کشف گنجینه ای از آثار باستانی با قدمت 2500 سال در مصر

به گزارش مجله آیرخ، مصر گنجینه ای از آثار باستانی با قدمت 2500 سال را به نمایش گذاشته است که گفته می گردد در محوطه باستانی سقاره در نزدیکی قاهره کشف شده است.

کشف گنجینه ای از آثار باستانی با قدمت 2500 سال در مصر

به گزارش خبرنگاران، این آثار در یک نمایشگاه موقت در پای هرم پلکانی جوزر در سقاره، 15 مایلی جنوب غربی مرکز مصر به نمایش گذاشته شد.

این یافته ها شامل 250 تابوت نقاشی شده با مومیایی های به خوبی حفظ شده در داخل، و بعلاوه 150 مجسمه برنزی از خدایان باستانی و ظروف برنزی مورد استفاده در آیین های ایزیس، الهه باروری در اساطیر مصر باستان است، که همگی مربوط به حدود 500 سال قبل از میلاد، هستند.

سایت سقاره بخشی از یک گورستان وسیع در مرکز باستانی مصر ممفیس است که شامل اهرام جیزه و اهرام کوچکتر در ابو سر، دهشور و ابورویش است.

مصطفی وزیری، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر، به رسانه ها گفت که یک هیئت باستان شناسی مصری یک مجسمه برنزی را در این مکان کشف کرد که قدمت آن به اواخر دوره مصر باستان بازمی شود.

وی اضافه نمود: این انبار شامل 150 مجسمه برنزی با مقدار های مختلف از خدایان و الهه هایی مانند آنوبیس، آمونمین، اوزیریس، ایسیس، نفرتوم، باستت، هاتور و چندین گلدان برنزی بود.

وزیری گفت: کاوشگران بعلاوه 250 تابوت چوبی رنگی دست نخورده را کشف نموده است که قدمت آن ها به 500 سال قبل از میلاد می رسد. بعلاوه مجموعه ای از لوازم آرایشی شامل شانه، خط چشم، ظروف، دستبند، گوشواره و گردنبند نیز یافت شد.

مصر به شدت یافته های باستان شناسی اخیر را تبلیغ می نماید تا بتواند گردشگران بیشتری را به این کشور جذب کند.

بخش توریستی مصر که منبع اصلی ارز خارجی است، پس از قیام سال 2011 که حسنی مبارک را سرنگون کرد، از سال ها آشفتگی سیاسی و خشونت رنج می برد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2263

به "کشف گنجینه ای از آثار باستانی با قدمت 2500 سال در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گنجینه ای از آثار باستانی با قدمت 2500 سال در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید