نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور 500 میلیون تومان فروش داشت

به گزارش مجله آیرخ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور که در خراسان جنوبی برگزار گردید، گفت: این نمایشگاه با عبور از مرز 500 میلیون تومان فروش، رکورد تازه ای از خود بر جای گذاشت.

نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور 500 میلیون تومان فروش داشت

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، حسن رمضانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: صنایع دستی می تواند در روستاها رونق مالی ایجاد کند و از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کند و به بحث صادرات کشور نیز یاری کند.

وی با اشاره به نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی استان که از 19 تا 23 آذرماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان برگزار گردید اضافه نمود: این نمایشگاه با عبور از مرز 500 میلیون تومان فروش، رکورد تازه ای از خود بر جای گذاشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان نمود: از این میزان 362 میلیون تومان جمع کل فروش نمایشگاه است و مابقی سفارش بوده است.

رمضانی با اشاره به اینکه این نمایشگاه دارای 105 غرفه بود توضیح داد: 10 غرفه از استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، همدان، سیستان و بلوچستان و کرمان در این نمایشگاه شرکت کردند و مابقی غرفه ها از شهرستان های خراسان جنوبی بوده است.

50 میلیون تومان فروش سیاه چادرهای شرکت کننده در نمایشگاه

وی گفت: در این نمایشگاه 4 سیاه چادر از شهرستان های نهبندان، خوسف و سرایان برپا شد که بیش از 50 میلیون تومان میزان فروش سوغات محلی در آنها بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه بیشترین حجم فروش مربوط به بافته های داری شهرستان بیرجند و قاین بوده است یادآور شد: در بخش سفال و سرامیک نیز شهرستان بیرجند و قاین، رودوزی های سنتی شهرستان سربیشه، زیورآلات سنتی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بیشترین فروش را داشته است.

رمضانی هدف و ماهیت برگزاری این نمایشگاه را بازاریابی، عرضه محصولات، شناسایی بازارهایی برای ارایه محصولات و ایجاد یک رقابت سالم در زمینه صنایع دستی بیان کرد و گفت: این نمایشگاه زمینه ای خواهد بود که صنعتگران صنایع دستی سراسر منطقه با محصولات یکدیگر آشنا شوند و از طرفی می تواند یک کارگاه آموزشی برای آنان باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه باعث تعامل بین صنعتگران و رقابت بین آنها می گردد، اضافه نمود: شرکت در نمایشگاه باعث از بین رفتن واسطه ها شده و صنعتگران می توانند به عرضه مستقیم تولیدات خود بپردازند.

بازدید روزانه 10 هزار نفر از نمایشگاه صنایع دستی شرق کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه روزانه 10 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند گفت: در این نمایشگاه شهرستان های قاین، بشرویه و خوسف به عنوان غرفه های برتر شناخته شدند.

رمضانی بیان نمود: در خراسان جنوبی این ظرفیت وجود دارد که صنایع دستی در استان یکی از محورهای توسعه مالی و عاملی برای برطرف مشکل اشتغال باشد و امیدواریم بتوانیم مقدماتی فراهیم کنیم که استان پذیرای نمایشگاه های ملی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از اقشار تولیدکننده در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی عشایر هستند که به دلیل ماهیت زندگی که دارند دامپرور هستند و دست بافت های آنان تاریخ طولانی دارد گفت: سعی شد با دعوت از عشایر 3 قلعه، بیرجند، نهبندان و خوسف تولیدات آنان در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی معرفی گردد و آداب و رسوم و دیگر تولیدات آنان در نمایشگاه عرضه گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 964

به "نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور 500 میلیون تومان فروش داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور 500 میلیون تومان فروش داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید