7 کالای ضروری و مهم که آقایان باید داشته باشند

به گزارش مجله آیرخ، ممکن است در جامعه به ویژه جامعه ایرانی این طور به نظر برسد که فروشگاه های مراقبت از پوست و مو بیشتر به خانم ها اختصاص داده شده است و آقایان نادیده گرفته می شوند! اما همانطور که احتمالا می دانید بحث های زیبایی و مراقبت از پوست و بدن تنها شامل خانم ها نمی گردد و آقایان هم برای بهره مندی از سلامت و حفظ زیبایی احتیاج به یک سری کالاهای مراقبتی مردانه دارند. به همین علت هم در این مقاله 7 مورد از کالاهای مردانه را برای مراقبت از پوست و زیبایی آقایان معرفی می کنیم.

7 کالای ضروری و مهم که آقایان باید داشته باشند

1. ریش تراش و ماشین اصلاح بدن

ماشین ریش تراش جزو اولین کالاهای مردانه است که استفاده از آن به صورت مداوم می تواند ظاهری آراسته و مجذوب نماینده را به مردان ببخشد. درواقع یکی از مهم ترین کالاهایی که در بین اقلام بهداشتی آقایان باید پیدا گردد، ریش تراشی باکیفیت همراه با شانه های متنوع برای ایجاد سبک های متنوع به ریش ها است.

به همین خاطر به یاد داشته باشید که به منظور یک اصلاح تمیز و مرتب گزینه های چرخشی این کالا در اولویت هستند، چرا که تیغه چرخشی برترین و یک دست ترین اصلاح را به شما هدیه می نماید. بعلاوه تیغه های چرخشی دسترسی راحت تری به همه نواحی صورت دارند. با این حال اگر به هر علتی تمایل به خرید ریش تراشی چرخشی نبودید، می توانید از ماشین های فویلی یا تیغه فولادی بهره ببرید. در کنار این نکته باید در نظر داشته باشید که انتخاب یک ماشین ریش تراش با قابلیت شارژ سریع هم مزیتی قابل توجه برای آقایان پرمشغله است. چرا که با وجود چنین کالایی می توانید خیلی سریع برای جلسه صبح شنبه آماده شوید.

در کنار ریش تراش، خرید ماشین اصلاح بدن هم یکی از کالاهای مهم مردانه در این فهرست خرید است. به همین خاطر قطعاً اولین و مهمترین نکته ای که باید هنگام خرید ماشین اصلاح بدن مردانه در نظر بگیرید، جنس تیغه کالا است. به طور کلی اغلب کالاهای باکیفیت و برند بازار دارای تیغه هایی از جنس تیتانیوم یا استیل ضدزنگ هستند، که جزو برترین متریال برای ساخت تیغه است. البته بیان این نکته هم مهم است که در هنگام خرید حتما باید حساسیت یا عدم حساسیت در استفاده از دستگاه، روی پوست بدنتان را در نظر بگیرید.

مساله دیگر در خصوص ماشین های اصلاح بدن وجود دارد، بحث تامین انرژی است. از آنجایی که اغلب آقایان مساحت پوست بیشتری نسبت به خانم ها دارند، احتمالا فرآیند شیو موهای بدن برای آن ها زمان بیشتری می طلبد. بنابراین توجه به اندازه شارژدهی کالا یکی از مهم ترین فاکتورها در خرید ماشین اصلاح بدن مردانه است. با این حال در نظر داشته باشید که از لحاظ قدرت ماشین های شارژی نسبت به مدل های برقی از اندازه قدرت کمتری برخوردار هستند و برای اصلاح موهای بسیار بلند کارایی بالایی همانند مدل های برقی ندارند.

2. ماشین اصلاح موهای گوش و بینی

خرید یک موزن بینی و گوش از آن دسته کالاهای مردانه ای است که هزینه چندانی روی دست شما نمی گذارد اما به شدت بر زیبایی شما موثر است. به یاری چنین وسیله ای می توانید راهی سریع و راحتی برای پاک کردن موهای زائد این بخش از بدن داشته باشید و علاوه بر آن نظافت گوش ها و بینی را بهتر از قبل دنبال کنید.

به منظور خرید چنین وسیله ای اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید، این است که بعضی موزن های گوش و بینی فقط دارای یک سری چرخشی هستند، در حالی که بعضی دیگر از محصولات دارای سری های متفاوتی اند که از آن ها می توان برای اصلاح ابرو و خط ریش هم یاری گرفت. با این حال انتخاب نوع موزن کاملا وابسته به ترجیحات شماست. بعلاوه دقت کنید که ابزارها و سری ها را به منظور تمیز کردن کالا بتوان به سادگی به هم وصل و جدا کرد. گفتنی است که موزن هایی که چراغ دارند به شما یاری می نمایند در هنگام اصلاح موهای گوش و بینی، دقت و دید بهتری داشته باشید.

3. روغن ریش و سبیل

اگر علاقمند به بلند کردن ریش های خود هستید باید اهمیت زیادی به حفظ سلامت و تمیز نگه داشتن آن بدهید. درواقع اغلب کسانی که آغاز به این کار می نمایند، در همان ابتدا با مسائلی مانند مسائل خارش و زبری ریش روبرو می شوند که راه حل آن استفاده از روغن های مخصوص ریش است. به طور کلی روغن های ویژه ریش نه تنها ظاهر ریش را زیبا نگه می دارند، بلکه رشد ریش را بیشتر و خارش و شوره را برطرف می نمایند و سبب نرمی و لطافت بیشتر ریش شما می شوند. بنابراین خرید روغن ریش جزو کالاهای مردانه اساسی است. طی یک نگاه کلی مزایای استفاده از چنین روقن هایی به توضیح زیر است:

  • آب رسانی: ریش هم مانند موها ممکن است به علل مختلفی کم آب و خشک گردد، به همین علت هم استفاده از روغن آرگان و روغن جوجوبا آب رسانی مورد احتیاج ریش را انجام می دهد.
  • افزایش ضخامت: از روغن تقویت ریش علاوه بر تغذیه مناسب موهای ریش می توان برای افزایش ضخامت تارهای آن هم استفاده کرد.
  • نرمی و لطافت ریش: این روغن های مخصوص از شنمایندگی تارهای ریش جلوگیری و آن ها را نرم تر می نمایند.
  • ترمیم ریزش: یکی از تأثیرگذارترین روش ها برای درمان ریزش موهای ریش خرید روغن سیاه دانه است که منبع غنی از ویتامین E و امگا 3، 6 و 9 است و به ترمیم آسیب ها یاری می نماید.

4. شانه و برس ریش

اگر ریش و سبیل دارید، خوب می دانید که استفاده از شانه و برس مخصوص موهای ریش چقدر می تواند در ظاهر شما تغییر ایجاد کند. از طرفی شانه­ زنی دوره ای ریش ها سبب تحریک و ترشح روغن­ های طبیعی در موهای ریش و صورت می­ گردد و می تواند فولیکول­ های محکم­ تر، براق­ تر و سالم تری را بسازد. برای خرید شانه کاربردی و باکیفیت در نظر داشته باشید که این کالاهای مردانه باید به جای کشیدن و کندن موهای ریش، فارغ از اندازه بلندی آن ها، به نرمی و راحتی در میان موهای ریش و سبیل حرکت کند. بسیار عالی می گردد اگر شانه ای که خریداری می کنید از جنس استات سلولز باشد، چرا که تنها ماده­ مصنوعی است که که علاوه بر انعطاف­ پذیری و دوام برای مرتب کردن موهای ریش و سبیل هم برترین محصول است.

5. دئودورانت، مام و ادکلن

صادقانه بگوییم بدن بدون استفاده از مام، رول ضد تعریق و دئودورانت آن هم قبل از یک روز پر مشغله اصلا بوی خوبی نمی دهد. به همین علت هم توصیه می کنیم از یک مام مناسب با همان عطری که دوست دارید بهره ببرید. بنابر تجربه کاربران ضروری است بدانید که اگرچه دئودورانت یا مام های توپی در بازار بسیار رایج هستند، اما اغلب آقایان بیان می نمایند که گزینه های صابونی در جلوگیری از تعریق زیر بغل موثرتر اند.

در کنار این گزینه های بهداشتی مسلما خرید ادکلنی از برندی شاخص و با عطری دل پذیر می تواند به شخصیت شما مجذوب نمایندهیت خاصی ببخشد. بنابراین اگر از نظر مالی مسئله ای وجود ندارد می توانید سری به برندهای دیور، شنل، دولچه و گابانا، کلوین کلاین، گوچی و ورساچه بزنید و عطری منتطبق بر کاراکتر خود را انتخاب کنید. بعلاوه توصیه می کنیم که آقایان ورزشکار و اهل استایل های اسپرت و کژوال، ادکلن هایی با رایحه پویا، باطراوت و سرزنده انتخاب نمایند، عطرهایی که ترکیبی از رایحه های اقیانوسی، مرکباتی یا سبز باشد.

6. افتر شیو و مایع مخصوص شست وشوی صورت

برای کاهش اثرات ناشی از اصلاح با تیغ و سایر تحریکات، استفاده از افتر شیوی باکیفیت می تواند جزو کالاهای مردانه ضروری برای یک جنتلمن باشد. این دسته از محصولات معمولا از ترکیبات طبیعی و تسکین دهنده با رایحه های ملایم ساخته شده است و بسیاری از متخصصین ادعا می نمایند که برای افرادی که پوست مستعد آکنه یا حساس دارند، گزینه هایی مفید پس از اصلاح هستند. بعلاوه در نظر داشته باشید که هرچه اندازه خاصیت آب رسانی افتر شیو بیشتر باشد، برای پوست های خشک و حساس مناسب تر است. از طرفی اگر پوست چربی دارید، توصیه می کنیم که افتر شیوهای بدون چربی بهره ببرید.

به طور کلی افتر شیوها به صورت بالم، ژل و لوسیون به بازار عرضه می شوند. بالم افتر شیو در اصل در رده ی محصولات مراقبت از پوست قرار گرفته است و بسیاری از آن ها دارای 2 تا 5 درصد الکل هستند، اما بعضی از آن ها اصلا الکل ندارند. ژل های افتر شیو مانند بالم ها الکل بسیار کمی دارند و برخلاف بالم ها، از روغن در ساخت آن ها استفاده نمی گردد به همین علت هم نسبت به بالم خاصیت رطوبت رسانی کمتری دارند. از طرفی لوسیون افتر شیو معمولا بیشترین اندازه الکل (حدود 60 تا 75 درصد) را دارد و بر روی پوست تازه تراشیده شده کمی دردناک است. گفتنی است که استفاده از لوسیون افتر شیو را برای آقایان توصیه نمی گردد.

با توجه به آلودگی هوا در بیشتر شهرهای ایران استفاده از ژل شست وشو بعد از ورود به منزل اکیدا به هرکسی توصیه می گردد. در این میان آقایان هم نباید از این مساله چشم پوشی نمایند و می توانند با خرید یک مایع شست وشوی باکیفیت سلامت پوست خود را حفظ نمایند. به منظور استفاده از این نوع محصولات تنها کافیست، صورت خود را با آب کمی مرطوب کنید. سپس به اندازه لازم از مایع شست وشو را بر روی پوست صورت خود بمالید و با حرکات دورانی، ماساژ دهید. بعد از اتمام ماساژ دادن به مدت2 تا 3 دقیقه، صورت را با آب فراوان بشویید.

7. شامپوی حمام مخصوص آقایان

برای مردان مینیمافهرستی که در پی ساده کردن کارها هستند، استفاده از شامپوهای سه این وان می تواند انتخاب بهتری باشد. چرا که این دسته از محصولات یک شامپوی شست وشوی موها، نرم نماینده و مایع شست وشوی بدن هستند. با این حال اگر این نوع محصول را نیافتید یا چندان تمایلی به خرید آن نداشتید، استفاده از شامپوهای مخصوص آقایان به هیچ وجه نباید کنار گذاشته گردد. انتخاب شامپوی مردانه مناسب که کاملا با احتیاجهای موی شما در تطابق است، باعث می گردد مو ها سالم تر به نظر برسند. درواقع استفاده از شامپو متناسب با نوع مو (خشک، چرب، معمولی) باعث می گردد ساختار مو ها و بعلاوه فولیکول های آن تقویت شوند و به راحتی آسیب نبینند.

منبع: Reviewed

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 خرداد 1402 بروزرسانی: 20 خرداد 1402 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2431

به "7 کالای ضروری و مهم که آقایان باید داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 کالای ضروری و مهم که آقایان باید داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید