عارضه واکسن کرونا از شایعه تا واقعیت

به گزارش مجله آیرخ، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تا به امروز واکسن کرونا هیچ عارضه ای در این استان برای دریافت کنندگان نداشته است.

عارضه واکسن کرونا از شایعه تا واقعیت

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بابایی با اشاره به شایعات و بعضی گزارش ها درخصوص عوارض واکسن کرونا در فضای مجازی گفت: تا به امروز بیش از 112 هزار نفر در استان البرز علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند که هیچ کدام از آنان عارضه ای نداشته اند.

بابایی اضافه نمود: اکنون واکسیناسیون در استان البرز با استقبال گسترده مردم همراه است و فرایند اجرای کار نیز به خوبی پیش می رود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان این که مدافعان سلامت به عنوان پیشقراولان مبارزه با کرونا دراولین مراحل واکسیناسیون قرار گرفتند، گفت: تمام کسانی که واکسن دریافت نموده اند در سلامت کامل به سر می برند و هیچ عارضه ای از ناحیه واکسیناسیون گزارش نشده است.

او به شرایط ابتلا به کرونا در استان اشاره نمود و اضافه نمود: فرایند ابتلا به کووید 19 طی هفته جاری با شیب ملایم کاهش یافته، اما این فرایند کاهشی قابل قبول نیست.

بابایی با بیان اینذکه فرایند کاهشی ابتلا به کووید 19 به منزله خاتمه انتقال و انتشار ویروس کرونا نیست گفت: که مردم همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی را بیش از پیش رعایت نمایند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان این که اکنون روزانه حدود یک هزار و500 بیمار سرپایی کووید 19 به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه می نمایند اضافه نمود: اگرچه این تعداد به نسبت اردیبهشت ماه سال جاری به نصف رسیده، اما باز هم تعداد بالا است و باید به نزدیک صفر برسد.

بابایی گفت: بی توجهی بهدستورالعمل های بهداشتی تا زمان قطعی تکمیل زنجیره واکسیناسیون همچنان خطرناک بوده و احتمال شیوع موج های بعدی را در پی دارد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اضافه نمود: اکنون روزانه بین 50 تا 60 ماموریت برای انتقال بیماران کووید 19 توسط آمبولانس های اورژانس البرز انجام می گردد که نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری به یک سوم کاهش یافته است.

او گفت: هنوز شرایط استان البرز عادی نیست و مردم باید فاصله اجتماعی، ضدعفونی دست ها و استفاده از ماسک را در اولویت خود قرار دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1848

به "عارضه واکسن کرونا از شایعه تا واقعیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عارضه واکسن کرونا از شایعه تا واقعیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید