میرزایی نیکو در گفت وگو با خبرنگاران: چرا دولت در ارائه قانون جامع انتخابات تعلل می نماید؟، طرح قوانین انتخابات مجلس تا دو هفته دیگر به صحن می رود

به گزارش مجله آیرخ، عضو کمیسیون شورا ها و امور داخلی کشور گفت: دولت هنوز قانون جامع انتخابات را ارائه نکرده است و باید از آنها پرسید چرا در این امر تعلل می نمایند؟

میرزایی نیکو در گفت وگو با خبرنگاران: چرا دولت در ارائه قانون جامع انتخابات تعلل می نماید؟، طرح قوانین انتخابات مجلس تا دو هفته دیگر به صحن می رود

قاسم میرزایی نکو در گفت وگو با ، با اشاره به اینکه قانون جامع انتخابات قرار است توسط هیئت دولت به مجلس ارائه گردد، گفت: دولت هنوز این قانون را ارائه نکرده است و باید از آنها پرسید چرا در این امر تعلل می نمایند؟

وی اضافه کرد: طرح قوانین انتخابات مجلس و شورا های شهر در کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس در دست آنالیز است، سه کمیته برای آنالیز این طرح تشکیل شده و در حال رسیدگی هستند تا دو هفته دیگر به صحن علنی برسد.

عضو مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شهرستانی استانی شدن انتخابات مجلس گفت: شهرستانی استانی شدن انتخابات مجلس طرحی یک فوریتی است که به صورت ویژه آنالیز می گردد و احتمالا یا روز چهارشنبه این هفته و یا هفته بعد در صحن علنی مجلس مطرح می گردد.

میرزایی نکو با بیان اینکه این طرح مربوط به کلانشهرهاست، توضیح داد: یکی از مشکلاتی که مربوط به این طرح است، این است که هر نماینده ای در ابتدا باید 20 درصد رای را بیاورد و بعد در مجلس شورای اسلامی نماینده گردد؛ هرچند نظر شورای نگهبان نیز بسیار مهم است و باید دید در صحن علنی خاتمه این طرح چه می گردد.

وی همچنین با اشاره به طرحی در مورد نحوه ابلاغ، انتشار و اجرای قانون مجلس و آئین نامه های دولت، اعلام کرد: مصوبات مجلس در سایت مجلس قرار می گیرد، اما متاسفانه دولت آئین نامه های خود را با تاخیر و به صورت تک به تک ارسال می نماید و پارلمان درباره این اقدام دولت به آنها تذکراتی داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 167

به "میرزایی نیکو در گفت وگو با خبرنگاران: چرا دولت در ارائه قانون جامع انتخابات تعلل می نماید؟، طرح قوانین انتخابات مجلس تا دو هفته دیگر به صحن می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرزایی نیکو در گفت وگو با خبرنگاران: چرا دولت در ارائه قانون جامع انتخابات تعلل می نماید؟، طرح قوانین انتخابات مجلس تا دو هفته دیگر به صحن می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید