محبوب ترین غذاهای گرجستان را بیشتر بشناسید

به گزارش مجله آیرخ، محبوب ترین غذاهای گرجستان

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری خبرنگاران شما را با محبوب ترین غذاهای گرجستان آشنا خواهیم کرد. پس اگر تصمیم دارید از سفر خود به گرجستان لذت ببرید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

محبوب ترین غذاهای گرجستان را بیشتر بشناسید

مختصری درباره گرجستان بدانید :

گرجستان کشوری است که در منطقهٔ قفقاز اوراسیا قرار گرفته است . این کشور که در سرحد آسیای غربی واروپای شرقی قرار گرفته است ، از غرب با دریای سیاه، از شمال با روسیه، از جنوب با ترکیه و ارمنستان، و از جنوب شرق با جمهوری آذربایجان هم مرز است. مرکز و بزرگترین شهر آن تفلیس می باشد .

گرجستان یکی از کشورهایی است که در هر دو قارهٔ اروپا و آسیا قرار گرفته است .

از جمله مکانهای تفریحی و تماشای جهان که در سواحل دریا سیاه قرار گرفته است و از منطقه ها خوش آب و هوا و وسیع به شمار می رود کشور گرجستان است که دارای منطقه ها گردشگری و توریستی متنوع و زیادی است که باعث جذب هر گردشگری به این منطقه شده است .

مخصوصا که ایرانی ها به این منطقه زیبا زیاد سفر می نمایند که بیشتر به خاطر آب و هوا و بعلاوه قیمت مناسب تورهای گرجستان می باشد که برای خانواده هایی که توان مالی پایین تری دارند می توانند به گرجستان سفر نمایند و لحظات خوبی را در کنار هم بوجود بیاورند .

در گرجستان منطقه ها تاریخی و تماشای و منطقه ها طبیعی بسیاری وجود دارد که تماشا آنها خالی از لطف نیست. بعلاوه می توانید با اداب و رسوم و مکانهای مناسب سکنی گزیدن و مکان های مناسب برای غذاخوردن نیز آشنا شوید. در این مقاله با ما همراه باشید.

از تماشای های گرجستان می توان به : شهرهای کوچک و تاریخی، صومعه ها و کلیساهای تماشای، کوه های سر به فلک کشیده، غذاهای لذیذ و اهالی مهربان و مهمان نواز اشاره نمود که همه اینها از عواملی هستند که دست به دست هم داده اند تا گرجستان را به مقصدی ایده آل برای سفرهای خارجی تبدیل نمایند.

برای اینکه در سفر به گرجستان برای انتخاب غذا سردرگم نشوید، فهرستی از مشهورترین غذاهای گرجستان را آماده کردیم. در ادامه با تعدادی از این غذاهای لذیذ آشنا می شویم که در سفر خود حتما باید آنها را امتحان کنید.

کاچاپوری (Khachapuri)

این غذای سنتی گرجستانی یکی از محبوب ترین و مرسوم ترین غذاهای این کشور است که از نان پر شده با پنیر تشکیل می گردد. در گرجستان انواع مختلفی از این نان تهیه می گردد که نام ها و طعم ها و شکل های متفاوتی دارند. به برخی از آنها مواد دیگری مثل تخم مرغ آب پز و پنیر بیشتر اضافه می گردد. در یک نظرسنجی در سال 2009، 88 درصد گرجستانی ها اعلام کردند که این غذا را به پیتزا ترجیح می دهند. کاچاپوری در کشورهای دیگر هم محبوب است. مثلا در روسیه و یک غذای خیابانی در ارمنستان است و در رستوران ها و کافه تریاها پیدا می گردد.

یکی دیگر از غذاهای لذیذ گرجستان که آن را در هر رستورانی می توانی پیدا کنید، خینکالی نام دارد. این غذا در واقع نوعی دامپلینگ است که به دیم سام شباهت دارد. دامپلینگ خمیری است که با مواد مختلف پر می گردد. برای تهیه خینکالی هم خمیر را با گوشت و انواع ادویه جات پر می نمایند. اگر گیاه خوار هستید می توانید انواع دیگری از این غذا را امتحان کنید که با سبزیجات، قارچ، پنیر، سیب زمینی و ادویه جات مختلف پر می گردد. حتما در سفر به گرجستان باید این غذا را امتحان کنید.

چورچخلا (Churchkhela)

اگر از علاقه مندان به شیرینی جات هستید، این شیرینی لذیذ را نباید از دست بدهید. ترکیبات اصلی تهیه این شیرینی که ظاهری شبیه به شمع دارد، آرد، شیره یا پوراب انگور و انواع مغزها است. برای تهیه این شیرینی، مغزها به خصوص گردو را نخ می نمایند و سپس در ماده ای که از آرد و عصاره انگور تهیه نموده اند، می غلطانند و در نهایت خشک می نمایند.

لوبیو (Lobio)

دوستداران غذاهای گیاهی مطمئنا از خوردن این غذا لذت می برند. یک غذای محلی فوق العاده لذیذ که با ترکیب لوبیا، پیاز، گردو، گشنیز و جعفری و سیر تهیه می گردد. این خوراک یکی از برترین غذاهای سنتی است که بیشتر از همه توجه گیاه خواران را جلب می نماید. انواع مختلفی از این غذا وجود دارد که هم آن را سرد و هم گرم سرو می نمایند. این غذا هم مثل سایر غذاهای گرجستان، ادویه جات فراوان دارد ولی تند نیست.

چاکاپولی (Chakapuli)

این خوراک لذیذ گرجستانی از گوشت گوسفند یا گوساله به همراه پیاز و فلفل، آلوچه و ترخون تهیه می گردد. کافی است تا یک بار این خوراک لذیذ را امتحان کنید و به تفاوت آشپزی این کشور با سایر نقاط جهان پی ببرید. برای طعم دار کردن غذا غیر از ادویه از سبزیجات معطر مثل نعناع و ریحان و سیر استفاده می نمایند.

ساتسیوی (Satsivi) ، مرغ با سس گردو

این غذا که معمولا یک غذای زمستانی در گرجستان است، غذای لذیذی است که از گوشت مرغ یا بوقلمون تهیه می گردد و همراه با یک سس لذیذ سرو می گردد. این سس را از گردو، سبزیجات معطر و سیر تهیه می نمایند. این غذا را بیشتر در ایام کریسمس و سال نو می خورند. حتی در رستوران های کشورهای دیگر هم می توانید این غذا را پیدا کنید. این سس گردو را در برخی از غذاهای دیگر هم به کار می برند.

متسوادی (Mtsvadi) ، شیشلیک گرجستانی

این غذای لذیذ که در منوی هر رستورانی پیدا می گردد، در دسته کباب ها قرار می گیرد. برای تهیه آن با توجه به ذائقه از گوشت های مختلف استفاده می نمایند. گوشت را در مواد مختلفی از قبیل سرکه و میوه های ترش از قبل می خوابانند سپس آنها را سیخ می نمایند و روی آتش کباب می نمایند. گاه در میان تکه های گوشت از سبزیجات مثل فلفل و گوجه هم استفاده می نمایند. اگر به غذاهای گوشتی آن هم از نوع کبابی علاقه دارید، این غذا را نباید از دست بدهید.

  • غذاهای محلی تفلیس گرجستان چه هستند ؟
  • راهنمای سفر به گرجستان و مکانهای تفریحی و توریستی آن
  • برترین رستوران های تفلیس
  • مرکز خرید تفلیس مال
  • 8 علت عالی برای بازدید از تفلیس
  • جشنواره جم گرجستان
منبع: تاپ تراول
انتشار: 20 مهر 1403 بروزرسانی: 20 مهر 1403 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2511

به "محبوب ترین غذاهای گرجستان را بیشتر بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین غذاهای گرجستان را بیشتر بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید