قادر آشنا: نمی گذاریم سالن های تئاتر با تغییر شرایط بسته شود

به گزارش مجله آیرخ، تهران (پانا) - قادر آشنا، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه خسارت وارد شده به هنرمندان تئاتر با شیوع کرونا در حدی نیست که وزارت ارشاد بتواند به تنهایی جبران کند از تلاش وزارت ارشاد برای باز نگه داشتن سالن های تئاتر درصورت تغییر شرایط کشور سخن گفت.

قادر آشنا: نمی گذاریم سالن های تئاتر با تغییر شرایط بسته شود

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

آشنا درباره ادامه بازگشایی سالن های تئاتر در روزهای آینده در گفت و گو با پانا گفت: براساس شیوه نامه اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در همان روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا که عنوان شده بود در شرایط زرد شدن شرایط می توانیم بازگشایی سالن های تئاتر را داشته باشیم، پس همه کشور بجز شهرهایی که شرایط قرمز دارند امکان بازگشایی سالن های تئاتر با 50 درصد ظرفیت را دارند.

قادر آشنا با اشاره به انتقال تئاتر از دسته بندی مشاغل گروه 3 به گروه 2 نیز گفت: بعد از برگزاری چند جلسه در وزارت کشور، خوشبختانه ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کرد که تصمیم گیری درباره فعالیت های تئاتری به عهده وازرت ارشاد و وزارت بهداشت گذاشته شود. در نهایت جلساتی در وزارت کشور داشتیم. ستاد مقابله با کرونا مصوب کرده است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت بهداشت به هر جمع بندی رسیدند، عملیاتی بشود. به این معنا که همان جمع بندی مستقیما به ستاد مقابله با کرونا ارایه شود.

مدیر کل هنرهای نمایشی افزود: با نگاه مثبت دوستان و توضیحاتی که ما درباره مراقبت های بهداشتی در تئاتر، رعایت پروتکل ها و تعداد افراد حاضر در سالن ها داده ایم، اتفاق های خوبی افتاده است. در حال حاضر جشنواره تئاتر فجر با 50 درصد ظرفیت سالن ها، میزبان تماشاگران تئاتر است اما از باب احتیاط، تلاش می کنیم تئاتر از مشاغل گروه 3 به گروه 2 منتقل شود تا اگر خدای نکرده شرایط تهران از نظر ابتلا به کرونا تغییر کرد، تئاتر دوباره تعطیل نشود.

خسارت کرونا به تئاتر به سادگی جبران نمی شود

آشنا در ادامه درباره نحوه جبران خسارت های وارد شده به جامعه هنری تئاتر به دلیل شرایط کرونا گفت: خسارت ها بسیار بیشتر از توانی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد و کوتاهی نمی کنیم تا بتوانیم جبران کنیم و امیدواریم با بازگشایی صد در صد بتوانیم جبران خسارت ها را داشته باشیم.

توافق با سازمان سینمایی برای دادن مجوز به تله فیلم ها

آشنا در ارتباط با استقبال هنرمندان تئاتر از فیلم تئاترها به دلیل شرایط کرونا گفت: ازآنجاکه نص صریح قانون تاکید دارد ارائه محتوا در فضای مجازی، تلویزیون های تعاملی و شبکه نمایش خانگی باید با مجوز تأییدشده شورای نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی صورت گیرد؛ از روزهای نخست خرداد 1399 جلسات متعددی را با حسین انتظامی، رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کردیم که درنهایت ماحصل آن به همراهی و تعامل هرچه بیشتر این دو نهاد فرهنگی با یکدیگر منتج شد.

وی افزود: طبق روال عادی با سازمان سینمایی جمعبندی کردیم و این مهم در حال انجام است اما متاسفانه برخی دوستان پلتفرم ها و برخی چارچوب ها را در فرم غیرمجاز نمایش می دهند که مورد انتقاد ماست اما آنهایی که در روال قانونی در حال انجام است در حال انجام است و مسئله ای نیست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1623

به "قادر آشنا: نمی گذاریم سالن های تئاتر با تغییر شرایط بسته شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قادر آشنا: نمی گذاریم سالن های تئاتر با تغییر شرایط بسته شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید