هشدار به کشاورزان 3 استان ، تداوم آلودگی هوا ، یخبندان و سرما در 25 استان

به گزارش مجله آیرخ، معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: تا 5 روز آینده آسمانی صاف و جوی آرام در اغلب مناطق کشور حاکم است، در این راستا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

هشدار به کشاورزان 3 استان ، تداوم آلودگی هوا ، یخبندان و سرما در 25 استان

به گزارش خبرنگاران، محمد اصغری در گفتگو با فارس در تشریح آخرین شرایط جوی کشور گفت: امروز در استان های مازندران و گلستان همچنین برخی مناطق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش باران داریم و در ارتفاعات البرز شرقی بارش پراکنده برف وجود دارد.

وی ادامه داد: تا 5 روز آینده آسمانی صاف و جوی آرام در اغلب مناطق کشور حاکم است در این راستا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در دو روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

هشدار غرق شدن قایق های کوچک و پاره شدن تورهای صیادی در خلیج فارس تا چند روز آینده

اصغری با اینکه دریای عمان و تنگه هرمز از چهارشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده مواج است، گفت: از اواخر وقت چهارشنبه 1399/10/17 تا شنبه 1399/10/20 افزایش ارتفاع موج بیش از 1.5 متر در تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: روز چهارشنبه 1399/10/17 در تنگه هرمز و دریای عمان، روز پنج شنبه در شرق خلیج فارس و دریای عمان، روز جمعه در تنگه هرمز و دریای عمان و روز شنبه در تنگه هرمز و دریای عمان ای شرایط حاکم خواهد بود؛ در این راستا احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی و اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل وجود دارد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: توصیه می شود ممنوعیت شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی در دستور کار باشد.

توصیه به کشاورزان و باغداران استان های جنوب شرق کشور

اصغری اضافه کرد: روز پنج شنبه 18 دی وزش باد شدید و کاهش 6 تا 8 درجه ای دما و روز جمعه 19 دی وزش باد شدید و ماندگاری هوای سرد در جنوب شرق کشور شامل استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، پیش بینی می شود،

وی ادامه داد: در این راستا احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد که توصیه می شود در مزارع و باغات استحکام سازه های باغی در برابر وزش باد شدید، تسریع در برداشت و انتقال مرکبات به انبار، حفاظت از مزارع صیفی جات و گوجه فرنگی استان هرمزگان در برابر باد و سرما، استفاده از روش های تلفیقی برای حفاظت مزارع و باغات در برابر تداوم سرما و عدم استفاده از قارچ کش ها در ساعات وزش باد شدید توسط کشاورزان و باغداران در دستور کار باشد

یخبندان و سرما در 25 استان

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار محلی پیش بینی می شود که این شرایط تا شنبه 20 دی ادامه دارد، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 8 درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بیرجند با کمینه دمای 12 درجه زیر صفر و شهرکرد با کمینه دمای 13 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان نمود: روز آینده در 25 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1605

به "هشدار به کشاورزان 3 استان ، تداوم آلودگی هوا ، یخبندان و سرما در 25 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به کشاورزان 3 استان ، تداوم آلودگی هوا ، یخبندان و سرما در 25 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید