واریز منابع اقتصادی از صندوق توسعه ملی به بورس، کافی نیست

به گزارش مجله آیرخ، خبرگزاری خبرنگاران- کارشناس بازار سرمایه گفت: واریز 150 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، جوابگوی جمع آوری صف های فروش بازار سرمایه نیست.

واریز منابع اقتصادی از صندوق توسعه ملی به بورس، کافی نیست

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، معصومه طاهرخانی اضافه نمود: اخیرا دولت، مصوبه ای مبنی بر واریز 150 میلیون دلار از حساب صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، برای یاری به بهبود شرایط بازا تصویب نموده است.

وی ادامه داد: از سال گذشته تا به امروز 2 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار واریز شده است این درحالیست که میانه ارزش روزانه معاملات بازار سرمایه 4 تا 5 میلیارد تومان است و این عدد نمی تواند جوابگوی صف های فروش بازار گردد.

طاهرخانی اضافه نمود: بر اساس قانون از سال 94، حداقل یک درصد از واریز سالانه صندوق توسعه ملی باید به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز گردد.

وی گفت: یکی از ماموریت های صندوق تثبیت بازار سرمایه، تعادل بخشی در صف های خرید و فروش در بازار است، اما اخیرا واریزی از سوی صندوق توسعه ملی بازار صورت نگرفته است تا بتواند جوابگوی این حجم از خرید و فروش ها گردد.

طاهر خانی اضافه نمود: جمع مطالبه صندوق تثبیت بازار از صندوق توسعه ملی، بیش از 500 میلیون دلار است که از این مبلغ 2 هزارمیلیارد دلار واریز شده و درصورت واریز 150 میلیون دلار تا خاتمه سال، حدودا 4 هزار میلیارد تومان می گردد که در این شرایط برای بازار بسیار کم است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از خواسته فعالان بازار سرمایه، شفاف سازی در عملکرد صندوق تثبیت بازار سرمایه است تا معین گردد این صندوق چه عملکردی دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی ادامه داد: حمایت هایی مانند واریز منابع از صندوق توسعه ملی، اگرچه باعث دلگرمی بازار است، اما ابهاماتی در نرخ دلار و فعالیت های پتروشیمی وجود دارد که نیازمند اقدامات زیادی است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2080

به "واریز منابع اقتصادی از صندوق توسعه ملی به بورس، کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز منابع اقتصادی از صندوق توسعه ملی به بورس، کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید