نگهبانان کهکشان برای نجات سینما وارد عمل شدند (باکس آفیس هفته)

به گزارش مجله آیرخ، فیلم عجیب و غریب (Freaky) تریلر کمدی است که این هفته تازه اکران شده و توانسته با فروش 3.7 میلیون دلاری به صدر جدول راه پیدا کند. اما سینماها همچنان برای سر پا ماندن دست به دامن فیلم های قدیمی تر مثل فیلم ابرقهرمانی نگهبانان کهکشان شده اند.

نگهبانان کهکشان برای نجات سینما وارد عمل شدند (باکس آفیس هفته)

فیلم عجیب و غریب که تازه وارد است و توانسته صدرنشین جدول فروش شود کمدی ترسناکی است که کریستوفر لندون آن را کارگردانی نموده است. این کارگردان و فیلمنامه نویس آمریکایی را برای نوشتن فیلمنامه های فیلم های ترسناک علمی-تخیلی مثل فعالیت فراطبیعی و کارگردانی فیلم های هالووینی روز مرگ مبارک می شناسیم. واقعیت این است که تا امروز آثارش چندان شاخص نبوده اند اما فیلم عجیب و غریب یک گام عظیم رو به جلو برایش محسوب می شود.

فیلمی که در دوران کرونا هم در باکس آفیس پیروز بوده و هم توانسته رضایت منتقدان را به خودش جلب کند. به خصوص که فیلم با بودجه محدود 6 میلیون دلاری هم فراوری شده و به همین دلیل انتظار می رود که جزو معدود فیلم هایی باشد که سال جاری به سود می رسند. چهار نوجوان توسط یک قاتل سریالی که به قصاب بلیسفیلد مشهور است به قتل می رسند. روز بعد از آن دانش آموز قلدر دبیرستان که دختری به نام میلی است مورد حمله قضای بلیسفیلد قرار می گیرد. او با چاقوی قدیمی که دارد به شانه دختر ضربه می زند و همان لحظه جای زخم روی شانه خودش هم پدیدار می شود. خواهر عظیمتر میلی که افسر پلیس است از راه می رسد و قصاب را فراری می دهد و چاقوی او را به عنوان مدرک ضبط می نماید. روز بعد میلی و قصاب در بدن دیگری از خواب بیدار می شوند.

منتقدان فیلم عجیب و غریب را یک اسلشر سرگرم نماینده می دانند. فیلم در سایت متاکریتیک امتیاز 66 از 100 را کسب نموده است. فیلمی که به گفته منتقدان بازی دو نقش اصلی آن و همین طور بازیگران مکمل باورنکردنی است. در این فیلم لندون به شکل تدریجی به اساتید ژانر اسلشر مثل کارپنتر نزدیک می شود. فیلم هوشمندانه و تند و تیز است که موقع تماشایش اوقات خوبی را سپری می کنید.

رتبه دوم جدول در اختیار فیلم بگذار برود ساخته توماس بزوچاست که یک وسترن مدرن یا همان نئووسترن محسوب می شود. ژانری که عظیمانش برادران کوئن هستند. فیلم دومین هفته اکرانش را می گذراند و هفته گذشته صدرنشین جدول فروش بود.

فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام است که لری واتسون سال 2013 آن را منتشر کرد. کوین کاستنر نقش یک کلانتر بازنشسته و دایان لین نقش همسر او را بازی می نماید که بعد از فوت پسرشان مبارزه می نمایند تا عروس و نوه شان را از خطر خانواده حریصی که در داکوتا برایشان ایجاد نموده اند، نجات بدهند.

امتیاز منتقدان به فیلم هم خوب است و نکته جالب اینکه این هفته فیلم در سایت متاکریتیک توانسته امتیاز 64 از 100 را کسب کند در حالی که امتیاز هفته گذشته اش 63 بود. بیشتر اوقات وقتی تعداد نقدهای نوشته شده روی فیلم بیشتر می شود امتیازش پایین تر می آید که به نظر می رسد این در خصوص فیلم بگذار برود صدق نمی نماید. منتقدان بازی لین و کاستنر را ستایش نموده اند و معتقدند آن ها توانسته اند تعلیق فیلم را با احساسات صادقانه تلفیق نمایند. این تریلری است که به گفته منتقدان ماهرانه اجرا شده و تقریبا توانسته مخاطب هدفش را تحت تأثیر قرار بدهد. مخاطبی که بالای 50 سال دارد و از کاستنر و لین خاطره دارد و از کمی خشونت در یک درام درباره کاراکترهایی در اواسط عمرشان خوشش می آید. اما به جز آن ها هر کس دیگری هم می تواند از راستا خاکی و پوشیده شده از خون فیلم لذت ببرد. فیلم ظریفی نیست اما به عنوان یک فیلم ژانر اریجینال است و زیرکانه ساخته شده.

فیلم کمدی جنگ با پدرعظیم با بازی رابرت دنیروی عظیم و البته اوما تورمن در هفته ششم اکرانش در صندلی سوم قرار گرفته است. در این فیلم کمدی و خانوادگی علاوه بر دنیرو بازیگران شناخته شده ای همچون کریستوفر واکن و اوما تورمن هم حضور دارند.

فیلم داستان مردی به نام اد است که به تازگی همسرش را از دست داده. یک روز تصادفی موقع خروج از مغازه خواروبار فروشی چون چیزی را حساب ننموده سارقگیر به صدا درمی آید و او را دستگیر می نمایند. این اتفاق که می افتد دخترش سالی که مدت هاست می خواهد پدر را قانع کند به خانه او برود مصمم تر می شود. او اتاق پسرش پیتر را برای پدرش آماده می نماید و به همین دلیل پیتر دل خوشی از آمدن پدرعظیمش ندارد. روز اول اد تمام وقتش را در اتاقش می گذراند و به این ترتیب پیتر به او اعلام جنگ می نماید. جنگی میان نوه و پدرعظیم درمی گیرد که قرار نیست هیچ کس دیگری از آن باخبر شود.

تیم هیل خالق یکی از شخصیت های مهم کارتونی سال های اخیر یعنی باب اسفنجی است و به ساختن فیلم های مربوط به بچه ها علاقه دارد. اما جالب است که فیلم نامه جنگ با پدرعظیم را خودش ننوشته است.

فیلم با وجود فروش قابل قبولش اثر ضعیفی از کار درآمده است و منتقدان در سایت متاکریتیک به آن امتیاز 34 از 100 را داده اند. آن ها می گویند: فیلم اول کار به اندازه بامزه است اما بعد راستاش را به کلی اشتباه می رود. سؤالات زیادی برای تماشاگر پیش می آید که گروه بااستعداد بازیگران فیلم واقعا موقع قبول بازی در آن چه فکری می نموده اند. فیلم البته در ادامه باز هم گاهی اوقات نکته های خنده داری دارد. شاید تئوری جنگ یک مرد مسن و یک کودک روی کاغذ جواب بدهد اما در عمل به پیرنگ های بیشتری برای ساختن یک فیلم متقاعدنماینده احتیاج دارید.

فیلم جنگ با پدرعظیم با بودجه 24 میلیون دلاری ساخته شده است.

بیا بازی کنیم فیلم ترسناک ساخته جیکوب چیس در سومین هفته اکرانش به رده چهارم جدول سقوط نموده است. داستان پسری به نام الیور است که به اوتیسم مبتلاست و نمی تواند حرف بزند. او از تلفن هوشمند برای ارتباط برقرار کردن با دیگران استفاده می نماید. همکلاسی های الیور در مدرسه او را اذیت می نمایند و در حقیقت پشتیبان عظیمش مادرش است. زندگی مشترک پدر و مادر الیور هم با مشکل روبرو شده است. شبی الیور متوجه می شود که یک اپلیکیشن به نام هیولاهای درک نشده روی تبلتش نصب شده که داستان هیولایی به نام لری را تعریف می نماید. لری به دنبال یک دوست می شود. سارا مادر الیور شب نشینی ترتیب می دهد تا پسرش اجتماعی شود اما یکی از بچه ها تبلت را پیدا می نماید و لری ظاهر می شود و به او حمله می نماید. بچه ها الیور را مقصر می دانند. کم کم سارا هم چیزهای عجیب و غریبی را که الیور می بیند تجربه می نماید و می خواهد پسرش را از تسخیر شدن توسط این هیولا نجات بدهد.

فیلم امتیاز 58 از 100 را در سایت متاکریتیک کسب نموده که بد نیست. به گفته منتقدان فیلم واقعا ترسناک از کار درآمده است و لحن غیرمعمولی هم دارد و پیروز می شود به داستانش عمق لازم را بدهد. اما بعضی هم معتقدند وحشتی که روی تبلت الیور وجود دارد روی پرده سینما به نمایش درنمی آید و کار نمی نماید. جیکوب چیس از مؤلفه های پیروزیت ژانر در فیلم های ترسناک اخیر استفاده نموده است. به علاوه به نظر می رسد که کارگردان با هیولا هم همدردی می نماید و این باعث ایجاد مشکلاتی در شخصیت پردازی ها شده است.

سارق صادق اکشنی با بازی لیام نیسن در رده بعدی جدول فروش واقع شده است. ام با بازی لیام نیسن سارقی است که سال ها دوروبر بوستون گشته و حالا دیگر در زمینه سارقی استادی شده است! اون با آنی دیدار می نماید که فارغ التحصیل روانشناسی است. تام عاشق آنی می شود و به خاطر او تغییر می نماید. یک سال از رابطه آن ها می گذرد و تام می خواهد خودش را به پلیس معرفی کند تا دوره محکومیتش کوتاه شود. پلیس ها اول باور نمی نمایند که او همان سارق معروف است. موضوع وقتی پیچیده تر می شود که پلیس ها با دیدن جعبه های پول وسوسه می شوند تام را بکشند و پول ها را برای خودشان بردارند.

امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک 45 از 100 است. منتقدان متوجه شدند که قصد کارگردان احتمالا این بوده که لیام نیسن را برای یک نقش اکشن دیگر به جز فیلم های taken به سینما برگرداند اما متأسفانه فیلم قصه ای ندارد که قهرمان برای مخاطب بسازد. منتقد ورایتی گفته است که فیلم مو به مو از روی راهنمای ساخت اکشن کپی برداری شده و هر چند نکته های خوبی هم دارد اما این قابل پیش بینی بودنش آزاردهنده است. کاراکترهایش هم عجیب و غریب هستند.

انگاشته کریستوفر نولان مهم ترین فیلم جدول فروش است که در یازدهمین هفته اکرانش همچنان توانسته جزو ده فیلم باکس آفیس باقی بماند. یک تریلر علمی-تخیلی جاسوسی که به سیاق فیلم های نولان در آن با زمان بازی می شود و فیلمنامه پیچیده ای دارد. رابرت پتینسون و جان دیوید واشنگتن از بازیگران فیلم هستند. ماجرای جاسوسی که باید دنیا را از وقوع جنگ دنیای سوم نجات بدهد.

این هفته فیلم نگهبانان کهکشان ساخته جیمز گان و محصول سال 2014 دوباره اکران شده است. فیلم کمتر از یک میلیون دلار فروخته با این حال توانسته صندلی هفتم جدول را به خودش اختصاص بدهد. دیدن فیلم جیمز گان به خصوص بعد از بلایایی که سر او آمد خوشایند است. جیمز گان سال گذشته به خاطر اظهارنظرهای قدیمی اش در توییتر مورد بازخواست قرار گرفته بود و او را از دنیا مارول و نگهبانان کهکشان کنار گذاشتند.

  • بازیگران نگهبانان کهکشان خواهان بازگشت جیمز گان هستند

فیلمی که منتقدان دوستش داشتند و به آن امتیاز 76 از 100 را دادند. آن ها از کارگردانی جیمز گان خوششان آمده بود و شوخ طبعی فیلم و داستان پرکشش آن را ستایش کردند. فیلم داستان یک سری مجرم بین کهکشانی است که باید جلوی جنگاور دیوانه و متعصبی را که می خواهد دنیا را پاکسازی کند بگیرند.

کریس پرت، ون دیزل و بردلی کوپر از بازیگران فیلم هستند. این فیلم ابرقهرمانی یکی از پیروز ترین فیلم هایی است که از روی دنیا مارول ساخته شده است. فیلمی که هم به لحاظ فروش پیروز بود و هم اثری بامزه، سرگرم نماینده و از لحاظ جلوه های بصری باشکوه بود.

فیلم تریلر وفادار به بازی 2 (True to the Game 2) در دومین هفته اکرانش توانست آن قدری فروش کند که وارد باکس آفیس شود. قسمت اول این درام آمریکایی سال 2017 توسط پرستون ویتمور ساخته شد و اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته تری وودز بود. بازیگر معروفی هم نداشت. حالا قسمت دوم آن را جمال هیل ساخته است. داستان روزنامه نگار نیویورکی که بعد از مرگ دوستش هدف نگاه جنایتکاران می شود. فیلمنامه را دوباره پرستون ویتمور نوشته است.

فیلم مهمی نیست و حتی آن قدر دیده نشده که منتقدان به آن در سایت متاکریتیک امتیاز بدهند. جسته و گریخته درباره اش نوشته اند که شخصیت ها جالب نیستند و داستان فیلم هیچ راستا معینی را طی نمی نماید. منتقد آستین کرونیکل می گوید که فیلم مبهم است و با این حال انتها بازی دارد که معین است تصمیم دارند اقتباس دیگری از جلد سوم کتاب وودز هم ارائه بدهند.

داستان اسباب بازی در اکران دوباره اش در هفته دوم با سه پله افت در صندلی نهم جدول با فروش 222 هزار دلاری واقع شده است. داستان اسباب بازی ساخته جان لسه تر که تقریبا همه مغزهای متفکر پیکسار در ساختن آن دخیل بوده اند اولین انیمیشن بلندی محسوب می شد که به شیوه تمام کامپیوتری سال 1995 ساخته شد و ابتدای فرنچایزی شد که هم به لحاظ اقتصادی میلیاردها دلار سود نصیب سینما کرد و هم یکی از تحسین شده ترین سری فیلم های ساخته شده سینما شد. تا امروز چهار قسمت از انیمیشن داستان اسباب بازی ساخته شده است.

داستان اسباب بازی ماجراهای اسباب بازی های پسربچه ای به نام اندی است که دور از چشم آدم ها جان می گیرند و زندگی روزمره خودشان را دارند. رئیس عروسک ها یک کابوی به نام وودی است که عروسک محبوب اندی محسوب می شود. تا اینکه برای تولد اندی یک فضانورد به نام باز به او هدیه می دهند که سوگلی می شود. وودی با باز به مشکل برمی خورد اما این دو وقتی مسئله ای برایشان پیش می آید دست دوستی به هم می دهند و بعد از آن دوستان خوبی برای یکدیگر می شوند.

فیلم در میان 250 فیلم برتر تاریخ به انتخاب کاربران imdb رتبه 81ام را دارد و امتیاز آن در سایت متاکریتیک 95 از 100 است. واشنگتن پست نوشته بود: این فیلمی است که باید دید. فیلمی است که باید درباره اش حرف زد و فیلمی است که دوباره و دوباره باید تماشایش کرد.

فیلمی که بچه ها را سرخوش می نماید و در کنار آن ها والدینشان را هم مجذوب می نماید. راجر ایبرت گفته بود به لحاظ بصری فیلم شبیه یک رولرکاستر هیجان انگیز است. فیلم نامه اش هوشمندانه و شوخ طبعانه و به شیوه ای انسانی سرگرم نماینده است.

درنهایت فیلم دهم جدول باز هم اکران دوباره یک فیلم قدیمی مناسبتی است. فیلم الف کمدی ساخته جان فاورو محصول سال 2003 با بازی ویل فرل از فیلم های محبوب کریسمسی است. داستان یک شب کریسمس که بچه ای درون کیسه سانتاکلاوس می خزد. سانتا که متوجه نشده او را با خودش به قطب شمال می برد. در آن جا الف ها نام او را از روی پوشکش بادی می گذارند. بادی در قطب شمال میان الف های سانتاکلاوس و گوزن ها عظیم شده و ناگهان متوجه می شود که انسان است. او تصمیم می گیرد به نیویورک برود تا پدر واقعی اش را پیدا کند. اما در روبروه با پدرش اتفاقات ناخوشایندی برایش رخ می دهد.

فیلمنامه الف سال 1993 نوشته شده بود و قرار بود جیم کری نقش اصلی را بازی کند. فیلمنامه اصلی دنیای تاریکتر از فیلمنامه ای داشت که فاورو فیلم الف را براساس آن ساخت. منتقدان ولی فیلم را دوست دارند. به آن امتیاز 64 از 100 دادند و معتقد بودند از آن کمدی های خوب خانوادگی است که پیغام شیرینی دارد و فرل هم با وجود اینکه از هیچ کلمه ناپسندی در فیلم استفاده نمی نماید پیروز شده کاراکترش را بامزه از کار دربیاورد.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
عجیب و غریب

Freaky

13.73.7
بگذار برود

Let Him Go

21.86.9
چنگ با باباعظیم

The War with Grandpa

61.315.2
بیا بازی کنیم

Come Play

31.17.3
سارق صادق

Honest Thief

6700k12.4
انگاشته

Tenet

11735k56.3
نگهبانان کهکشان

Guardians of the Galaxy

3406k406K
وفادار به بازی 2

True to the Game 2

2288k611k
داستان اسباب بازی

Toy Story

2222k727k
الف

Elf

1170k174k

*رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1501

به "نگهبانان کهکشان برای نجات سینما وارد عمل شدند (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگهبانان کهکشان برای نجات سینما وارد عمل شدند (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید