برون سپاری تمام خدمات شهرسازی قم تا خاتمه سال 1401

به گزارش مجله آیرخ، جانقربان گفت:در یک افق سه ساله تا سرانجام سال 1401 باید کل خدمات شهرسازی و معماری قم برون سپاری گردد.

برون سپاری تمام خدمات شهرسازی قم تا خاتمه سال 1401

به گزارش از، غلامرضا جانقربان،معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 80 درصد مراجعه نمایندگان به شهرداری خواهان ارائه خدمات در حوزه شهرسازی و معماری ازجمله صدور پروانه، نقل و انتقال، رهن بانک و سایر خدمات اساسی هستند.

او اضافه نمود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری هم برای ارائه خدمات بهتر به لحاظ ساختار و نیروی انسانی شامل یک بخش در ستاد و بخش دیگر در منطقه ها هشت گانه شهرداری و شامل حدود 300 نفر نیروی انسانی است که خدمات مختلفی ازجمله نقشه برداری، نوسازی، اجرای احکام، کمیسیون ماده 100، سازمان بهسازی و نوسازی و… است.

جانقربان با بیان این که امروز دیگر نمی توانیم مثل دهه قبل به شهر ها نگاه کنیم و تغییر نوع نگاه ها به یک ضرورت تبدیل شده است، ادامه داد: باید از نگاه سخت افزاری به نگاه نرم افزاری تغییر کنیم.

او با اشاره به این که در امر ارائه خدمات هم با توسعه و افزایش نیروی انسانی و یا توسعه مکان و کالبد، نمی توان خدمات را ارائه داد، اسم کرد: به طورقطع باید در شهرسازی نوین به موضوعات نرم افرازی و شهر هوشمند بپردازیم و فرآیند ها را هم در پی آن کاهش دهیم، به طوری که مردم احتیاج به شهرداری و مراجعه را به هیچ وجه نداشته باشند.

جانقربان ادامه داد:بر اساس برنامه ریزی اجرا شده در یک افق سه ساله تا انتها 1401 باید کل خدمات شهرسازی و معماری برون سپاری گردد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: حرکت به سمت ارائه خدمات نوین و الکترونیک به شهروندان از دو سال گذشته در معاونت شهرسازی، معاونت برنامه ریزی و سازمان فاوا شروع شده است و در این زمینه هم از کلان شهر ها عقب نیستیم، بلکه در بعضی موارد هم از سایر کلان شهر ها جلو هستیم.

جانقربان با اشاره به این که کرونا هم فرصت و هم تهدید است، اذعان کرد: کرونا باعث شده تا تمام دستگاه ها ازجمله شهرداری ها به اسم رکن اساسی خدمات رسانی به مردم به سمت توسعه زیرساخت های نرم افزاری و خدمات غیرحضوری حرکت نمایند.

او با تأکید بر اجرای کامل واگذاری خدمات حوزه شهرسازی و معماری قم به بخش خصوصی و دفاتر خدمات پیشخوان از 10 شهریور 99 توضیح داد: این موضوع طوری پیش رفت که امروز تمام مراجعان هر نوع درخواست را باید به وسیله دفاتر پیشخوان، کافی نت ها و اپلیکیشن های طراحی شده دریافت نمایند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان این که از پارسال مردم به وسیله مراجعه حضوری به شهرداری نمی توانند خدماتی ازجمله ثبت درخواست و تشکیل پرونده را دریافت نمایند،ادامه داد: مردم باید به دفاتر پیشخوان، کافی نت ها و اپلیکیشن هایی که خودشان به صورت الکترونیکی در اختیار دارند ثبت نام را انجام دهند.

ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1951

به "برون سپاری تمام خدمات شهرسازی قم تا خاتمه سال 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برون سپاری تمام خدمات شهرسازی قم تا خاتمه سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید