گران ترین آسانسورهای هتل های دنیا

به گزارش مجله آیرخ، آسانسور ضروری ترین و مهم ترین ابزار جابه جایی مسافران در هتل ها محسوب می گردد و به ایمنی و راحتی آن ها هنگام اقامت در هتل موردنظرشان یاری زیادی می نماید. در هتل های معروف دنیا که بعضی از آن ها چند طبقه از ساختمان ها و برج های بلندمرتبه را به خود اختصاص داده اند، از گران ترین و لاکچری ترین آسانسورها استفاده شده است.

گران ترین آسانسورهای هتل های دنیا

در این آسانسورها برترین، زیباترین و باکیفیت ترین پنل آسانسور یا شستی داخل کابین به کار رفته است. شستی های داخل کابین مجموعه ای از کلیدها و نمایشگرها هستند که در داخل کابین قرار دارند و فرمان مسافران را به تابلو کنترل انتقال می دهند. هرچه کیفیت آسانسور بالاتر باشد، زیبایی شستی داخل کابین آسانسور نیز بیشتر است. در این مطلب ابتدا قصد داریم راجع به ویژگی های آسانسورهای لوکس و گران صحبت کنیم و سپس به معرفی گران ترین آسانسورهای هتل های جهان بپردازیم.

آشنایی با ویژگی های گران ترین آسانسورهای جهان

یکی از مهم ترین ویژگی های این آسانسورها طراحی لوکس و منحصربه فرد کابین و شستی های داخل کابین آن هاست. طراحی این آسانسورها به وسیله ماهرترین طراحان اجرا شده است و از لحاظ زیبایی شناسی به یک سالن خصوصی لاکچری و لوکس شباهت زیادی دارند.

پنل آسانسور یا همان شستی آسانسور آن ها نیز از لحاظ زیبایی ظاهری توجه تمام مسافران را به خود جلب می نماید. آسانسورهای لاکچری به گونه ای طراحی شده اند که در زیباترشدن نمای داخلی ساختمان هتل نیز تاثیر زیادی دارند. در شستی آسانسورهای گران و مدرن، از به روزترین تکنولوژی های جهان مانند کنترل صوتی، انواع مختلف شستی داخل کابین لمسی، فشاری، رمزی و اثرانگشتی، مانیتورهای پخش پیغام های تبلیغاتی و سیستم های روشنایی تطبیقی استفاده شده است تا نحوه کار آن ها بهبود یابد و استفاده از آسانسور را برای مسافران راحت تر کند.

امکان تغییر زبان برای اعلام شماره طبقات، سرعت بسیار بالا، امکان تغییر نور و دما، نورپردازی مجذوب نماینده و سیستم های کنترل هوشمند از ویژگی های دیگر آسانسورهای گران و لاکچری محسوب می گردد.

معرفی گران ترین آسانسورهای هتل های جهان

از لاکچری ترین و گران ترین آسانسورهای هتل های جهان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

آسانسورهای هتل برج استراتوسفر لاس وگاس

هتل 24طبقه برج استراتوسفر لاس وگاس (Stratosphere Tower) یک هتل بزرگ با 2427 اتاق است که بخشی از این برج 108طبقه محسوب می گردد. این برج با 350 متر ارتفاع در سال 1996 افتتاح شده است و به عنوان پنجمین برج بلند ایالات متحده آمریکا و بلندترین برج شهر لاس وگاس شناخته می گردد. سرعت چهار آسانسور Otis به کاررفته در برج استراتوسفر 550 متر در دقیقه و ظرفیت کابین آن ها 16 نفر است.

شستی داخل کابین این آسانسورها طراحی بی نظیری دارند و استفاده از آن برای همه افراد راحت است. جالب است بدانید که این آسانسور های دوطبقه از لحاظ بالابودن سرعت حرکت در رتبه پنجم جهان قرار دارند و مسافران با استفاده از آن در عرض یک ثانیه سه طبقه را طی می نمایند و پس از 40 ثانیه می توانند خود را در امن ترین شرایط و بدون لرزش کابین به طبقه 108 برج استراتوسفر برسانند. برای طراحی و نصب هریک از این آسانسورها به مقدار 1.5میلیون دلار هزینه صرف شده است.

آسانسورهای هتل برج خلیفه دبی

یکی از معروف ترین هتل های پنج ستاره دبی که امکان اقامت در برج خلیفه (Burj Khalifa Tower)، بلندترین آسمان خراش جهان، را برای گردشگران فراهم می نماید، هتل آرمانی برج خلیفه دبی است. این هتل لاکچری و لوکس 11 طبقه از برج 163طبقه ای خلیفه را به خود اختصاص داده است. گردشگرانی که این هتل را برای اقامت در دبی انتخاب می نمایند، برای رفت وآمد آسان به طبقات مختلف هتل آرمانی از آسانسورهای دوطبقه Otis برج 830متری خلیفه یاری می گیرند.

در این برج که فعالیتش را از سال 2010 شروع نموده است، 57 آسانسور با ظرفیت های 12 تا 14 نفر وجود دارد؛ اما آسانسور مرکزی آن با سرعت 600 متر در ثانیه سومین آسانسور پرسرعت جهان است. البته آسانسور مرکزی فقط تا طبقه 124 برج خلیفه دسترسی دارد و برای رسیدن به طبقه آخر یعنی طبقه 160 باید از سایر آسانسورهای برج بهره ببرید.

در کابین هریک از آسانسورهای برج خلیفه دبی از باکیفیت ترین و زیباترین شستی داخل کابین استفاده شده است و برای مسافران امکان انتخاب زبان دلخواه برای اعلام طبقات وجود دارد. داخل کابین آسانسورهای برج خلیفه مانیتورهایی جهت پخش پیغام های تبلیغاتی نیز تعبیه شده است. شرکت آسانسورسازی اوتیس هزینه طراحی، ساخت و نصب هریک از آسانسورهای پانوراما و چندبعدی را حدودا 5میلیون دلار تخمین زده است.

آسانسور هتل رادیسون بلو برلین

یکی دیگر از گران ترین آسانسورهای هتل های جهان به نام آسانسور آکوادام (AquaDom) در هتل رادیسون بلو در شهر برلین آلمان واقع شده است. مسافران این هتل پنج ستاره با استفاده از این آسانسور شیشه ای به عنوان بزرگ ترین آسانسور آکواریومی جهان می توانند نهایت تجملات را تجربه نمایند.

این آسانسور با 25 متر ارتفاع و 11.5 متر قطر در داخل یک آکواریوم استوانه ای بزرگ و در لابی هتل ساخته شده است . هنگام استفاده از این آسانسور امکان مشاهده موجودات دریایی و ماهی های زیبا و شگفت انگیز داخل آکواریوم نیز وجود دارد. آسانسور هتل رادیسون بلو برلین در سال 2004 افتتاح شده است و علاوه بر طراحی خاص، شستی داخل کابین زیبا و منحصربه فردی دارد. کابین این آسانسور دوطبقه به مقدار 48 نفر ظرفیت دارد.

جالب است بدانید که وسعت آکواریوم آسانسور هتل رادیسون بلو به حدی زیاد است که روزانه سه تا چهار غواص موظف هستند آن را تمیز نمایند و هم زمان به ماهی ها نیز غذا بدهند. ساخت این آسانسور آکواریومی مجذوب نماینده و دیدنی حدود 14میلیون دلار هزینه به همراه داشته است.

جمع بندی

با پیشرفت علم و توسعه تکنولوژی، آسانسورها به یکی از جدانشدنی ترین بخش هتل ها تبدیل شده اند و به راحتی رفت وآمد مسافران در طبقات مختلف هتل یاری زیادی می نمایند. در این مطلب به معرفی لاکچری ترین و گران ترین آسانسورهای هتل های جهان پرداختیم و شرح دادیم که برای طراحی و ساخت هریک از آسانسورهای هتل برج استراتوسفر در لاس وگاس ایالات متحده آمریکا، آسانسور های هتل آرمانی برج خلیفه دبی در ایالات متحده عربی و آسانسور آکوادام در هتل رادیسون بلو برلین در آلمان به ترتیب 1.5میلیون دلار، 5میلیون دلار و 14میلیون دلار هزینه صرف شده است.

از مهم ترین ویژگی های این آسانسورها می توان به داشتن کابین جادار، امن و بدون لرزش، سرعت بسیار بالا در جابه جایی سرنشینان، شستی داخل کابین باکیفیت و زیبا به همراه تکنولوژی های روز جهان، سیستم روشنایی تطبیقی، مانیتورهای پخش پیغام های تبلیغاتی، امکان تغییر نور و دما، نورپردازی مجذوب نماینده، امکان تغییر زبان برای اعلام شماره طبقات و… اشاره نمود.

چقدر می پسندید؟

منبع: اتاق
انتشار: 19 مهر 1403 بروزرسانی: 19 مهر 1403 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2510

به "گران ترین آسانسورهای هتل های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین آسانسورهای هتل های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید