آمریکا سومین ماموریت گشت زنی در نزدیکی جزایر دریای جنوبی چین را انجام می دهد

به گزارش مجله آیرخ، یک منبع مطلع گفت: نیروی دریایی آمریکا میخواهد ماموریت گشت زنی دیگری را در نزدیکی جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین طی اوایل آوریل انجام دهد.

آمریکا سومین ماموریت گشت زنی در نزدیکی جزایر دریای جنوبی چین را انجام می دهد

با تور چین قیمت ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که 2 ماموریت قبلی گشت زنی ناوهای آمریکایی در دریای جنوبی چین با مخالفت شدید پکن روبرو شده است، یک منبع مطلع تاکید نمود که نیروی دریایی آمریکا میخواهد سومین ماموریت گشت زنی را اوایل آوریل در نزدیکی حزایر مورد اختلاف در منطقه انجام دهد.

هنوز زمان دقیق انجام این ماموریت گشت زنی توسط نیروی دریایی آمریکا معین نشده است. آمریکا پیش از این نیز به بهانه تضمین آزادی دریانوردی در دریای جنوبی چین، ماموریت های گشت زنی را در منطقه انجام داده است.

مقام های آمریکایی بارها تاکید نموده اند که به ماموریت های گشت زنی در اطراف جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین ادامه خواهند داد. ناو آمریکایی یو اس اس استنیس هم اکنون در دریای جنوبی چین در حال اجرا ماموریت است.

این منبع مطلع گفت: ماموریت بعدی گشت زنی آمریکا در دریای جنوبی چین بعید است که توسط ناو هواپیمابر استنیس انجام گردد، و یک کشتی کوچکتر این ماموریت را انجام می دهد.

آمریکا اعلام کرده است که در مناقشات مربوط به دریای جنوبی چین، طرف هیچ کشوری را نمی گیرد ولی می خواهد آزادی دریانوردی در این منطقه را تضمین کند.

چین در سال 2013 میلادی نیز در دریای شرقی چین منطقه ممنوعه هوایی معین کرده و از کلیه هواپیماها خواسته است تا معینات کامل خود و جهت پروازی را به چین اطلاع دهند.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است. آمریکا بارها خواهان متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 832

به "آمریکا سومین ماموریت گشت زنی در نزدیکی جزایر دریای جنوبی چین را انجام می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا سومین ماموریت گشت زنی در نزدیکی جزایر دریای جنوبی چین را انجام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید