آنچه باید از آزمون های بین المللی ایتالیایی بدانید!

به گزارش مجله آیرخ، هر سال یک بار و یا چندین بار آزمون های بین المللی ایتالیایی در کشور ایتالیا و دیگر کشورهای جهان به منظور صلاحیت سطح زبان فرد متقاضی و یا پذیرش برای رشته های مختلف دانشگاهی برگزار می شود.

آنچه باید از آزمون های بین المللی ایتالیایی بدانید!

اگر قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارید باید مدرک معتبری را داشته باشید که نشان می دهد شما به زبان این کشور آشنایی کامل دارید.

اما قبل از آن نیاز است تا مطالعه ای درباره زبان ایتالیایی داشته باشید تا بتوانید مدرک مورجهانز خود را کسب کنید. بنابراین پیشنهاد می شود تا از روش کلاس خصوصی زبان استفاده کنید تا خیلی سریع تر به هدف خود دست پیدا کنید.

برای انجام این کار می توانید با آکادمی آنلاین زبان تیکا در ارتباط باشید و با مدرسان زبان ایتالیایی که می توانند برای آماده شدن در آزمون به شما کمک کنند گفتگو کنید. در ادامه می خواهیم بیشتر درباره آزمون بین المللی ایتالیایی صحبت کنیم.

آزمون های بین المللی ایتالیایی چند دسته هستند؟

به طورکلی مهم ترین آزمون های بین المللی ایتالیایی شامل موارد زیر هستند:

گواهینامه های دانش زبان ایتالیایی (CELI)

این آزمون در واقع گواهینامه زبان ایتالیایی برای بزرگسالان است که از طریق آن می توان مهارت ها و توانایی های استفاده از زبان ایتالیایی را تأیید کرد. این گواهینامه ها بیشتر در زمینه تحصیلی و کاری مورداستفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، گواهینامه دیگری به نام CELI Immigrati وجود دارد که برای اتباع خارجی که به ایتالیا سفرکرده اند در نظر گرفته شده است. گواهینامه دیگری به نام CELI Adolescenti مخصوص به دانش آموزانی است که تحصیلات کمی دارند و سن آن ها بین 13 تا 17 سال است. این آزمون ها در 6 سطح تقسیم می شوند که سطح اول آن آسان ترین سطح آزمون و آخرین سطح آن سخت ترین سطح آزمون محسوب می شود:

  • CELI Impatto سطح A1
  • CELI1 سطح 2A
  • CELI2 سطح B1
  • CELI3 سطح B2
  • CELI4 سطح C1
  • CELI5 سطح C2

این آزمون در سه جلسه سالیانه در بهار، تابستان و پاییز در دانشگاه پروجا ایتالیا برای افراد خارجی و در دیگر دفاتر مجاز متعدد در مؤسسات فرهنگی ایتالیا برگزار می شود.

برای آمادگی این آزمون می توانید از مدرس زبان آنلاین مناسب در سایت تیکا کمک بگیرید.

آزمون پذیرش بین المللی پزشکی (IMAT)

یکی دیگر از آزمون های بین المللی کشور ایتالیا آزمون پذیرش بین المللی پزشکی یا IMAT است. این آزمون با همکاری وزارت آموزش دانشگاه و تحقیقات ایتالیا برای توسعه و ارائه پذیرش بین المللی در رشته پزشکی انجام می شود. این آزمون، یک آزمون پذیرش 100 دقیقه ای است و موضوعات مختلفی را به زبان انگلیسی برای متقاضیان دوره های دندانپزشکی، پزشکی و جراحی دارد. آزمون IMAT در مراکز مجاز در سراسر جهان برگزار می شود و نیاز به مطالعه اضافی ندارد زیرا این آزمون شامل مهارت ها و دانشی است که انتظار می رود متقاضیان آن را از قبل فراگرفته باشند.

گواهی زبان ایتالیایی به عنوان زبان خارجی (CILS)

این گواهینامه زبان ایتالیایی از طریق دانشگاه سی نا ایتالیا برگزار می شود و صلاحیت زبانی ارتباطی فرد متقاضی در زبان ایتالیایی را به عنوان زبان دوم تأیید می کند. این گواهینامه به زبان ایتالیایی است و 6 سطح مختلف دارد:

مبتدی

  • CILS A1 سطح A1
  • CILS A2 سطح A2

یادگیرنده مستقل

  • CILS One سطح B1
  • CILS سطح B2

یادگیرنده پیشرفته

  • CILS3 سطح C1
  • CILS4 سطح C2

این آزمون چهار مهارت اصلی فرد یعنی مهارت های خواندن، نوشتاری، گفتاری و شنیداری را مورد ارزیابی قرار می دهد؛ بنابراین این آزمون به چهار بخش شفاهی، کتبی، شایستگی واژگانی، درک متون نوشتاری و درک متون شفاهی تقسیم می شود. هر بخش از امتحان به صورت کاملاً مستقل مورد ارزیابی قرار می گیرد بنابراین فرد شرکت کننده باید برای قبولی در این آزمون نمره هر بخش را به صورت جداگانه دریافت کند. این آزمون در دانشگاه سی نا و اسکولا لئوناردو داوینچی برگزار می شود.

IT (گواهینامه ایتالیایی)

آزمون IT یک گواهی صلاحیت عمومی در زبان ایتالیایی است که از طریق دانشگاه Roma Tre برگزار می شود. این گواهینامه ها از طریق وزارت امور خارجه به صورت کاملاً رسمی شناخته می شوند. این آزمون دارای پنج سطح مختلف زیر است:

  • A1 سطح A1
  • A2 سطح A2
  • B1 سطح B1
  • B2 سطح B2
  • C1 سطح C1
  • C2 سطح C2

افراد خارجی که باید گواهی درخواست اجاره اقامت خود را ضمیمه کنند باید در سطح A2 مدرک خود را دریافت کنند. دانشجویانی که می خواهند در یک دانشگاه ایتالیایی تحصیل کنند باید مدرک B2 را دریافت کنند و معلمان ایتالیایی و غیر ایتالیایی که قصد دارند در کشور ایتالیا مشغول به کار شوند باید مدرک خود را در سطح C2 دریافت کنند. این امتحان در مرکز زبان شناسی دانشگاه Roma Tre و سایر مؤسسات وابسته خارج از کشور چندین بار در سال برگزار می شود.

گواهینامه آموزشی در ایتالیایی به عنوان زبان خارجی (DITALS)

مرکز تحقیقات و خدمات DITALS با بهره گیری از توسعه طراحی و مدیریت گواهینامه های این آزمون را برای فعالیت های آموزشی به زبان ایتالیایی به عنوان زبان دوم به دانشجویان ارائه می دهد با استفاده از این آزمون مشخص می شود که فرد متقاضی مهارت های لازم برای استاد شدن در زبان ایتالیایی برای دانشجویان خارجی را دارد

کاربردهای آزمون های زبان ایتالیایی چیست؟

آزمون های بین المللی زبان ایتالیایی بیشتر با اهداف کاری و تحصیلی از متقاضیان گرفته می شود. به طور معمول افرادی که در این آزمون ها شرکت می کنند قصد برنامه ریزی برای مهاجرت خود را دارند و می خواهند کار جدیدی را در کشور ایتالیا آغاز کنند و باید صلاحیت سطح زبان ایتالیایی خود را تأیید کنند. زیرا بسکمک از شرکت ها و دانشگاه های ایتالیا از متقاضیان خارجی مدرکی می خواهند تا به آن ها اثبات کنند که آن ها صلاحیت کافی را برای انجام کار و یا تحصیل دارند.

نمونه سؤالات آزمون

در این قسمت از آزمون از شما خواسته می شود تا متن زیر را بخوانید و گزینه موردنظر را انتخاب کنید.

Thousands of books and blogs - and quite a bit of legitimate science - sing the praises of positivity. Optimistic, happy people tend to be healthier, more physically active and more successful. They may even live longer. But as shown by research, positivity, when deployed at the wrong time or in the wrong amount, can have negative effects. For example, when it comes to waiting for the results of an exam or a job interview, ‘being prepared for the worst is shown to be a better strategy for protecting ourselves than categorical optimism. When it comes to health, negative thinking spurs people into seeking information and engaging in healthy behavior. Finally, relentlessly positive people may seem dismissive or insensitive to friends who are having difficulties, seeming to make light of their problems.

Which one of the following best expresses the main conclusion of the above argument?

1) Positive thinking is not always helpful.

2) Research into positivity has so far ignored its potential downsides.

3) Being overly positive can damage our relationships with friends.

4) Negative thinking about health can be beneficial.

Although the idea of a driverless vehicle seems like the stuff of science fiction, we are moving very close to the reality of self-driving cars. But we are so engrossed in the technology that we are ignoring the legal implications - and legislating for new scenarios takes time. A whole new set of questions is raised by the development of these machines. One example is the question of who takes responsibility when an accident happens. Given that the vast majority of crashes are caused in part at least by human error, self-driving cars should have the capacity to save lives. But they will not be perfect. So if an accident happens, who is responsible? The owner of the car, or the manufacturer of the car? The car itself cannot be prosecuted or made to pay damages.

Which one of the following can be drawn as a conclusion from the above passage?

1) New laws are needed to determine liability for accidents involving driverless cars.

2) We should not continue to develop self-driving cars.

3) All the technology needed to create a self-driving car is already available.

4) It will be impossible to determine liability for accidents involving driverless cars.

یادگیری زبانایتالیایی در آکادمی آنلاین زبان

در این مقاله سعی کردیم به معرفی آزمون های بین المللی ایتالیایی بپردازیم. برای شرکت کردن در این آزمون ها و کسب نمره قبولی می توانید با کمک یک مدرس زبان آنلاین سطح زبان خود را تقویت کنید و برای آزمون اصلی آماده شوید. برای انجام این کار می توانید با آکادمی آنلاین زبان تیکادر ارتباط باشید و با بهترین اساتیدی که در زمینه زبان ایتالیایی تخصص دارند گفتگو کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2297

به "آنچه باید از آزمون های بین المللی ایتالیایی بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه باید از آزمون های بین المللی ایتالیایی بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید