پژوهش گذرگاه اصلی توسعه پایدار و فراوری علم در صنعت گاز می باشد

به گزارش مجله آیرخ، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی ضمن ارج نهادن به کوشش های اثربخش فعالان این عرصه که متضمن تحقق اهداف توسعه کشور در زمینه های علمی و فن آوری می باشد، گفت: پژوهش گذرگاه اصلی توسعه پایدار و فراوری علم در صنعت گاز می باشد.

پژوهش گذرگاه اصلی توسعه پایدار و فراوری علم در صنعت گاز می باشد

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، سیّدرضا رهنمای توحیدی با اشاره به اینکه پژوهش در سازمان با فراوری علم و آگاهی زمینه جهش فراوری و اقدامات نوآورانه و تحول گرایانه در صنعت گاز می شود، اضافه کرد: امور پژوهش و فن آوری شرکت گاز استان یکی از دپارتمان های فعال در فراوری علم و دانش افزایی می باشد.

وی با اشاره به اقدامات مهم پژوهشی در امسال گفت: برگزاری 10 جلسه شورای پژوهش، آنالیز بیش از 20 موضوع پژوهشی، اجرا و راهبری 22 پروژه پژوهشی و 10 انتها نامه تحصیلات تکمیلی حمایت شده، ارائه 5 مقاله در نشریات و کنفرانس های معتبر داخلی و بین المللی، برگزاری 8 سمینار ارائه نتایج و دستاوردهای پژوهشی، راهبری تفاهم نامه همکاری های آموزشی و پژوهشی با دانشگاه های تبریز، صنعتی سهند، شهید مدنی آذربایجان، آزاد اسلامی تبریز، علوم پزشکی تبریز، پیغام نور استان، پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی، برگزاری نشست مشترک با شبکه تبادل فن آوری معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری برای استفاده از ظرفیت­های موجود در شرکت­های دانش بنیان در حوزه توزیع گاز و... از مهم ترین اقدامات این شرکت در حوزه پژوهش و فناوری بوده است.

توحیدی دستاوردهای مهم پژوهشی را برشمرد و توضیح داد: نهایی شدن ثبت اختراع سامانه تست غیر مخرب سرجوشهای الکتروفیوژن لوله های پلی اتیلنی، انتشار محتوای چندرسانه ای آموزشی مقدار گیری و کنترل فشار و دما، ارائه راهکارهای کاربردی برای ارتقای کارایی سیستم صدور پروانه کار، تدوین نظامنامه ارتقای کیفیت زندگی کارکنان سازمان، تدوین دستورالعمل اجرایی چابک سازی سازمانی، تدوین کتاب عوامل موثر بر وقوع حوادث در مصرف کنندگان خانگی گاز طبیعی و راهکارهای پیشگیری از آن، ارائه راهکارهای کاربردی برای بهبود پیروی از الزامات HSE و... دستاوردهای تحقیق و پژوهش در امسال می باشد.

مدیر عامل شرکت گاز استان در انتها با اشاره به فعالیت شرکت گاز به عنوان قطب پژوهشی طراحی و ساخت تجهیزات گازرسانی در کشور گفت: امسال متناسب با احتیاجهای بومی کشور و بهینه سازی تجهیزات موجود، دانش فنی ساخت نمونه اولیه 2 دستگاه مورد احتیاج در حوزه اجرای پروژه های گازرسانی و بازرسی سیستم حفاظت کاتدیک شبکه های گاز ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2119

به "پژوهش گذرگاه اصلی توسعه پایدار و فراوری علم در صنعت گاز می باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهش گذرگاه اصلی توسعه پایدار و فراوری علم در صنعت گاز می باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید