آمریکا تعلیق تحریم ها علیه شرکت چینی همکار با ایران را تمدید کرد

به گزارش مجله آیرخ، دولت آمریکا تعلیق تحریم ها علیه شرکت زد تی ئی چین را 2 ماه دیگر تمدید کرد. این شرکت به اتهام همکاری با ایران در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته بود.

آمریکا تعلیق تحریم ها علیه شرکت چینی همکار با ایران را تمدید کرد

با ما همراه باشید و با تور ترکیبی چین تابستان 99 از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام نمود، دولت آمریکا تعلیق محدودیت های شدید صادراتی اعمال شده علیه شرکت زد تی ئی چین به دلیل ادعای نقض تحریم های ایران را تا 30 اوت تمدید نموده است.

مجوز تمدید شده وزارت بازرگانی به زد تی ئی اجازه می دهد که صادرات تجهیزاتی که در آن تکنولوژی آمریکایی به کار رفته را ادامه دهد. این وزارتخانه در ماه مارس اعلام نموده بود که اولین دور تعلیق این محدودیت ها ممکن است در صورت همکاری شرکت زد تی ئی با دولت آمریکا تمدید گردد.

کارشناسان معتقد بودند محدویت های صادراتی آمریکا علیه این شرکت جزو شدیدترین محدودیت های اعمال شده تا به امروز است و موجب اختلال در زنجیره عرضه محصولات زد تی ای در سطح دنیا خواهد شد.

این محدودیت ها شرکت های آمریکایی را از فروش هرگونه تکنولوژی، نرم افزار یا تجهیزاتی نظیر تراشه ها و پردازنده های فراوری آمریکا به شرکت زد تی ای منع می کرد. این تصمیم همچنین فراوری کنندگان نرم افزار را از فروش نرم افزارهای رایجی نظیر مایکروسافت ویندوز یا به روزرسانی آنها برای شرکت زد تی ئی منع می نماید.

اما مدت کوتاهی پس از وضع این محدودیت ها در ماه مارس، وزارت بازرگانی آمریکا پیشنهاد کرد که این محدودیت ها برای مدت 3 ماه تعلیق گردد که موعد این تعلیق در روز 30 ژوئن یعنی 2 روز دیگر به اتمام می رسد. وزارت بازرگانی آمریکا اعلام نموده که این تعلیق تا 2 ماه دیگر تمدید می گردد.

213

منبع: تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 891

به "آمریکا تعلیق تحریم ها علیه شرکت چینی همکار با ایران را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تعلیق تحریم ها علیه شرکت چینی همکار با ایران را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید