نوای سازهای نوازندگان مطرح اروپایی در تهران طنین انداز می گردد

به گزارش مجله آیرخ، کنسرت دوازده موزیسین برتر اروپا که دو نفر از آن ها اصالت ایرانی دارند با همکاری گروه هرمس و با اسپانسری ترکیش ایرلاینز شهریورماه در تهران برگزار می گردد.

نوای سازهای نوازندگان مطرح اروپایی در تهران طنین انداز می گردد

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، گروه هرمس برنامه ای 10 ساله برای اجرای موسیقی توسط نوازندگان مطرح اروپا در ایران تدارک دیده که از 2 سال پیش شروع شده و در سال اول نوازندگان ساز پیانو و در سال دوم نوازندگان سازهای زهی به اجرای برنامه پرداختند.

سال جاری، در سومین سال برگزاری این برنامه از یکم تا ششم شهریورماه دوازده نوازنده از نوازندگان مطرح سازهای بادی اروپا که دو نفر از آن ها اصالت ایرانی دارند طی 6 شب در کاخ نیاوران به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

هاکن کرنستاد Hakon Kornstad ، دیوید پرز David Prez ، منا مطبوع ریاحی، سیمون ورسچ Simon Wyrsch ، یوری هانینیگ Yuri Honing، سهیل پیغمبری، شا Sha ، مارکوس استاکهوزن Markus Stockhausen، کلاوس گسینگ Klaus Gesing، فرانسیسکو کافیسو Francesco Cafiso و آندرس هاگبرگ Andres Hagberg نوازندگان این رویداد خواهند بود.

اجراهایی که در 7 سال ابتدایی این برنامه ها تدارک دیده شده است به صورت انفرادی بوده و در 3 سال بعدی به صورت گروه نوازی خواهد بود. بر این اساس اجراهای سال جاری نیز به صورت انفرادی و در قالب بداهه نوازی خواهد بود.

علاوه بر اجراهایی که در این 6 شب برای 12 نوازنده اروپایی برنامه ریزی شده، کارگاه هایی نیز توسط این نوازندگان طی 6 روز به منظور آشنایی علاقمندان موسیقی و نوازندگان با تکنیک ها، تمرین ها، متدها و شیوه های نوازندگی این هنرمندان برگزار خواهد شد و مخاطبان فرصت خواهند داشت با نوازندگانی که آن شب به اجرای برنامه خواهند پرداخت، مصاحبه نمایند.

همچنین قرار است پیش از اجرای این نوازندگان مطرح اروپایی، هر شب یک نوازنده جوان ایرانی به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

شایان ذکر است اسپانسری این رویداد هنری را شرکت ترکیش ایرلاینز به عهده دارد.

ترکیش ایرلاینز یکی از شرکت های هواپیمایی مطرح دنیا به شمار می رود که با سابقه بیش از 80 سال فعالیت در کشور ترکیه واقع شده است. این شرکت در حال حاضر به 316 فرودگاه در 313 شهر از 125 کشور پرواز دارد و بالاترین نرخ رشد را در میان شرکت های هوایی دنیا به خود اختصاص داده است.

منبع: همگردی
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 373

به "نوای سازهای نوازندگان مطرح اروپایی در تهران طنین انداز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوای سازهای نوازندگان مطرح اروپایی در تهران طنین انداز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید