تور هند: مقررات سفر از ایران به هندوستان تسهیل شد

به گزارش مجله آیرخ، هندوستان با وجود آن که هنوز درگیر ویروس کرونا از نوع اُمیکرون است، با حذف سختگیری های چند ماه پیش، مقررات سفر به این کشور را کمی تسهیل نموده است.

تور هند: مقررات سفر از ایران به هندوستان تسهیل شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

ایسنا: درحال حاضر دولت هندوستان با نظر مقامات بهداشتی این کشور به افرادی که پاسپورت هندوستانی، یا اقامت این کشور، یا کارت (OCI (Overseas Citizen of India و PIO (Person of Indian origin) و یا هر نوع ویزای دیگر از جمله ویزای درمان صادرشده بعد از 20 اکتبر 2021، ویزای توریستی و ویزای الکترونیکی صادرشده بعد از 6 اکتبر 2021 را داشته باشند، اجازه سفر می دهد.

با این حال مقرر شده است تمام مسافران بالای 5 سال 72 ساعت قبل از پرواز ورودی به هندوستان آزمایش PCR را در یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران انجام داده و جواب منفی تست کرونا به زبان انگلیسی و دارای QR code را به همراه داشته باشند.

مسافران دارای کارت واکسیناسیون که از آخرین نوبت واکسن جانسون/ فایزر/ مدرنا/ آسترازنکا/ سینوفارمِ آن ها 14 روز گذشته باشد از انجام تست PCR معاف خواهند شد. کارت واکسیناسیون باید به زبان انگلیسی و دارای QR code باشد.

مسافران قبل از پرواز باید فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و اطلاعات خود را در لینک www.newdelhiairport.in به صورت آنلاین ثبت نمایند و کپی از تاییدیه های مربوطه را به همراه داشته باشند.

دولت هند بعلاوه اعلام نموده به صورت تصادفی از بعضی مسافران ورودی به فرودگاه بمبئی تست PCR گرفته می گردد که هزینه آن با مسافر خواهد بود. پیش تر هزینه این تست 600 روپیه (حدود 8 دلار به نرخ امروز) مشخص شده بود. بعلاوه تا پیش از این، اگر مدارک واکسن یا تست PCR و یا اطلاعات فرم خوداظهاری مسافر تایید نمی شد، قرنطینه هفت تا 14 روزه درنظر گرفته می شد که در قانون نو دیگر اشاره ای به این بند نشده است.

هندوستان منشاء موج جهانی ویروسدلتا بوده و در شروع این همه گیری به سرعت مرزهایش را بست و همه پروازهای بین المللی برنامه ریزی شده را در ماه مارس 2020 ممنوع نمود. اما از 15 نوامبر 2021، با کاهش محدودیت های کرونا، پذیرش گردشگران را دوباره شروع کرد. شیوع سویه نو اُمیکرون در هند نیز بار دیگر این مقصد سفر زمستانی را تحت تاثیر واقع شده است و بسیاری از مسافران را دچار ملاحظه کرد. هند یکی از مقاصد سفرهای نوروزی ایرانی ها نیز به شمار می آید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2205

به "تور هند: مقررات سفر از ایران به هندوستان تسهیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: مقررات سفر از ایران به هندوستان تسهیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید