احتمال جستجوی اقیانوس هند برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزی

به گزارش مجله آیرخ، خبرنگاران: کاخ سفید گفت، ممکن است تحقیقات و جستجوی تازه ای برای یافتن هواپیمای مسافربری ناپدید شده مالزی در اقیانوس هند شروع گردد.

احتمال جستجوی اقیانوس هند برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که 6 روز از ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزی با 239 سرنشین گذشته مقام های آمریکایی از احتمال جستجوی اقیانوس هند برای پیدا کردن این هواپیما خبر داده اند. برآورد های مختلفی در مورد علت اصلی ناپدید شدن این هواپیما مطرح شده و هنوز معلوم نیست واقعا چه مکانی باید مورد جستجو قرار گیرد.

بر اساس این گزارش جی کارنی سخنگوی کاخ سفید تاکید نمود، بر اساس بعضی اطلاعات به دست آمده ممکن است تحقیقات و جستجوی تازه ای در اقیانوس هند انجام گردد تا شاید این هواپیمای ناپدید شده پیدا گردد. ما در حال مشاوره و رایزنی با شرکای بین المللی خود هستیم تا برای استقرار تجهیزات و امکانات مناسب در منطقه اقدام کنیم. کشتی های آمریکایی تاکنون به دولت مالزی برای جستجوی هواپیمای مسافربری یاری نموده اند.

کارنی اضافه نمود، چند سناریوهای احتمالی در مورد علت اصلی ناپدید شدن هواپیمای مالزی وجود دارد که تحقیقات در مورد آنها ادامه دارد. متاسفانه ما اکنون در جایگاهی نیستیم که در مورد آنچه رخ داده نتیجه گیری کنیم. ولی آمریکا قطعا در این جستجوها مشارکت خواهد نمود.

تصاویر ماهواره های چینی نیز نتوانسته است معمای پیچیده ناپدید شدن این هواپیما را حل نماید. بعضی محققان آمریکایی نیز مدعی هستند که این هواپیما پس از قطع ارتباط رادیویی با برج مراقبت حداقل 4 ساعت دیگر پرواز نموده است.

تیم عملیات امداد و نجات برای یافتن این هواپیمای مسافربری شامل 40 فروند کشتی 22 فروند هواپیمای نظامی و امدادی از ویتنام، چین، آمریکا، مالزی و فیلیپین است. اندونزی و استرالیا نیز کشتی های خود را برای یاری به این عملیات اعزام نموده اند. هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 486

به "احتمال جستجوی اقیانوس هند برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال جستجوی اقیانوس هند برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید