنگ شاخص هانگ سنگ 0.4 درصد بالا رفت اما شاخص بورس شانگهای چین نسبتاً بدون تغییر در مقایسه با روز قبل بسته شد. در استرالیا شاخص بورس سیدنی 0.1 درصد بالا رفت و شاخص ها در تایوان، نیوزلند و فیلیپین نیز صعودی بودند. بورس سنگاپور نیز کارش را با صعود 0.7 درصدی به سرانجام رساند.

در دیگر نقاط دنیا، شاخص فوتسی 100 بورس لندن با 0.4 درصد کاهش و شاخص داو جونز بورس وال استریت آمریکا با 0.1 درصد افزایش بسته شدند. در بازار نفت، بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت با 45 سنت افزایش به 59.27 دلار رسید و نفت برنت دریای شمال با 22 ست افزایش به ازای 67.43 دلار معامله شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 256

به "صعود خفیف بورس های آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود خفیف بورس های آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید