فیلم های دنیای سینمایی مارول را با چه ترتیبی دیدن کنیم

به گزارش مجله آیرخ، وقتی در سال 2008 استودیوی مارول تصمیم گرفت تا کتاب های مصور و کمیک بوک های انتشارات مارول را به فیلم های سینمایی سازمان یافته تبدیل کند، هیچکس تصور نمی کرد همکاری آن ها با دیزنی اقتصاد سینما را برای همواره تغییر دهد. فیلم های دنیای سینمایی مارول انقلاب بزرگی در صنعت سینما بودند و بسیاری از رکوردهای اقتصادی را جابه جا کردند. در دوازده سال گذشته، بیست و سه فیلم سینمایی براساس کمیک بوک های مارول ساخته شد و درآمدی بیشتر از بیست و دو میلیارد و ششصد میلیون دلار را به همراه داشت. این ارقام نجومی با هدف سرگرم کردن طرفداران سینما و مارول ساخته شده و برنامه ریزی دقیقی پشت آن وجود دارد.

فیلم های دنیای سینمایی مارول را با چه ترتیبی دیدن کنیم

برای دیدنی فیلم های دنیای سینمایی مارول دو جهت تقریبا متفاوت در برابر شما وجود دارد:

دیدنی فیلم ها براساس تاریخ اکران

دیدنی فیلم ها براساس جهت داستانی

تفاوت زیادی میان دو این جهت وجود ندارد و شما می توانید تصمیم بگیرید هر جهتی که دوست دارید را انتخاب کنید. اگر فیلم های مارول را براساس تاریخ اکران دیدن کنید، در واقع جزییات فیلم ها را براساس اطلاعاتی که دیدنگران سینمایی دیدن نموده اند، کسب می کنید. اما دیدنی فیلم های مارول براساس جهت داستانی به شما این فرصت را می دهد تا داستان ابرقهرمانان این مجموعه را به دقیق ترین شکل ممکن آنالیز کنید. بنابراین همه چیز بستگی به اولویت های شما دارد. اما ما پیشنهاد می کنیم فیلم های مارول را براساس جهت داستانی شان دیدن کنید. در ادامه می توانید این جهت را آنالیز کنید.

کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو

این فیلم که داستان کاپیتان آمریکا را شروع می نماید در حقیقت پنجمین فیلم دنیای سینمایی مارول است اما برای دنبال کردن دقیق جهت داستانی مارول باید قبل از هر فیلم دیگری به سراغ آن بروید. داستان فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو سال ها پیش از سایر عناوین مارول در جریان است و شخصیت استیو راجرز را به دیدنگر معرفی می نماید.

کاپیتان مارول

یکی از نوترین فیلم های دنیای سینمایی مارول که در سال 2019 اکران شد و البته فروش خوبی را تجربه نکرد در حقیقت دومین فیلم سینمایی دنیای مارول است. داستان این فیلم در سال 1995 شروع می گردد. به عبارت دیگر پس از دیدنی کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو باید کاپیتان مارول را دیدن کنید.

مرد آهنی 1

اولین فیلم دنیای سینمایی مارول در حقیقت سومین فیلمی است که برای درک کامل جهت داستانی مارول به آن احتیاج دارید. این فیلم داستان های ریشه ای تونی استارک یا همان مرد آهنی را با دقت روایت می نماید و هیچ عجله ای برای معرفی کردن دانشمند میلیونر دنیای سینمایی مارول ندارد. در سرانجام این فیلم می توانید نخستین نشانه های شکل گیری گروه انتقام جویان را احساس کنید.

هالک شگفت انگیز

دومین فیلم دنیای سینمایی مارول براساس تاریخ اکران می تواند چهارمین فیلم این مجموعه باشد که باید آن را دیدن کنید. ادوارد نورتون، بازیگر نقش هالک در این فیلم، مدتی پس از اکران آن با عوامل استودیوی مارول به مشکل خورد و از این نقش استعفا داد. بنابراین از دیدنی بازیگر متفاوت شخصیت هالک در این فیلم با سایر فیلم های مارول تعجب نکنید. به جای نورتون، مارک روفالو وظیفه ایفای نقش در فیلم های بعدی مارول را برعهده گرفت. داستان فیلم از نظر زمانی هم زمان با فیلم مرد آهنی 2 و ثور رخ می دهد.

مرد آهنی 2

شخصیت تونی استارک اهمیت بسیار ویژه ای در شروع داستان فیلم های مارول دارد. بنابراین فیلم مرد آهنی 2 پنجمین فیلم دنیای سینمایی مارول است که می توانید به سراغ آن بروید. در این فیلم برای نخستین بار نشانه هایی از ناتاشا رومانوف یا همان بیوه سیاه نشان داده می گردد و سپس نوبت به ظهور چکش معروف ثور می رسد.

ثور

پس از دیدنی پنج فیلم قبلی، دیدنی دنیای باستانی و متفاوت فیلم ثور اندکی حوصله سربر و ناراحت کننده به نظر می رسد اما به هر حال فیلم ثور ششمین فیلم دنیای سینمایی مارول براساس جهت داستانی آن است. این فیلم پس از روایت داستان ریشه ای شخصیت ثور در نهایت اعضای گروه انتقام جویان را در کنار یکدیگر قرار می دهد. بنابراین واضح است که پس از این فیلم باید کدام یکی از عناوین مارول را دیدن کنید.

انتقام جویان

وقتی به تاریخ چهارم می 2012 رجوع کنید، متوجه می شوید انتقام جویان در حقیقت بزرگترین فیلم مارول در آن روزها بود. این فیلم با کنار یکدیگر قراردادن همه شخصیت های شناخته شده داستان های مصور مارول دوران نوی از این روایت های ابرقهرمانی را شروع می نماید.

مرد آهنی 3

سرانجام سه گانه مرد آهنی با هشتمین فیلم دنیای سینمایی مارول همراه است. وقایع داستانی این فیلم تقریبا شش ماه پس از داستان فیلم انتقام جویان رخ می دهد. به اعتقاد بسیاری از منتقدان این فیلم شاید ضعیف ترین فیلم سه گانه مرد آهنی باشد.

ثور: دنیای تاریک

داستان این فیلم در حقیقت شرایط شخصیت ثور پس از وقایع فیلم انتقام جویان و نبرد معروف نیویورک را به تصویر می کشد. نهمین فیلم دنیای سینمایی مارول ترکیبی از درگیری های ثور در دنیای آزگار و دنیای بشری را به زیباترین حالت ممکن ارائه می دهد.

کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان

این فیلم هم داستان کاپیتان آمریکا را در روزهای پس از نبرد معروف نیویورک روایت می نماید. در این فیلم می توانید شروع اختلافات کاپیتان آمریکا با مجموعه شیلد را دیدن کنید.

نگهبانان کهکشان

استودیوی مارول نمی خواست تمرکز دنیای سینمایی اش تنها روی گروه انتقام جویان باشد با اکران این فیلم گروه تازه ای را وارد دنیای سینمایی مارول کرد. نگهبانان کهکشان داستان شخصیت های ضدقهرمان اما دوست داشتنی مارول است که همواره مشغول سرقت هستند. با این حال این گروه دزد خیلی هم رذل و پست نیست و اعضای آن احساسات درخشان مجذوب کنندهی دارند.

نگهبانان کهکشان 2

دوازدهمین فیلم دنیای سینمایی مارول براساس جهت داستان آن در حقیقت یک دنباله است. همانطور که از نامش تعیین است، فیلم نگهبانان کهکشان 2 در حقیقت دنباله فیلم اول بوده و بخش بیشتری از داستان آن ها را نمایش می دهد.

انتقام جویان: دوران التران

دومین فیلم از مجموعه چهارگانه انتقام جویان با عنوان دوران التران در سال 2014 اکران شد و محبوبیت عجیبی پیدا کرد. این فیلم در حقیقت سیزدهمین فیلم دنیای سینمایی مارول براساس جهت داستانی آن است. برخلاف قسمت قبلی، عصر التران کوشش می نماید زمینه داستانی را برای فیلم های بعدی مارول فراهم کند و به تنهایی ارزش خاصی ندارد.

مرد مورچه ای

آثار دنیای سینمایی مارول در دنیای بزرگ ژانر کمدی هم قرار می گیرند و همواره شوخی های ریز و درشت بسیاری دارند اما فیلم مرد مورچه ای یکی از کمدی ترین و خنده دارترین فیلم های مارول است. این فیلم داستان شکل گیری شخصیت مرد مورچه ای و ورود او به گروه انتقام جویان را روایت می نماید.

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

در نگاه نخست به نظر می رسد با یک فیلم دیگر درباره کاپیتان آمریکا روبرو هستیم اما جنگ داخلی همانطور که از نامش هم پیداست با به جان یکدیگر انداختن همه ابرقهرمان های مارول اتحاد و دوستی میان آن ها را به یک چالش جدی دعوت می نماید. پلنگ سیاه و مرد عنکبوتی برای نخستین بار در این فیلم وارد دنیای سینمایی مارول شدند.

مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه

حضور مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول غیرممکن به نظر می رسید. چون استودیوی دیزنی (مالک اصلی استودیوی مارول و تولیدکننده فیلم های دنیای سینمایی آن) حق پخش این شخصیت و چند شخصیت دیگر از دنیای کتاب های مصور مارول را در اختیار نداشت، آن ها نمی توانستند او را نمایش دهند. اما مذاکرات با استودیوی سونی (مالک شخصیت اسپایدرمن و شخصیت های مرتبط با آن) موفقیت آمیز بود و به همین علت بازگشت به خانه مقدمه بازگشت مرد عنکبوتی به سینما شد.

دکتر استرنج

چهاردهمین فیلم مارول براساس تاریخ اکران به هفدهمین فیلم این استودیو براساس جهت داستانی آن تبدیل می گردد. این فیلم به سراغ شخصیت دکتر استرنج می رود و داستان شکل گیری او را به صورت کامل به دیدنگر عناوین مارول شرح می دهد.

پلنگ سیاه

به اعتقاد بسیاری از منتقدان، پلنگ سیاه می تواند یکی از برترین فیلم های دنیای سینمایی مارول باشد که تنها برای تفریح ساخته نشده است. این فیلم مفاهیمی مانند سیاست و نژادپرستی را به زیباترین شکل ممکن به تصویر می کشد. شاهزاده تیچالا که سرزمین واکاندا را مدیریت می نماید با یک تراژدی دردناک روبرو می گردد و به همین علت تصمیم می گیرد سرزمین منزوی و همواره پنهان شده اش را فدای رسیدن به منافع خود کند.

ثور: راگناروک

یکی از متفاوت ترین آثار دنیای سینمایی مارول که به وسیله تایکا وایتیتی، کارگردان فیلم جوجو خرگوشه ساخته شده است. نوزدهمین فیلم دنیای سینمایی مارول براساس جهت داستانی اش نه تنها سومین فیلم اختصاصی شخصیت ثور لقب می گیرد بلکه به نوعی فیلم اختصاصی شخصیت هالک هم می گردد. راگناروک با ترکیب مضامین فیلم های ابرقهرمانی مارول با ژانر حماسی و البته علمی تخیلی به یک عنوان فراموش نشدنی تبدیل شده است.

مرد مورچه ای و زنبورک

بیستمین فیلم دنیای سینمایی مارول براساس جهت داستانی آن در حقیقت دنباله فیلم مرد مورچه ای است. در سرانجام فیلم مرد مورچه ای می توانستید سرانجام تقریبا باز آن را مشاهده کنید اما استودیوی مارول درباره ساخت دنباله آن شک و تردید بسیاری داشت. موفقیت و محبوبیت فیلم مرد مورچه ای باعث شد دنبال آن ساخته گردد که به همان اندازه که در رسیدن به داستان نهایی ابرقهرمانان مارول بی تاثیر است می تواند تاثیرگذار هم باشد.

در این زمینه بخوانید:

ده سریال کمدی ایرانی که هرگز فراموش نمی کنیم

همه چیز درباره استودیوی پیکسار: کارخانه انیمیشن های دوست داشتنی

برترین فیلم هایی که درباره حوادث هوایی ساخته شده اند

انتقام جویان: جنگ بی نهایت

همچون استودیوی مارول که سال ها کوشش کرد تا پس از روایت داستان های گوناگون فیلم جنگ بی نهایت را بسازد، شما هم باید برای دیدنی این شاهکار مجذوب کننده سینمای ابرقهرمانی هیجان خاصی داشته باشید. این فیلم یکی از بزرگترین شخصیت های منفی تاریخ سینما و کتاب های مصور یعنی تانوس را به جان انتقام جویان و دنیا بشری می اندازد.

انتقام جویان: سرانجام بازی

پرفروش ترین فیلم سینمایی در سراسر دنیا ایستگاه سرانجامی شما در جهت دیدنی فیلم های مارول براساس جهت داستانی است. این فیلم داستان درگیری تانوس و انتقام جویان را به اوج خود می رساند. یکی از مهیج ترین، مجذوب کننده ترین و خارق العاده ترین فیلم های تاریخ سینما دقیقا همان پاداشی است که شما می توانید پس از دیدنی بیست و یک فیلم سینمایی به دست آورید.

مرد عنکبوتی: دور از خانه

دومین فیلم اختصاصی مرد عنکبوتی در حقیقت شروع دوران نوی از درخشش ابرقهرمانان در دنیای سینمایی مارول است. با دیدنی این فیلم باید برای ظهور نسل نوی از شخصیت های مارول در دنیای سینمایی این مجموعه حاضر شوید. شخصیت هایی که پس از سرانجام داستان حماسی انتقام جویان یک گروه نو را تشکیل می دهند. اما برای شناخت این مجموعه، باید اندکی صبر کنید تا فیلم های بعدی مارول هم از راه برسند.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2082

به "فیلم های دنیای سینمایی مارول را با چه ترتیبی دیدن کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم های دنیای سینمایی مارول را با چه ترتیبی دیدن کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید