واریز 250 هزار تومان به حساب بعضی معلولان برای خرید وسایل ضدعفونی

به گزارش مجله آیرخ، رئیس سازمان بهزیستی از واریز مبلغ 250 هزار تومان به حساب معلولان شدید و خیلی شدید و همچنین معلولان ذهنی بستری شده در منازل اطلاع داد و گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این کار از سوی بنیاد مستضعفان تأمین شده است.

واریز 250 هزار تومان به حساب بعضی معلولان برای خرید وسایل ضدعفونی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، وحید قبادی دانا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با مساعدت بنیاد مستضعفان مبلغ 10 میلیارد تومان برای تأمین وسایل و تجهیزات ضدعفونی مددجویان بهزیستی به این سازمان اختصاص یافته است.

وی توضیح داد: این اعتبار برای معلولان ضایعه نخاعی، معلولان شدید و خیلی شدید که در منازل نگهداری می شوند، واریز شده است به طوری که برای هر نفر مبلغ 250 هزار تومان برای تهیه وسایل و مواد ضدعفونی و بهداشتی و ماسک پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا واریز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: البته هفته قبل نیز اعتباراتی برای مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان جسمی حرکت - ذهنی، بیمارارن روانی مزمن که بالغ بر 47 هزار نفر از این افراد در مراکز نگهداری می شوند واریز شده است، همچنین برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در شیرخوارگاه های سراسر کشور و همچنین مراکز نگهداری بچه ها بی سرپرست و بدسرپرست در سراسر کشور مبالغی به حساب خیریه هایی که متولی نگهداری این افراد هستند برای تأمین وسایل و اقلام بهداشتی و پیشگیری از ویروس کرونا واریز شده است.

وی توضیح داد: برای کمپ های نگهداری افراد دارای اعتیاد، علاوه بر دستورالعمل ها و توصیه هایی که برای کمپ ها ابلاغ شده است مبالغی برای تهیه و استفاده از مواد ضدعفونی نماینده مثل ماسک و وسایل بهداشتی به آن ها پرداخت شده است.

قبادی دانا ادامه داد: بر همین اساس مبلغ 28 میلیارد ریال هفته قبل به حساب مراکز واریز شده بود که در مرحله جدید نیز رقم 100 میلیارد ریال نیز واریز شده و در مجموع 128 میلیارد ریال برای جامع هدف سازمان بهزیستی در مراکز نگهداری، مراکز شبانه روزی و همچنین افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که وابسته به بستر هستند به حسابشان واریز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در انتها گفت: سامانه تلفنی 1480 آماده ارائه مشاوره های روانشناسی توسط روانشناسان بهزیستی در سراسر کشور استنو کسانی که دچار استرس و اضطراب در رابطه با ویروس کرونا هستند، می توانند از این طریق تماس برقرار نمایند و افراد می توانند به طور رایگان از 8 صبح تا 8 شب از این خدمات استفاده نمایند؛ ضمن اینکه کوشش می کنیم زمان مشاوره را در روز های آینده افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1006

به "واریز 250 هزار تومان به حساب بعضی معلولان برای خرید وسایل ضدعفونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز 250 هزار تومان به حساب بعضی معلولان برای خرید وسایل ضدعفونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید