اعتصاب سراسری در یونان در آستانه مذاکرات وام دهندگان بین المللی

به گزارش مجله آیرخ، خبرنگاران: اعتصاب سراسری در یونان در اعتراض به اجرای سیاست های ریاضتی دولت موجب تعطیلی مدارس و ایجاد اختلال در پروازها شده است.

اعتصاب سراسری در یونان در آستانه مذاکرات وام دهندگان بین المللی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ در شرایطی که نمایندگان صندوق بین المللی پول، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا برای آنالیز وضعیت اقتصادی یونان وارد آتن شده اند، اعتصاب سراسری این کشور را فلج نموده است.

بر اساس این گزارش اعتصاب 24 ساعته امروز چهارشنبه توسط بزرگترین اتحادیه کارگری بخش خصوصی و عمومی یونان سازماندهی شده است. کارگران بنادر یونان با انتشار بیانیه ای اعلام کردند، کارگران، مستمری بگیران و بیکاران برای سرانجام دادن به این کابوس در این اعتصاب سراسری شرکت نموده اند. دولت و وام دهندگان بین المللی این کشور را از بین برده اند.

اتحادیه های کارگری به شدت نگران اعمال شرایط جدید از سوی وام دهندگان بین المللی هستند تا دولت آتن مجبور به کاهش بیشتر سطح دستمزدها و مستمری بازنشستگان و بیکاران گردد. اتحادیه های کارگری یونان همچنین به شدت مخالف کاهش فرصت های شغلی و برنامه خصوصی سازی دولت هستند.

آموزگاران مدارس، پزشکان، کارگران شهرداری، کارگران حمل و نقل ریلی و رانندگان اتوبوس نیز در این اعتصاب سراسری شرکت نموده اند. کارمندان کنترل پرواز نیز طی ساعات 10 صبح تا 13 بعد ازظهر در این اعتصاب شرکت می نمایند.

قرار است هزاران نفر از مردم معترض یونان نیز در میدان مرکزی آتن دست به تظاهرات بزنند. تظاهرات قبلی مردم یونان به درگیری با پلیس منجر شده است.

یونان برای ششمین سال متوالی با رکود اقتصادی روبرو شده است. این کشور با بحران بدهی و بیکاری 27 درصدی روبرو است. یونان بدهکارترین کشور عضو یورو به شمار می رود و حدود نیمی از جوانان این کشور بیکار هستند.

ارزش تولیدات اقتصادی یونان در شش سال گذشته بیش از 20 درصد کاهش یافته است. این کشور مجبور است برای دریافت یاری های اقتصادی بیشتر از نهادهای بین المللی سیاست های ریاضتی بیشتری را با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه اجرا کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 425

به "اعتصاب سراسری در یونان در آستانه مذاکرات وام دهندگان بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتصاب سراسری در یونان در آستانه مذاکرات وام دهندگان بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید