گروه صنعتی انتخاب آمادگی جذب 2000 فارغ التحصیل دانشگاه فنی و حرفه ای را دارد

به گزارش مجله آیرخ، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: گروه صنعتی انتخاب برای جذب بیش از 2000 نفر فارغ التحصیلان مهارتی دانشگاه در مقطع کاردانی و مهندسی حرفه ای آمادگی دارد.

گروه صنعتی انتخاب آمادگی جذب 2000 فارغ التحصیل دانشگاه فنی و حرفه ای را دارد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در حاشیه جلسه هم اندیشی دانشگاه فنی و حرفه ای در برنامه هفتم توسعه، از اعلام آمادگی گروه صنعتی انتخاب برای جذب بیش از 2000 نفر فارغ التحصیلان مهارتی دانشگاه در مقطع کاردانی و مهندسی حرفه ای اطلاع داد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه یکی از اهداف طرح تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه در 31 استان کشور، ارتباط موثر با بنگاه های مالی به اسم شرکای آموزش عالی مهارتی است توضیح داد: در این راستا و پس از عقد تفاهم نامه همکاری با گروه صنعتی انتخاب، صنایع جی پلاس، گلدیران و اتحادیه آسانسور، پله برقی و صنایع وابسته در تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های مرتبط، فرصت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه در این صنایع ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد حلقه اشتغال بین صنعت و دانشگاه های ماموریت گرا از اهداف عالی این طرح است، اضافه نمود: منابع دولتی جوابگوی احتیاج تجهیز بیش از 3400 کارگاه و آزمایشگاه دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور نیست. از سوی دیگر در دوران پسا صنعتی، احتیاج بنگاه های مالی بزرگ و میانه به نیروی انسانی ماهر و آشنا به فناوری نوین به شدت افزایش یافته است، لذا پس از حضور موثر بخش خصوصی در تدوین و بازنگری سرفصل های درسی و ایجاد حس اعتماد در گام اول، تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های در سراسر واحد های تابعه و در مرحله دوم جذب فارغ التحصیلان از برنامه های پیروز این دانشگاه بوده که در شروع راستا آن قرار داریم.

صالحی عمران با اشاره بر نامگذاری بخش خصوصی به اسم شرکای آموزش عالی مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه ای توضیح داد: این موضوع به تمامی حوزه ها اعم از آموزشی، پژوهشی و دانشجویی جهت رصد احتیاج نیروی انسانی صاحبان صنایع کوچک و بزرگ و خدماتی در کشور ابلاغ شده است.

لازم به ذکر است 570 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی برای تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه هزینه شده است و لزوم حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه در صنعت، برگزاری آزمون صلاحیت عملی فنوحر برای متقاضیان جذب، بازنگری مداوم سرفصل های درسی، توسعه مراکز رشد مهارتی از مهم ترین اهداف دانشگاه در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی تلقی می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1995

به "گروه صنعتی انتخاب آمادگی جذب 2000 فارغ التحصیل دانشگاه فنی و حرفه ای را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه صنعتی انتخاب آمادگی جذب 2000 فارغ التحصیل دانشگاه فنی و حرفه ای را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید