محصولات کشاورزی ایرانی آلوده به سموم نیست

به گزارش مجله آیرخ، نظری گفت: در بازگشت محصولات کشاورزی از بعضی کشورها، به هیچ عنوان بحث آلودگی مطرح نیست.

محصولات کشاورزی ایرانی آلوده به سموم نیست

خبرنگاران - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: درباره موضوع صادرات محصولات تازه خوری همانند فلفل دلمه ای واقعیت امر آن است که سموم مصرفی که در گذشته در مراکز گیاه پزشکی روسیه شناخته و ثبت شده بود، با سموم فعلی فرق دارد.

به گفته وی، با توجه به عدم ثبت 4 نوع سم مصرفی، روسیه جنس های مورد نظر را پاس نکرد که در نهایت این امر منجر به بازگشت محصول شد.

در 11 آذر سال جاری خبر بازگشت فلفل دلمه ای صادراتی سر و صدای زیادی به پا کرد، در حالی که مسئولان بارها اعلام کردند که این موضوع ارتباطی به به جای مانده سموم ندارد.

اخیرا رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: روش های نظارت در جهان عوض شده است به طوری که قرنطینه مقصد صادراتی، به جای سلامت خود محصول، می خواهند بر بستر پرورش گیاهان نیز نظارت داشته باشند که بدین منظور سامانه سماک به زودی راه اندازی می گردد تا تولیدنمایندگان اطلاعات خود را ثبت نمایند.

نظری گفت: در خرداد ماه مقامات روسی گزارش استفاده این نوع سموم که در فهرست سموم ثبت شده قرار ندارد به وزارت جهاد منعکس کردند که متاسفانه مسئولان با بی توجهی از کنار این قضیه گذشتند.

به گفته وی، در سفر اخیر مقامات جمهوری اسلامی و نشست با مقامات روسی، مسائل تا حدودی مرتفع شد و صادرات این محصولات مجدد برقرار شده است.

طی هفته های اخیر بازگشت محصولات کشاورزی از روسیه و هند، سرو صداهای زیادی به همراه داشت، در حالیکه گزارش ها حاکی از آن است که استانداردهای تامین سموم در کشور ما برابر با استانداردهای جهانی و سازمان فائو است.

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2148

به "محصولات کشاورزی ایرانی آلوده به سموم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات کشاورزی ایرانی آلوده به سموم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید