نگرانی آمریکا از ممنوع شدن ورود کشتی های جنگی خارجی به سواحل روسیه

به گزارش مجله آیرخ، وزارت امور خارجه آمریکا معتقد است که برنامه روسیه برای متوقف کردن ورود کشتی های جنگی خارجی به مناطق ساحلی این کشور در دریای سیاه، اقدامی بی ثبات کننده، تحریک آمیز و نگران کننده است.

نگرانی آمریکا از ممنوع شدن ورود کشتی های جنگی خارجی به سواحل روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اظهار داشت که واشنگتن بشدت نگران برنامه های مسکو برای متوقف کردن ورود کشتی های جنگی خارجی و دیگر کشتی ها به منطقه آب های ساحلی روسیه در دریای سیاه است.

در این بیانیه آمده است: در وزارت امور خارجه ایالات متحده معتقد هستند که دقیقاً چنین اقداماتی نمونه تشدید بی دلیل وخامت اوضاع در چارچوب ادامه فعالیت های تحریک آمیز روسیه با هدف بی ثبات کردن اوضاع در اوکراین است. چنین فرایند اوضاعی بشدت باعث افزایش نگرانی مقامات واشنگتن در شرایطی است که اخبار قابل اطمینانی از افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین دریافت شده است.

چند روز قبل اداره ناوبری و اقیانوس شناسی وزارت دفاع روسیه اظهار داشت که بعضی مناطق آب های ساحلی دریای سیاه تا آخر ماه اکتبر (پاییز امسال) به روی کشتی های نظامی خارجی و دیگر کشتی های دولتی بسته خواهد بود.

در واکنش به این مسئله، وزارت امور خارجه اوکراین به این اقدام طرف روسی اعتراض نموده و این تصمیم را نقض قوانین بین المللی ارزیابی کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1787

به "نگرانی آمریکا از ممنوع شدن ورود کشتی های جنگی خارجی به سواحل روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی آمریکا از ممنوع شدن ورود کشتی های جنگی خارجی به سواحل روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید