آمریکا: خواستار مصاحبه با ایران درباره تبادل زندانیان هستیم

به گزارش مجله آیرخ، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تمایل کشورش برای مصاحبه با ایران درباره تبادل زندانیان بین دو کشور اطلاع داد.

آمریکا: خواستار مصاحبه با ایران درباره تبادل زندانیان هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جلینا پورتر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود از آمادگی کشورش برای تبادل زندانی با ایران اطلاع داد و گفت که آمریکا از این کار استقبال می نماید.

خبرنگاری با استناد به مصاحبه محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران مبنی بر آمادگی تهران برای مبادله زندانیان بازداشت شده با آمریکا، نظر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را در این باره جویا شد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: ما همواره آماده تعامل و پیشبرد دیپلماسی معنادار با ایران هستیم و از آن ها در این زمینه استقبال می کنیم.

وی درباره بحث تبادل زندانیان با ایران نیز گفت: تبادل زندانی با ایران یکی از موارد متعددی است که ما خواستار بحث و مصاحبه درباره آن با ایران هستیم و مایل به انجام آن هستیم.

پیش از این محمدجواد ظریف وزیر خارجه آمریکا گفته بود که پس از بازگشت آمریکا به برجام، تهران آماده است بلافاصله به اجرای کامل برجام بازگردد و نیازی به مذاکرات بیشتر نیست.

ظریف توضیح داد: تا زمان بازگشت آمریکا به اجرای تعهداتش ذیل برجام دلیلی برای هرگونه مذاکره وجود ندارد. برجام با تمام نقص هایش بهترین توافقی بود که می توانستیم داشته باشیم.

ظریف در ادامه با اشاره به اینکه دولت جو بایدن در عمل تفاوتی با دولت ترامپ نداشته است، تاکید نمود که دولت بایدن فرصت اندکی برای بازگشت به تعهدات برجامی دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1737

به "آمریکا: خواستار مصاحبه با ایران درباره تبادل زندانیان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: خواستار مصاحبه با ایران درباره تبادل زندانیان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید