یک کاربر برای کاهش چین خوردگی نمایشگر زد فولد 4، محافظ صفحه آن را جدا کرد! (تور ارزان چین)

به گزارش مجله آیرخ، یکی از کاربران گلکسی زد فولد 4 برای اینکه شدت چین خوردگی نمایشگر آن کمتر گردد، محافظ صفحه ای که سامسونگ روی نمایشگر قرار داده را جدا نموده است (توصیه می کنیم این کار را انجام ندهید).

یک کاربر برای کاهش چین خوردگی نمایشگر زد فولد 4، محافظ صفحه آن را جدا کرد! (تور ارزان چین)

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

گوشی های تاشو به خاطر انعطاف زیادی که باید داشته باشند، در مرکز نمایشگر اندکی چین خوردگی هم دارند. البته این چین خوردگی تا حد زیادی می تواند با طراحی متفاوت لولای تاشونده حل گردد ولی سامسونگ ترجیح داده سال جاری این کار را نکند چون استفاده از این نوع لولاها شاید در کاهش اندازه چین خوردگی موثر باشد اما خاصیت ضد آبی را از گوشی می گیرد.

حالا یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری یعنی Ice Universe، تصویری را در توییتر با کاربران به اشتراک گذاشته که نشان می دهد ظاهرا یک فرد، بدون اینکه مسئله ای برای دستگاهش پیش بیاید، برای کاهش چین خوردگی مرکز نمایشگر، لایه محافظی را که به صورت شرکتی روی آن نصب شده جدا نموده است. اگر خبر منتشر شده حقیقت داشته باشد، این کار واقعا در کاهش چین خوردگی موثر بوده چون به شکل محسوسی از اندازه آن کاسته است.

اما نکته مهم این جاست که چطور با جدا کردن این لایه محافظ، نمایشگر دچار مشکل نشده است؟ گوشی های تاشو از لحاظ مقاومت نمایشگر تاشونده شرایط خیلی خوبی ندارند. برای اینکه این ضعف خیلی باعث آزار کاربران نگردد، سامسونگ تصمیم گرفته یک لایه محافظ هم روی نمایشگر این گوشی ها قرار دهد. اگر به خاطر داشته باشید، یک اقدام مشابه برای محافظت از نمایشگر گلکسی فولد 2019 هم انجام شده بود اما سامسونگ اصلا اشاره ای به این موضوع نکرد که این لایه محافظ نباید جدا گردد. در نتیجه کاربران بدون اینکه اطلاعی داشته باشند، آن را جدا نموده و نمایشگر هم از کار می افتاد.

بعد از آن اتفاق، سامسونگ هر بار که یک گوشی تاشو را راهی بازار می نماید، این موضوع را هم اکیدا یادآور می گردد که لایه محافظ نباید از نمایشگر جدا گردد. این لایه بخشی از ساختار خود نمایشگر است و بدیهی است اگر آن را جدا کنید، نمایشگر دچار مشکل می گردد.

برای اینکه این اتفاق حتی به صورت غیر عمدی هم صورت نگیرد، سامسونگ تصمیم گرفته از چسب های قدرتمندتری در مقایسه با نسل قبل برای چسباندن این لایه به نمایشگر استفاده کند چون بعضی از کاربران نسل های قبلی از این موضوع گله مند بودند که لایه محافظ بعد از مدتی از نمایشگر جدا می گردد. اما در این بین، بعضی از کاربران هم هستند که می گویند نمایشگر گوشی تاشویشان حتی بدون این لایه محافظ هم کار می نماید. برای مثال همین کاربری که لایه محافظ زد فولد 4 را جدا نموده است.

این کار را در خانه انجام ندهید!

توجه داشته باشید به محض انجام این کار، اگر خوش شانس باشید و نمایشگر از کار نیفتد، اما قطعا آن را در برابر صدمات احتمالی آسیب پذیرتر می نماید. از طرفی ممکن است این فرد با دستگاهی مخصوص توانسته باشد این لایه را از نمایشگر جدا کند. بنابراین سعی نکنید با خرید یک گوشی تاشو، برای زیباتر شدن نمای پنل جلویی این لایه محافظ را جدا کنید.

گلکسی زد فولد 4 به عنوان جانشین زد فولد 3، با نمایشگر تاشوی 7.6 اینچی، نمایشگر ثانویه 6.2 اینچی و پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 هم اکنون با قیمت پایه 1800 دلار در دسترس قرار گرفته است.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2310

به "یک کاربر برای کاهش چین خوردگی نمایشگر زد فولد 4، محافظ صفحه آن را جدا کرد! (تور ارزان چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کاربر برای کاهش چین خوردگی نمایشگر زد فولد 4، محافظ صفحه آن را جدا کرد! (تور ارزان چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید