افزایش سهم زیست فناوری از درآمد ناخالص ملی، بیش از 51 میلیارد دلار درآمدزایی می شود

به گزارش مجله آیرخ، اگر عرصه زیست فناوری در کشور به شکل درست و اصولی رشد کند، بیش از 51 میلیارد دلار به درآمد ناخالص کشور افزوده خواهد شد. این اتفاق می تواند رونق اقتصادی را برای کشور به همراه آورد.

افزایش سهم زیست فناوری از درآمد ناخالص ملی، بیش از 51 میلیارد دلار درآمدزایی می شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که ارتقای دانش و فناوری های زیستی به منظور کسب ثروت و رفاه عمومی است سعی دارد با کمک 3 سرفصل سلامت، زیست فناوری صنعتی و امنیت غذایی، سهم اقتصاد زیستی از درآمد ناخالص ملی کشور را 10 درصد افزایش دهد.

پیش بینی می شود که با اجرایی شدن برنامه های این ستاد، بیش از 51 میلیارد دلار به درآمد ناخالص کشور از طریق توسعه فناوری های زیستی افزوده شود. این پیش بینی ها می گوید در صورت اجرای پیروز این 3 سرفصل، سهم زیست فناوری صنعتی از این حوزه به 41 درصد، زیست فناوری پزشکی 13 درصد، امنیت عذایی در سه حوزه زارعت و باغبانی، دام و طیور و صنایع غذایی به 46 درصد برسد.

این اقدامات تاثیر بسزایی در کسب 3 درصد از سهم بازار جهانی زیست فناوری از طریق ایران نیز دارد و به ارتقای علمی و فناوری به منظور کسب مقام نخست منطقه و سهم شایسته جهانی هم کمک می کند.

این فناوری کاربردی در جهان می تواند عرصه صنعتی کشور را متحول کند و منجر به تولید محصولات گوناگون با صرف هزینه و انرژی کمتر، ضایعات اندک و از همه مهمتر با کمترین اثر مخرب بر محیط زیست شود.

صنایعی، چون کشاورزی، دارو، درمان، غذا و ... می توانند با کمک فناوری های زیستی به شکلی نو احیا شوند و رشد کنند. این اتفاق در ایران با بروز و ظهور شرکت های دانش بنیان و خلاق شتاب گرفته است. رخدادی که منجر به توسعه همه جانبه زیست فناوری در کشور شد و امروز ایران را به عنوان یکی از نام آورترین کشور ها در این عرصه معرفی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2054

به "افزایش سهم زیست فناوری از درآمد ناخالص ملی، بیش از 51 میلیارد دلار درآمدزایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سهم زیست فناوری از درآمد ناخالص ملی، بیش از 51 میلیارد دلار درآمدزایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید